Gå til innhold

Noen som har blitt syk av forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg traff min mann når jeg var langt nede pga utbrenthet for 9 år siden. Jeg gikk å veggen. 
men jeg merker og at mannen min ikke hjelper meg opp helst motsatt. Han er så negative, sinte og alt skal hakkes på. På meg, barna osv. Han sier at han ikke er negativ men at det er jeg som er det, at han er realist. Jeg er så utmattet at jeg klarer ikke gjør noe nesten i løpet av dagene. Det knytter seg inni meg. Er så lei av å gå slikt som dette men er redd for at jeg ikke vil klare meg alene.

har 2 barn fra tidligere forhold

Anonymkode: 011ae...8d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker at alt er bedre enn å bli trykket ned når man er nede fra før.

At du ikke får hjelp og det gnager, er verre enn å måtte klare det selv alene. Fordi det er verre psykisk å ikke få hjelp fra en som burde hjelpe deg. Enn å kunne gjør ting i eget tempo om man må. 

Barna kan også ta i et tak, gå med søpla, oppvaskmaskin, henge opp klær osv. 

Kanskje dere trenger en pause fra hverandre for å finne ut hva dere vil. 

Jeg er kronisk syk. Ble alene med en nyfødt og en på 2.5år. Var faktisk mye bedre å bli alene. Slippe å høre alt han planla med alle andre enn med meg og barna. Ikke hjalp til med barna osv. Fikk mer hjelp av andre da jeg var alene. Enn hva hjelp jeg ville fått av han. 

Anonymkode: 36e7f...440

Skrevet

En veninne ble utreder for ME, hun var bare helt utmattet. Viste seg at medisinen var en skilsmisse, hun ble helt frisk igjen av å forlate mannen som gjorde henne nedstemt, deprimert og sliten pga merbelastning. Han bidro med ingen ting. 

Anonymkode: dd376...742

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Tenker at alt er bedre enn å bli trykket ned når man er nede fra før.

At du ikke får hjelp og det gnager, er verre enn å måtte klare det selv alene. Fordi det er verre psykisk å ikke få hjelp fra en som burde hjelpe deg. Enn å kunne gjør ting i eget tempo om man må. 

Barna kan også ta i et tak, gå med søpla, oppvaskmaskin, henge opp klær osv. 

Kanskje dere trenger en pause fra hverandre for å finne ut hva dere vil. 

Jeg er kronisk syk. Ble alene med en nyfødt og en på 2.5år. Var faktisk mye bedre å bli alene. Slippe å høre alt han planla med alle andre enn med meg og barna. Ikke hjalp til med barna osv. Fikk mer hjelp av andre da jeg var alene. Enn hva hjelp jeg ville fått av han. 

Anonymkode: 36e7f...440

Jeg får hjelp til praktiske ting men han er ikke fin med meg og får meg til å føle meg som en burde. Jeg har ikke lyst å hver sammen med han lengre. Jeg har kun vert det i det siste pga jeg er så utmattet. Og jeg er redd for at jeg må levere barna mine til barnefar som bor ett stykke unna da jeg ikke vil klare det alene. Og de ønsker ikke å hver hos faren sin heller da han ikke bryr seg om dem egentlig. Har de bare når han må ha dem. 
Mannen har ødelagt med psykisk opp gjennom årene. Ødelagt min selvtillit og følelse. Er full i angst og redsel

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

En veninne ble utreder for ME, hun var bare helt utmattet. Viste seg at medisinen var en skilsmisse, hun ble helt frisk igjen av å forlate mannen som gjorde henne nedstemt, deprimert og sliten pga merbelastning. Han bidro med ingen ting. 

Jeg har og fått diagnosen ME. Jeg har aldri slått meg til ro med det. Jeg har ønsket hele tiden å finne ut hva jeg skal gjør og hvor jeg skal gjør av meg for å bli bedre. Men aldri min mann. Han har aldri tatt initiativ for å lete og å søke for å få meg frisk. For hvert år som har gått har jeg bare blitt verre i formen. Jeg hater dette og jeg er så lei meg

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Er det meg du skriver om? Jeg fikk diagnosen ME. Valgte å ta skikkelig tak i livet mitt da, og gikk da fra mannen min. Og jeg ble helt frisk skremmende raskt, etter at han flyttet ut. 

Anonymkode: 1ffcd...db0

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er det meg du skriver om? Jeg fikk diagnosen ME. Valgte å ta skikkelig tak i livet mitt da, og gikk da fra mannen min. Og jeg ble helt frisk skremmende raskt, etter at han flyttet ut. 

Hvor lenge var du syk? Jeg ble utbrent etter mye for 9 år siden og siden det har det bare gå nedover. Hva gjor du utenom å gå fra han?

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Nei, men ser det tydeligvis angår flere😄 Godt du ble frisk igjen! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Jeg har og fått diagnosen ME. Jeg har aldri slått meg til ro med det. Jeg har ønsket hele tiden å finne ut hva jeg skal gjør og hvor jeg skal gjør av meg for å bli bedre. Men aldri min mann. Han har aldri tatt initiativ for å lete og å søke for å få meg frisk. For hvert år som har gått har jeg bare blitt verre i formen. Jeg hater dette og jeg er så lei meg

Da blir du bare verre av å være sammen med han som ikke vil deg vel. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Da blir du bare verre av å være sammen med han som ikke vil deg vel. 

Ja jeg merker vi er så forskjellige og han er slik av natur. Jeg kan ikke endre han. Jeg må endre hvor jeg er, og hva jeg selv ønsker 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvor lenge var du syk? Jeg ble utbrent etter mye for 9 år siden og siden det har det bare gå nedover. Hva gjor du utenom å gå fra han?

Jeg var syk i 7 år. Jeg tok først et uniqe mind kurs, og var det som fikk meg til å ta tak i livet. Jeg endret kosthold, tok et tak i min traumatiske barndom, og gikk fra mannen. Startet med yoga da formen startet å bli bedre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg var syk i 7 år. Jeg tok først et uniqe mind kurs, og var det som fikk meg til å ta tak i livet. Jeg endret kosthold, tok et tak i min traumatiske barndom, og gikk fra mannen. Startet med yoga da formen startet å bli bedre. 

Jeg har også gjort det samme. Jeg hører på mindfullness hver kveld og bruker puste teknikk i løpet av dagen. Itillegg har jeg endret litt på kostholdet og sluttet helt med usunne ting. Jeg drakk Pepsi Max hver dag, samt sjokolade osv. jeg har ikke rørt dette nå på 2-3 mnd og faktisk ikke spist noe usunt i juletiden. Jeg har ikke lyst på noe av det! Jeg har allerede gått ned nesten 5 kg og det vises 🤗 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...