Gå til innhold

Hvor ofte har dere barnefri over natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler jeg savner det.

Er nesten 2 år siden vi hadde barnefri over natten ist.
Tidligere passet min mor barna over natten en 1-3 ganger i året, men etter hun ble syk har det ikke vært noe.

Savner å kunne gå ut å spise med mannen, kose oss med et glass vin utover kvelden og slippe å stå opp med barna dagen etter.

Så, hvor ofte har dere barnefri over natten?

Anonymkode: a4c50...520

Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 ganger på 13 år, vi ønsker det rett og slett ikke

Anonymkode: e8349...502

Skrevet

Nå er bare barnet vårt 2,5 år, men vi har aldri hatt det. Ingen av besteforeldrene kan ha barnet vårt på overnatting, så jeg tror ikke vi får barnefri over natten før han er stor nok til å være alene hjemme. 

Anonymkode: 08040...764

Skrevet

2 ganger i året, ca. Men da er han hos besteforeldre, og han er der 1 uke av gangen.

1 uke om sommeren og en uke enten vår eller høst. Han koser seg, og jeg lader batteriene. 

Hadde litt mer da han var yngre. 

Anonymkode: 431fd...869

Skrevet

En helg i mnd. Vi har avlastning  ellers aldri . 

Anonymkode: 7bda3...f57

Skrevet

1 gang i året, noen ganger 2 ganger i året hvis det er spesielle ting vi skal som f.eks bryllup. Nå er det snart 2 år siden sist vi hadde barnefri over natten siden yngste barnet vårt bare er 1,5 år. Satser på barnefri en natt eller en helg til våren/sommeren om vi får besteforeldre til å passe:-)

Anonymkode: a0c76...8bf

Skrevet

Jeg har minst en, ofte begge ungene, borte en natt i uka. Noen ganger to, andre ganger ingen. I snitt blir det en gang i uka. Jeg er eneforsørger for to små og har vært siden minste ble født, mamma avlaster og bidrar mye (eksmannen min har ingen sett på 3 år). 

Anonymkode: 2ccef...a36

Skrevet

Annenhver helg å jeg nyyyter det! Elsker å kunne sove lenge å bruke en helg bare på meg selv. Å nå fikk jeg akkurat spørsmål om far kunne få ha sønnen vår i en uke,sønnen min gleder seg veldig til det. Å jeg sier ja takk til litt ekstra barnefri

Anonymkode: 8f249...102

Skrevet

Aldri 

Har fire barn og ingen som kan passe barna over natta. 

Men vi har nå selv valgt å få mange barn selv om vi visste det ikke var barnevakter da, så kan ikke skylde på noen for at det er sånn.

Har en fast barnevakt som vi kan bruke når vi må ha hjelp for å få kabalen til å gå opp. 

Anonymkode: 623bd...5a8

Skrevet

Svigermor spør om å ha barna på overnatting ukentlig. Har flere barn, og eldste vil sjeldent dra bort, men de yngste ønsker ofte å dra. Så vi har ofte mulighet til å ha tid for oss selv om vi ønsker det. 

Anonymkode: c4b5f...7e0

Skrevet

ca 4-5 ganger i året kanskje.  Har en super svigermor som gjerne tar de en helg,  hun spør selv om å ha de . 

Anonymkode: e1e22...38d

Skrevet

Gutten vår er 4 1/2, vi har hatt barnevakt 4 ganger på de årene. 

Anonymkode: 35fb1...2fc

Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

Føler jeg savner det.

Er nesten 2 år siden vi hadde barnefri over natten ist.
Tidligere passet min mor barna over natten en 1-3 ganger i året, men etter hun ble syk har det ikke vært noe.

Savner å kunne gå ut å spise med mannen, kose oss med et glass vin utover kvelden og slippe å stå opp med barna dagen etter.

Så, hvor ofte har dere barnefri over natten?

Anonymkode: a4c50...520

Sjelden forløpig,men nyter det , nå er barnet snart 8, om et par- 3 år så ser jeg vel barnet så mye lengre og det er ikke stas og ligge hos mamma, så lenge barnet trenger tryggheten kan barnet ligge hos meg

Anonymkode: 0d1fa...7d4

Skrevet

To år her også. Tenkte ikke over det før jeg så spørsmålet. Jeg savner det egentlig ikke, men gleder meg til å ta en weekendtur med mannen en gang. Vi har ingen som kan passe på natten lengre, men eldste er 16, og kan snart passe småsøsken i alle fall en natt (men kanskje ikke alle tre på en gang). 

Anonymkode: e3c39...f02

Skrevet

Et par tre overnatting/ helger i året. Men kun hvis vi spør fordi vi skal noe. Sjelden besteforeldrene spør selv. Nå er det kun et sett med besteforeldre som sier ja til overnatting. Farmor passer derimot kvelder hvis vi skal noe. 

Anonymkode: 817d1...15d

Skrevet

Hver 6.uke ca. Da er de på overnatting en helg hos besteforeldre. Helt fantastisk med det avbrekket fra hverandre, både for barna og oss. Og de får kvalitetstid med besteforeldrene 😊

Anonymkode: 950e7...033

Skrevet

Vi hadde ca to netter per måned frem til svigermor ble syk. Nå aldri. 

Anonymkode: 1f502...eb2

Skrevet

Vi har så store barn at eldste passer de yngste hvis vi skal ut på date en kveld. Nå er jeg en «gammel» dame på 37 og har barn i skolealder, det har absolutt sine fordeler💃🏼

Barnevakt når vi skal være borte over natten har vi når vi ber om det. Det har vi sjeldent behov for. Hender vi tar en natt på hotell eller at begges jobbreiser kolliderer ned hverandre. Ellers koser vi oss hjemme. 

Anonymkode: 9c8ef...04a

Skrevet

Barnefri over natten har hendt de gangene alle ungene er på overnatting andre steder. De flytter ut tidsnok, og da kan jeg ha så mye nattebarnefri som jeg bare vil.

Skrevet

Går 2-3 år mellom hver gang, men trives med det 😊

Anonymkode: 3093a...c6b

Skrevet

Vi har fri natten over når det er noe helt spesielt. Sist gang var en kurshelg både jeg og mannen måtte på samtidig. Det er litt over et år siden. Besteforeldrene stilte opp aller nådigst, og ikke ett sekund lengre enn de måtte. Jeg også savner litt mer frihet innimellom. Hadde ikke trengt mye, men bare å kunne sove lenge eller ta et glass vin for mye på kvelden hadde vært fint. 

Anonymkode: 6567d...b16

Skrevet

På åtte år har det vel vært 3-4 ganger pga at vi har hatt behov for barnevakt, men nå har de jo startet med overnatting hos hverandre så det blir litt oftere. 

Jeg har null behov for barnefri, vi blir raskt nok sittende alene om kveldene. 

Anonymkode: 7887a...2fc

Skrevet

Ca 4-6 helger i året pluss en uke om sommeren får å få feriekabalen til å gå opp, vi jobber og barna er på hytta m besteforeldre. Barna er 8 og 10 år så er ikke så mye styr med de, men godt å kunne gjøre hva man vil og ikke måtte mate og underholde noen! 😊

Anonymkode: d7f49...aff

Skrevet

Svigermor spør annenhver uke, og da får jenta på 2 vere på overnatting. Svigerfar og kone spør aldri, men de stiller alltid opp hvis vi spør. De spør heller ca en gang i mnd om å hente i bhg og ha henne hele ettermiddagen. 

Mine foreldre bor 6 timer unna, og er eldre, men vet de stiller ofte opp for søsteren min med eldre og mer selvstendige barn. 

Anonymkode: 0651f...751

Skrevet

Aldri. Savner det ikke, men ser frem til at barnet blir stor nok til at jeg kan kjøre på butikken eller gå en liten tur på kveldstid.

Anonymkode: 5c3e3...024

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...