Gå til innhold

Hvor mange nærkontakter har dere i jula?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Utenom husstanden får jeg 6 nærkontakter, muligens 7 hvis jeg teller med en som vi har trent sammen med med god avstand. En vanlig jul ligger nok tallet på over 50. Hvordan blir det med dere? Har dere klart å holde antallet nede?

Anonymkode: 00dcb...636

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du definerer nærkontakt som nærmere enn to meters avstand i over femten minutter, ti. Seks av dem er egne husstandsmedlemmer.

Holder meteren til de resterende fire, da. 

Anonymkode: c6345...116

Skrevet

Fire. Kun på julaften. Resten av ferien er vi kun med oss i husstanden. 

Anonymkode: 9c8cc...340

Skrevet

3 - Svigermor, mamma og min søster

Anonymkode: aff12...111

Skrevet

5 personer + en baby på 5 mnd. Antall nærkontakter skal jo holdes til maks 10 per uke og det går helt fint å følge 👍🏻

Anonymkode: 488e1...e8b

Skrevet

3 foreløpig. 1 til om alt går etter planen. 

Anonymkode: 86c39...d99

Skrevet

5 utenom husstand.

Anonymkode: ceb83...3c7

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

3 foreløpig. 1 til om alt går etter planen. 

Alle disse 4 er én kohort så vi er bare to kohorter som er samlet. De andre har bare hatt oss som nærkontakter så vi har ingen nærkontakter av nærkontakter. 

Skrevet

Ingen utenom kjernefamilien. Hadde svigers her på julaften, men holdt anbefalt avstand under hele besøket. 

Anonymkode: 0711b...805

Skrevet

Kun kjernefamilien, hvorav to hjemvendte studenter.

Anonymkode: d996e...4ed

Skrevet

Jeg har 6 

datter har  8

mannen har 5

Anonymkode: 96733...ed5

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har 6 

datter har  8

mannen har 5

Nå snakker jeg om fra lillejulaften til i dag. 
  Vi var sammen 4 på julaften og mamma og pappa er vi sammen litt vær dag. Og jeg går tur med ei venninne. Datter er på besøk hos ei venninne nå og de er to i familien. 

Skrevet

2 utenom husstanden

Anonymkode: 400bc...3f6

Skrevet

Vi er fem i familien og var sammen med 4 julaften og to i dag.

Anonymkode: 90df3...a9e

Skrevet

Utenom husstanden: 17 

Jeg vet at det ser mye ut, men vi har stor nærmeste familie. Dette er kun foreldre, besteforeldre, søsken og barna deres. Alle bor like i nærheten, så vi omgås jevnlig ellers også.

Anonymkode: 62c55...262

Skrevet

Utenom husstanden: mellom 10 og forhåpentligvis ikke fler enn 30/35 

Anonymkode: 152ed...5de

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

0. Eller kanskje 2 hvis det telles med svigers på julaften, hvor vi holdt god avstand hele kvelden. Resten av julen er det bare oss i husstanden :) 

Anonymkode: bcb07...605

Skrevet

Kjernefamilien,  en svigerdatter, en svoger og mamma.

Ungene har noen flere da, har fire barn og de har noen venner hver de møter også nå i jula. Men alle er i kohorten/klassen deres ellers også. 

Anonymkode: 2875e...974

Skrevet

Utenom husstanden så er det så langt 1. Svigermor skal være hos oss i noen dager, og vi holder meter'n, men vi sitter jo i den samme stua i timesvis og jeg vasker ikke alle dørhåndtak og gelender flere ganger om dagen.  

Skrevet

9 hvis vi teller med nyttårsaften, da får vi besøk av 4 personer som vi ikke treffer før da. Mannen og barnet har de samme nærkontaktene som meg, men barnet kommer nok til å leke med 2-3 stk fra klassen i tillegg.

Til vanlig har vi nok ca 20-25 nærkontakter i løpet av jul og nyttår.

Anonymkode: d0354...245

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Utenom husstanden: 17 

Jeg vet at det ser mye ut, men vi har stor nærmeste familie. Dette er kun foreldre, besteforeldre, søsken og barna deres. Alle bor like i nærheten, så vi omgås jevnlig ellers også.

Anonymkode: 62c55...262

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Dette er jo totalt akseptabelt, dere burde skamme dere som ikke gjør deres del.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Dette er jo totalt akseptabelt, dere burde skamme dere som ikke gjør deres del.

Noen av oss må jobbe, vet du, og det er ikke alltid mulig å holde avstand. Jobber i barnevernvakten og skammer meg ikke! 

Skrevet

Vi er fire i vår husstand, har foreløpig hatt kontakt med annen familie som også er fire stykk. Mulig det blir en eller to ekstra i løpet av jula, vi får se. Det er litt deilig at det er rolig også...

Anonymkode: 1ba09...ce8

Skrevet

Utenom husstanden er det 10 stk, dette gjelder meg, min mann og våre barn. Vi har kun vært med familie og vi her hjemme har kun vært med de samme 10 personene hele tiden. Og det samme gjelder for de 10, de har også omgått kun de samme personene som vi andre har.

Anonymkode: 41db3...50f

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Noen av oss må jobbe, vet du, og det er ikke alltid mulig å holde avstand. Jobber i barnevernvakten og skammer meg ikke! 

Da burde du presisert det da vet du, og fortalt hvor mange nærkontakter du har utenom husstand og nødvendig arbeid. (Og med det antallet ganger Norge er dømt i emd for brudd på menneskerettighetene i barnevernssaker hadde jeg nok skammet meg litt likevel).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...