Gå til innhold

Bør jeg corona-teste meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sylta, tett og renner...ingen feber

.

Anonymkode: f51cd...e5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde ikke være noe å spørre om en gang! Selvfølgelig må du få testet deg!

Anonymkode: 1eeee...503

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er helt sylta, tett og renner...ingen feber

.

Selvfølgelig. 

Skrevet

JA, selvfølgelig!!!

Anonymkode: 86a84...7c0

Skrevet

Men jeg har jo verken feber eller sår hals

Skrevet
Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Burde ikke være noe å spørre om en gang! Selvfølgelig må du få testet deg!

Anonymkode: 1eeee...503

Nei det er overhodet ikke noe selvfølge! Når sønnen min var kjempe forkjølet å hadde feber så ringte vi for å høre om barnet burde teste seg. Vi fikk beskjed om å ikke teste han enda men ringe tilbake om 3 dager om han forsatt var syk da. Det var han ikke så vi tok aldri test.

Anonymkode: 399aa...f0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Men jeg har jo verken feber eller sår hals

Det er ikke noe selvfølge at du skal teste deg nei. Men ville ringt coronatelefonen å hørt hva de råder deg til. Mener de at du bør ta testen så gjør du selvfølgelig det,men mest sannsynlig mer de deg bare om å se ann i 3-4 dager først.

Anonymkode: 399aa...f0e

Skrevet

Jeg hadde gjort det uten å nøle, har gjort det og kommer til å gjøre det igjen. Naboen har hatt corona og var bare litt tett i nesa. Hadde hun ikke vært i karantene pga smitte på skolen så hadde hun nok ikke testet seg for hun var bare litt tett, ikke forkjølelsestett. 

Her i byen er det ingen spm om hvorfor vi vil teste oss. Ingen telefon vi må ta for å bestille test eller bli spurt ut om hvorfor. Vi bestiller bare en testtime, tar testen og får svaret. Utbruddet på skolen kom raskt under kontroll, det har nok en grunn i at vi kan teste oss så enkelt og at kommunen ønsker vi skal teste oss ved det minste symptom. 

Jeg vil vite om jeg har det, jeg vil ikke få vite i ettertid at jeg har hatt det og muligens smittet andre. Noen blir veldig syke, mens andre ikke føler de har det. Jeg har sett en av hver og vil helst ikke finne ut hvordan jeg blir. Jeg unner ikke min værste fiende det min hyttenabo hadde, han sleit lenge og var på nippet til å bli sykehusstatistikk også. 

Anonymkode: 606a8...974

Skrevet

Jeg kan spørre korona-tlf. Jeg er som sagt skikkelig sylta, men ingen typiske symptom.

Skrevet

Jeg skjønner ikke at det er noe å lure på, det er jo bare å få det gjort. 

Anonymkode: 70dc3...52f

Skrevet

så klart ! og det er forskjell på voksne og barn, hadde venta et par dager før jeg testa et av barna , hadde tatt med en gang hvis det var meg selv. 

Anonymkode: 5e2dd...2d0

Skrevet

Nei, det er ikke såklart! Slutt å skrive det. Enkelte her inne er hysteriske, hodeløse sutrehøner. 🤬

Anonymkode: 024e0...403

Skrevet

Jeg har nedsatt immunforsvar og har vært sylta fire ganger i høst. Feber og tett nese. Testet de to første gangene, nå har jeg sluttet. Venter til dag 3, og dersom jeg er bedre dropper jeg det. Holder meg selvfølgelig inne i karantene. Barna får ikke leke med noen. Mannen tar hjemmekontor. Og hvorfor tester jeg meg ikke? Her i kommunen tar det 4 dager før man får svar. Jeg har ofte  en todagers med feber og så er det over. 

Anonymkode: 5eac5...2bf

Skrevet

Jeg var snufsete i to-tre dager bare, ingen feber, ingen hoste, ingen sår hals. måtte testes ifølge dem, så test ble det.

Anonymkode: 7245a...84a

Skrevet

Ringer dere koronatelefonen først for å spørre om dere kan teste dere, hvorfor det? Tenker på dere som har tydelige symptomer. Kan bare ikke bestille time selv, det gjorde jeg når jeg testet.

Anonymkode: b3236...263

Skrevet

Jeg blir forkjøla med sår hals og tett hodet hver gang jeg har eggløsning. Tester ikke hver gang. Jeg tester meg selv og barna ved endring i sykdom, andre symptomer enn det som er normalt å ha nå når det veksler mellom 8 pluss og 3 minus ute. 

Anonymkode: ab740...857

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...