Gå til innhold

Også var det ikke så perfekt.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som føler at folk tror man lever et bestemt «perfekt» liv også er det egentlig ikke slik?

Jeg gjør.Jeg legger det ikke ut på sosiale medier, men folk tror noe annet enn det det faktisk er.😔

Anonymkode: 9f8da...2cc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Er det noen som føler at folk tror man lever et bestemt «perfekt» liv også er det egentlig ikke slik?

Jeg gjør.Jeg legger det ikke ut på sosiale medier, men folk tror noe annet enn det det faktisk er.😔

Anonymkode: 9f8da...2cc

Jeg vet at det er sånn. Jeg har en venn som ble helt sjokkert da jeg fortalte hvordan det egentlig var, for vi «var jo så perfekte». 

Vel, nei.

Men - det er helt greit, jeg synes det er helt ok at folk flest synes at vi virker som om vi har alt helt på stell, jeg gidder ikke å fortelle alt til folk som ikke har noe med det, det vil si de aller fleste på SOME. Til mine nære venner derimot, der viser jeg resten også. 

Skrevet

Utad ser vi nok ut som en aldelesperfekt familie, men det er vi definitivt ikke heller. Nå legger jeg ikke ut noe på some for å late som heller, da. 

Anonymkode: 73ea7...849

Skrevet

Heller motsatt. Vi lever kanskje litt utradisjonelt og har et veldig godt forhold. Desuten har vi mye mer penger enn folk tror.

Anonymkode: 97b3f...348

Skrevet

Nei, det tror jeg ikke. Veldig få lever perfekte liv, men heldigvis er det ikke alt man trenger å vise fram eller alt man trenger å fortelle - og ikke alt jeg trenger å se av andres liv heller. Det er mye koseligere å se bilder av fine julepynta hus (bare som et eksempel) enn stua mi noe timer før det er pyntet og klart, eller sånn det ser ut på fredag ettermiddag når vi kommer hjem fra jobb og har hatt en veldig travel uke. Men jeg har tiltro nok til mine medmennesker til at jeg er sikker på at de skjønner at det ser ikke sånn ut alltid som på bildet jeg legger ut senere på fredagskvelden. 

Anonymkode: aae91...842

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det tror jeg ikke. Veldig få lever perfekte liv, men heldigvis er det ikke alt man trenger å vise fram eller alt man trenger å fortelle - og ikke alt jeg trenger å se av andres liv heller. Det er mye koseligere å se bilder av fine julepynta hus (bare som et eksempel) enn stua mi noe timer før det er pyntet og klart, eller sånn det ser ut på fredag ettermiddag når vi kommer hjem fra jobb og har hatt en veldig travel uke. Men jeg har tiltro nok til mine medmennesker til at jeg er sikker på at de skjønner at det ser ikke sånn ut alltid som på bildet jeg legger ut senere på fredagskvelden. 

De fleste gjør nok det, men for de som føler seg litt mindre enn seg selv, kan det å bare se glansbilder gjøre følelsen enda mindre. Så jeg sier JA! til å dele overfylte vaskerom, kjøkken fulle av oppvask, veltede juletrær og andre ufullendtheter 🙏🏻 Vi er alle mer enn det vi viser, men det er fort å glemme når man lever i en verden av samenligninger... 

Anonymkode: 5bb2b...b7c

Skrevet

Jeg tror de fleste voksne mennesker er klar over at perfekte liv sjelden finnes. 

Anonymkode: 4a876...fca

Skrevet

Jobber som psykolog og har til gode og møte en såkalt "perfekt familie. Alle har noe. 

Anonymkode: d6eb0...e85

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

De fleste gjør nok det, men for de som føler seg litt mindre enn seg selv, kan det å bare se glansbilder gjøre følelsen enda mindre. Så jeg sier JA! til å dele overfylte vaskerom, kjøkken fulle av oppvask, veltede juletrær og andre ufullendtheter 🙏🏻 Vi er alle mer enn det vi viser, men det er fort å glemme når man lever i en verden av samenligninger... 

Og jeg sier fremdeles nei, selv om folk må få dele det de vil for min del. Jeg vil se fine ting, eller morsomme ting, eller annerledes ting, spesielle hendelser - og det kan godt være noe "dumt". Men vanlig hverdagsrot har jeg nok av hjemme, det trenger jeg ikke å se på nett ellers. 

Skrevet

Har såpass erfaring at jeg vet at få har et perfekt liv. 

Anonymkode: 98346...e51

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og jeg sier fremdeles nei, selv om folk må få dele det de vil for min del. Jeg vil se fine ting, eller morsomme ting, eller annerledes ting, spesielle hendelser - og det kan godt være noe "dumt". Men vanlig hverdagsrot har jeg nok av hjemme, det trenger jeg ikke å se på nett ellers. 

De hverdagsbildene jeg har sett, har som oftest et humoristisk tilsnitt 😊 Så jeg er enig med deg i grunn, ser jeg.. 

Skrevet

Jeg deler ingenting på some, men mange tror likevel at vi har et perfekt liv. 

På mange måter har vi det også. Barna er flinke både sosialt, i idrett og faglig, mannen og jeg har et godt forhold, vi har et stort, fint hus ved sjøen, hvor det stort sett er ryddig og rent, kjører nye biler, har hytte på fjellet, trygge jobber, veldig god økonomi. 
Så de ytre rammene er «på plass».

Men det vil ikke si at barna aldri krangler, eller finner på sprell som gjør at rektor ringer hjem. 
Jeg har en usynlig alvorlig, autoimmun sykdom som i perioder vanskeliggjør både jobb og daglige oppgaver i hjemmet. Mannen trekkes da mellom jobb og at han trengs hjemme. 
Alle har sine utfordringer, og få er komfortable med å dele dem med alle rundt seg.

Hvis man heller velger å se på some som folk som viser frem lykkelige øyeblikk, tar bilder av ukas mest fancy middag (men dropper fiskepinnene), kyssebilde fra date med mannen (men ikke fra krangelen som gjorde daten nødvendig), lykkelige barn i perfekte outfits (men ikke ti minutter tidligere da de rullet rundt i slosskamp over en fjernkontroll, kledd i boxer), og ikke minst stylede interiørbilder (hvor man flytter pepsi-Max-flaska og potetgullet, sparker alle barnas leker utenfor kameravinkel og pynter med diverse filter). Glansbilder er jo ikke virkeligheten...

Anonymkode: 17646...289

Skrevet

Næh... Trur generelt at ingen har spesielt perfekte liv. Alle har sine opp og nedturer. Har til gode å møte på noen jeg trur er «perfekte».

Er ikke typen som legger ut private ting på nett og syns generelt det er kjedelig å se hvordan andre har det. Nettopp fordi jeg veit det er en illusjon. Altså et øyeblikk av alle timene man er menneske. Bildene sier ingenting.

Anonymkode: 00378...af5

Skrevet

Føler egentlig vi har det ganske perfekt. Lykkelig gift og fine, friske unger. Gode jobber og god økonomi. Stort fint hus ved sjøen og hytte på fjellet. Lite lån og stor økonomisk frihet. Det ser nok perfekt ut fra utsiden, og det oppleves også sånn for oss. Føler meg heldig hver eneste dag. Klart at ungene krangler i blant og oppvaksen flyter over (ikke så ofte egentlig, liker å rydde), men det hender. Det tipper jeg folk klarer å forestille seg. Vi har vaskehjelp en gang i uken og ser sjeldent til det kaoset andre kan beskrive, men sier ikke det høyt. Jobber for meg selv og tar fri der det trengs uten at det går ut over økonomien. Det kommer så klart familien til gode. Legger ikke ut noe på SOME, men vet at folk snakker om oss. Det blir nok feil uansett hva du gjør eller ikke gjør. 

Anonymkode: 3155f...7bd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...