Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #1 Skrevet 26. desember 2020 Hvor mye alkohol drikker du/mannen din i jula? Jeg synes han drikker for mye.Han blir ikke drita, men jeg merker at han blir påvirket.Slik er det hver kveld i jula nå.Sprit, øl, cognac.... Jeg drikker ikke noe og føler han blir irritert om jeg sier stopp. Anonymkode: 069b9...145
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #2 Skrevet 26. desember 2020 Jeg har til nå drukket to kopper med gløgg og rødvin. Orker max en kopp av gangen... Mannen har tatt ett pal øl hver kveld. Anonymkode: fce44...ddd
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #3 Skrevet 26. desember 2020 Jeg har drukket et glass juleøl. Han har ikke drukket noe. Anonymkode: b5fcc...c63
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #4 Skrevet 26. desember 2020 Det er for mye når det plager omgivelsene. Det plager deg at han blir såpass påvirket hver eneste kveld, da er det for mye. Hvor mye drikker han pr. dag/kveld? Anonymkode: 2fabd...4dc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #5 Skrevet 26. desember 2020 Han bestemmer jo selv hvor mye han drikker. Anonymkode: fddf8...f95
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #6 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Han bestemmer jo selv hvor mye han drikker. Anonymkode: fddf8...f95 Selvfølgelig gjør han det. Men drikker han mer enn hva kone og barn kan og bør leve med så bestemmer han seg jo samtidig selv for å leve uten kone og barn. Anonymkode: 2fabd...4dc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #7 Skrevet 26. desember 2020 Hverken jeg eller mannen har drukket noe alkohol til nå. Med 4 små barn er det liksom ikke tid eller sted for det disse dagene. Men vi skal på hytta til nyttår, da blir det vel et par enheter på oss begge to nyttårsaften og muligens en kveld til. Anonymkode: 6b423...bc6
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #8 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Selvfølgelig gjør han det. Men drikker han mer enn hva kone og barn kan og bør leve med så bestemmer han seg jo samtidig selv for å leve uten kone og barn. Anonymkode: 2fabd...4dc Takk.Jeg har ikke telt antall enheter, men det blir fort 4 øl, 3 drammer og et par cognacer...sånn bare for å ha en pekepinne Anonymkode: 069b9...145
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #9 Skrevet 26. desember 2020 Og han blander spriten 70/30........ Anonymkode: 069b9...145
sug lut Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Takk.Jeg har ikke telt antall enheter, men det blir fort 4 øl, 3 drammer og et par cognacer...sånn bare for å ha en pekepinne Anonymkode: 069b9...145 Hver kveld? Det er drøyt og det bør du ikke finne deg i å leve med.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Takk.Jeg har ikke telt antall enheter, men det blir fort 4 øl, 3 drammer og et par cognacer...sånn bare for å ha en pekepinne Anonymkode: 069b9...145 Med barn i hus er dette altfor mye på en dag/kveld! Det at han blander drammene så sterke er også et stort faresignal. Jeg går ut fra at de cognacene heller ikke er i en enhetsstørrelse, men mer i glassene? Jeg ville fortalt ham rolig en dag han er edru at du ikke lenger kan leve med at han drikker så mye, så enten slutter han å drikke, eller så må han bo alene, for du kan ikke akseptere at han drikker så mye sammen med deg og barna. Så får han velge. Anonymkode: 2fabd...4dc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #12 Skrevet 26. desember 2020 Jeg drikker ikke alkohol så jeg har ikke drukket noe. Mannen åpnet en flaske vin på julaften og den står halvfull på kjøkkenet enda, også tok han en liten boks øl i går. Tror det ble et glass vin julaften, en øl i går og et glass vin i dag. Han drikker aldri så han blir påvirket her hjemme Anonymkode: 67c34...f69
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #13 Skrevet 27. desember 2020 Mannen min har vært ute med en liten gjeng kollegaer rett før jul. Han drakk en del den kvelden, men var ikke overstadig. Han drakk to øl og en akevitt med min far og mine svogere på julaften. Og han var hjemme hos en kamerat han sjeldent treffer og drakk øl noen timer nå i kveld. Må vel også sies at sist han drakk var i august, og at totalt antall dager i året han drikker i det hele tatt som regel er 2-3 ganger på sommeren og 2-3 ganger i jula. Jeg tenker at alkoholinntaket hans er helt ok for meg. Jeg blir mer irritert over at det avtales vennegreier på de dagene jeg tenker er forbeholdt familie, enn hva og hvor mye han drikker. Hvis du er ukomfortabel med mannens alkoholinntak må dere faktisk snakke sammen. Ikke kritisere, men fortelle hvordan hans alkoholvaner får deg til å føle deg, og hvorfor det er problematisk for deg, for barna, eller for forholdet. Mannen min drakk mer og oftere tidligere, frem til midten av 20-årene. Han har gjort store endringer fordi det ikke var ok for meg og oss, så de siste 10-11 årene har ikke hans alkoholvaner vært et problem. Blant annet opplevde et av barna å se ham full og høylydt (ikke sint), og ble redd. Han har også brutt avtaler, av typen «i morgen drar vi i dyreparken» med barna fordi kvelden før ble fuktigere og mer langvarig enn planlagt. Eller han brukte en formue (på en veldig stram økonomi) på alkohol på byen og taxi hjem når avtalen var å skulle drikke munkholm og kjøre hjem. Aldri fysisk eller psykisk vold, aldri andre «alvorlige» hendelser, men nok enkelteksempler og tillitsbrudd til at han forstod at hans alkoholvaner ikke var forenlig med et slikt familieliv som jeg ønsket, og så gjorde han en totalomvending. De første årene drakk han ingenting. Deretter sjeldent og lite i enkelte sosiale settinger. Til hans forsvar var han relativt ung og umoden da disse tingene skjedde, vi stiftet familie tidlig i 20-årene, og vennene festet fortsatt hardt. Anonymkode: dceae...45f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #14 Skrevet 27. desember 2020 Tatt meg 3 enheter på julaften, 1,5 enhet i går og 1 enhet i dag. Ellers går det i Pepsi Max. Blir vel en enhet på nyttårsaften. Snakk om øl, cider og 1 aqvavit til julemiddag. Ellers har det gått i brus. Hvis han tar seg en øl hver kveld disse dagene er ikke det så ille... mem kommer sprit i tillegg blir det fort litt mye kanskje ? Anonymkode: 31996...e38
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #15 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har ikke drukket, gjør det kun en skjelden gang på fest. Mannen har kanskje hatt en øl hver kveld. Anonymkode: 85ea1...b51
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #16 Skrevet 27. desember 2020 Jeg kan drikke 1-2 glass vin og en liten akevitt på julaften, og ellers 1-2 glass vin til maten noen flere av dagene. Mannen min drakk 1 glass vin, en øl, et glass akevitt og en cognac på julaften, men sistnevnte var litt ut på kvelden. Helt innafor. Anonymkode: 8e522...6cb
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #17 Skrevet 27. desember 2020 Vi drikker ikke noe mer i jula enn vanlig. Og vi drikker ikke sprit eller andre sterke ting. Sterkeste er vel evnt baileys i kaffen. Jeg er ikke glad i alkohol til mat, men tror ikke ungene hadde tenkt over om en av oss hadde tatt en øl/glass vin til maten. Anonymkode: f126d...382
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #18 Skrevet 27. desember 2020 Jeg drakk tre glass musserende på julaften fordelt over seks timer. Mannen en øl og akevitt på julaften. Så har han tatt et glass konjakk på kveldene etter ungene er lagt. Om alkoholinntaket hans plager deg så burde du ta en prat med han i dag FØR han begynner å drikke. Jeg hadde ikke orket å bo med en som drikker seg pussa hver kveld. Anonymkode: e2a5b...09f
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #19 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har ikke drukket noe, men mannen har kanskje tatt seg 2 glass rødvin hver kveld, til maten . Noe mer enn det synes jeg ikke er greit. Anonymkode: 3a8e1...756
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #20 Skrevet 27. desember 2020 Vi har som vanlig ikke drukket noe alkohol, vi drikker kanskje en gang hver 2 el 3 år. Da uten barn tilstede. Anonymkode: d959f...611
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #21 Skrevet 27. desember 2020 Jeg har drukket 1-3 glass vin til maten så langt i jula. Det samme gjelder manben, men en av dagene tok han en øll i steden. Til sammen har vi drukket 1 1/2 flaske vin og en boks øll. Anonymkode: f9e2b...986
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #22 Skrevet 27. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har drukket 1-3 glass vin til maten så langt i jula. Det samme gjelder manben, men en av dagene tok han en øll i steden. Til sammen har vi drukket 1 1/2 flaske vin og en boks øll. Anonymkode: f9e2b...986 Øll? Jeg drikker rødvin, et par glass fordelt utover flere timer en og annen kveld. Jeg er veldig glad i smaken av rødvin. Anonymkode: cffaf...000
Plutselig_gravid Skrevet 27. desember 2020 #23 Skrevet 27. desember 2020 Tatt 1-4 glass vin eller øl hver dag fordelt utover mange timer. Eks 1 juleøl til maten og et par glass vin når ungene er i seng. Helt uproblematisk da ingen blir særlig påvirket, vi legger oss til fornuftig tid og vi kommer oss opp om morgenen og gjør det vi skal. Jeg tenker at idet det går utover noe eller noen så er det et problem.
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #24 Skrevet 27. desember 2020 Jeg drikker ikke alkohol. Partner tar et par glass vin til middagen julaften og sannsynligvis litt flere glass nyttårsaften (da er vi sammen med bare voksne). Anonymkode: 2bde8...f0a
Anonym bruker Skrevet 27. desember 2020 #25 Skrevet 27. desember 2020 Drikkes det så mye at man merker at noen (eller en selv) blir påvirket, er det for mye når det er barn tilstede. Vi drikker en øl eller et glass vin eller to til maten, kanskje en likør til kaffen, kanskje en gløgg på ettermiddagen når vi har vært ute og gått tur, og av og til et glass vin til om kvelden eller en øl. Eller kanskje ingenting, bare cola eller julebrus eller Farris. Anonymkode: 14053...bb1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå