Gå til innhold

Vekt og høyde 10 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang og hvor mye veier din 9-10 åring, eller alder rundt der?

Min gutt er utrolig småspist, og jeg bekymrer meg over hvordan fremtiden skal gå, når han spiser to munnfuller med middag, og en kvart brødskive til frokost og kvelds og ingenting på skolen. Liker nesten ingenting og er livredd for smaker og konsistenser av ukjent sort. 

Han er 142 og veide 30 kilo sist han var på vekten hos helsesøster på skolen. Er vel en måned siden. Helsesøster ba meg gi han mer mat, akkurat som det er der problemet ligger, liksom...

Anonymkode: ce608...04e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Målte min tiåring istad, hun er 146 og 36 kg. Ble 10 år igår.

Anonymkode: 01bbf...692

Skrevet

140 og 29 kg

Anonymkode: ddeca...9c3

Skrevet

156 og 46 kilo

Anonymkode: 4f580...e07

Skrevet

Min på 8 er 140 og 27 kg. Lang og slank, men frisk og rask. Kan være småspist og kan spise mye, går opp og ned. 

Anonymkode: f4a03...127

Skrevet

154 cm og 41 kg, men her er storesøster på 13 år den "petite" og de blir ofte tatt for tvillinger fordi den eldste er 155 cm og 39 kg.

Eldste her er utrolig kresen. Veldig rart når man har tre barn som vokser opp med samme mat og samme oppdragelse rundt spising også blir bare den ene kresen.

Men det er sånn hun er, litt sensitiv personlighet og veldig var for lukter, konsistenser og smaker. Hun har aldri likt blandet mat og nekter spise veldig mye. Ingen barn sulter sies det, men hun går heller i dagesvis uten mat enn å spise noe hun ikke liker.

Hun følger sin egen kurve da, og er ikke bekymringsverdig tynn selv om hun er slank. Håper hun blir litt mer altetende ettersom hun vokser til.

Anonymkode: 2fcf3...0a2

Skrevet

159 og 43 kg. Spiser det meste han får servert. Storesøster er 12. 173 høy og 55 kg, var nok litt lengre og tyngre enn lillebror på samme alder. Aldri hatt problemer med å få i de mat, men de er begge slanke. 

Anonymkode: 72b2a...f2d

Skrevet

Gutt 10 år, ca. 146 høy og veier ca 31 kilo. Alltid vært småspist, 

Anonymkode: 44287...5df

Skrevet

Gutt 10 år; 144 cm høy og 34 kg.

Anonymkode: 63188...169

Skrevet

Jente 145 og 28 kg! Hun spiser mye og variert, men et stort aktivitetsnivå. Står mer på henda og tar salto enn hun sitter rolig... 

Ikke bekymret, men redd for å «mase» om vekt og at forholdet til mat skal bli vanskelig av det.. 

lillesøster er motsatt. Hun er 130 høy og 31 kg. Hun må jeg passe på hva spiser. En vanskelig balanse.. 

Anonymkode: 2aed9...fd3

Skrevet

155 og 35 kg... gutt

Anonymkode: ad320...e33

Skrevet

9 år, 137 høy, 33kg. Jente. 

Anonymkode: 46c53...b48

Skrevet

Ni år. 136 cm og 25 kg. Helt normal. Litt stor mage. 

Anonymkode: a74b8...1bc

Skrevet

Jente, akkurat blitt 9 år.

152 cm høy og ca 30 kg

Anonymkode: f8f19...67d

Skrevet

Gutt 10 år: 160 og 51 kilo. 

Har akkurat kommet i puberteten og spiser med begge hender.

Anonymkode: a5951...73b

Skrevet

Hva med å kjøpe slike ernæringspuddinger på apoteket? Finnes i forskjellige smaker og har et høyt kaloriinnhold? I tillegg smaker de ganske godt.

Anonymkode: 6c646...9cc

Skrevet

Min 11 åring er 132cm og veier 27kg.. hun er frisk og rask og det er ingenting galt med henne. Noen er bare i over og ytterkant av percentilen, og det er greit så lenge de følger kurven sin. 

om du ser endringer fra tidligere, eller at barnet endrer atferd så ville jeg vert mer bekymret. Barn vokser og spiser i rykk og napp.. det kan være lirt å sjekke tennene og bittet, da mellomste fikk et nytt liv i matveien, etter han trakk noen tenner 😅

Anonymkode: aafd3...464

Skrevet

9 år, jente, 140 høy og aner ikke vekt.. 🤷‍♀️ Hun har six pack og du kan se musklene i ben, armer og rygg. Veldig veldig aktiv og sterk. 

lillesøster er 7 og 135cm, og veide 28 sist gang vi var hos lege. Vi veier aldri hjemme 😂

Anonymkode: c1a6b...96d

Skrevet

Straks 10 år, jente. 138 cm og 27 kg. 

Anonymkode: 86dd6...763

Skrevet

Min på 9 år er ca 132 cm høy og veier 28 kg. Akkurat passe. 

11 åringen er ca 154 cm høy og veier 33-34 kg. Lang og tynn. Men sunn og frisk. 😊 

Anonymkode: 451c9...897

Skrevet

9 år gutt. 147cm, 30kg. Veldig aktiv gutt, alltid vært veldig slank. 

Anonymkode: 1d896...b27

Skrevet
On 12/26/2020 at 4:34 PM, Anonym bruker said:

Hvor lang og hvor mye veier din 9-10 åring, eller alder rundt der?

Min gutt er utrolig småspist, og jeg bekymrer meg over hvordan fremtiden skal gå, når han spiser to munnfuller med middag, og en kvart brødskive til frokost og kvelds og ingenting på skolen. Liker nesten ingenting og er livredd for smaker og konsistenser av ukjent sort. 

Han er 142 og veide 30 kilo sist han var på vekten hos helsesøster på skolen. Er vel en måned siden. Helsesøster ba meg gi han mer mat, akkurat som det er der problemet ligger, liksom...

Anonymkode: ce608...04e

min blir 9 i Januar er 145cm og ca 32kg, så ganske tynn, men helsesøster er ikke bekyrmet her, hun mener han følger sin egen kurve

Anonymkode: 466f9...a60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...