Gå til innhold

Nå er jo julen over.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sa min nabo i dag. Selvsag en av dem med ferdig julepyntet hus i slutten av november. 

For meg er det dette som er jul. Julaften er fin og hyggelig, men litt stress blir det alltid. Romjulsdagene med unger som har fri, lange frokoster, gode middager, gode turer og lek med nye leker er blant årets høydepunkt. Det er jo nå man skal høste av alt man har ståket med i adventstiden, spise maten og nyte gavene. 

Gledelig jul🎄

Anonymkode: d137c...2c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

RomJUL. Det burde holde til at folk skjønner at det er nå det ER jul 🎄 

Anonymkode: 782f7...854

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sa min nabo i dag. Selvsag en av dem med ferdig julepyntet hus i slutten av november. 

For meg er det dette som er jul. Julaften er fin og hyggelig, men litt stress blir det alltid. Romjulsdagene med unger som har fri, lange frokoster, gode middager, gode turer og lek med nye leker er blant årets høydepunkt. Det er jo nå man skal høste av alt man har ståket med i adventstiden, spise maten og nyte gavene. 

Gledelig jul🎄

Godt vi er forskjellige 😊. Her i huset er det fortsatt jul selv om vi pyntet 1 søndag i advent. Vi nyter å ha fri. Ferie. Julefølelse? Mja.. Godt med fri da. Julen ryker på onsdag. Gledelig jul til deg også ♥️

Skrevet

Romjul blir jo også beskrevet som dagene mellom jul og nyttår 🤷🏻‍♀️ 
Når det er sagt, så ELSKER jeg juletreet mitt!! Det blir stående til pynten begynner å drysse av, og det er lenge til ennå 😊 Det beste jeg vet er å fyre i peisen og sette meg med kaffekoppen foran juletreet i tussmørket om morgenen. 

Skrevet

Deilig at jula er over. 

Anonymkode: dfb0a...183

Skrevet

Adventstiden er over, men julen har jo akkurat begynt jo👍 og ja, vi pynter ikke til jul før 23.des. Romjul er beste tiden på året 😍  

Anonymkode: 6a0e7...08d

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (17 minutter siden):

Godt vi er forskjellige 😊. Her i huset er det fortsatt jul selv om vi pyntet 1 søndag i advent. Vi nyter å ha fri. Ferie. Julefølelse? Mja.. Godt med fri da. Julen ryker på onsdag. Gledelig jul til deg også ♥️

Jeg kjenner godt til slik du har det. Jeg vokste opp med en mor som knapt kunne vente med å kaste ut julen. Så mens vennene mine koset seg i julepyntet hus i romjulen var vårt hus ryddet og ‘klart til det nye året’ flere dager før nyttårsaften. 

Jeg lovet meg selv at slik skal ikke jeg ha det, og her er det jul ihht gamle tradisjoner. 

Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Adventstiden er over, men julen har jo akkurat begynt jo👍 og ja, vi pynter ikke til jul før 23.des. Romjul er beste tiden på året 😍  

Anonymkode: 6a0e7...08d

Helt enig❤️🎄

hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg kjenner godt til slik du har det. Jeg vokste opp med en mor som knapt kunne vente med å kaste ut julen. Så mens vennene mine koset seg i julepyntet hus i romjulen var vårt hus ryddet og ‘klart til det nye året’ flere dager før nyttårsaften. 

Jeg lovet meg selv at slik skal ikke jeg ha det, og her er det jul ihht gamle tradisjoner. 

Hi

Det er jo det beste! Frihet til å feire på vår egen måte😊

Skrevet
Brillefanten skrev (15 minutter siden):

Romjul blir jo også beskrevet som dagene mellom jul og nyttår 🤷🏻‍♀️ 
Når det er sagt, så ELSKER jeg juletreet mitt!! Det blir stående til pynten begynner å drysse av, og det er lenge til ennå 😊 Det beste jeg vet er å fyre i peisen og sette meg med kaffekoppen foran juletreet i tussmørket om morgenen. 

Ikke sant? Kun juletre og stjernen som lyskilde i hele huset. Da nyter jeg livet. 

Hi

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden):

Det er jo det beste! Frihet til å feire på vår egen måte😊

Jeg har da ikke antydet noe annet? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har da ikke antydet noe annet? 

Neida på ingen måte 😊

Skrevet

Skal nyte jula helt til eg begynner på jobb igjen 4. januar 🎄😊

Skrevet

Jula kom i hus 23.12. og vi beholder den til 13.1. Jul i jula, ikke i adventstida. 

Anonymkode: 8ff20...483

Skrevet

Her kom jul den 23 desember så har en del dager igjen av jula 🎅

Anonymkode: 17b0c...571

Skrevet

Hadde noen sagt dette hadde jeg ledd høyt og sagt: "herlighet da mann, julen er da vel ikke over nå". Selvsagt med et merkelig ansiktssutrykk i tillegg. Kunne ikke dydd meg for å få den andre til å skjønne han dummet seg ut.

Så det så 🙄

Anonymkode: 4b2ba...1b8

Skrevet

Jeg husker jeg begynte å gråte det året mamma ville kaste ut juletreet på nyttårsaften. Hun var av typen som alltid måtte videre, og aldri hadde ro til å nyte øyeblikket. Som voksen tar jeg meg i å ha litt av den samme utålmodigheten, men har lært meg å nyte disse rolige dagene med familien. Her er det jul til 20. dag. 

Anonymkode: 30dac...176

Skrevet

Ja men jula er over.....  nå koser vi oss med romjul snart nyttår og vi koser oss med julepynt frem til 20 dag jul. 

Anonymkode: 469b6...e01

Skrevet

Julaftens kveld, første og andre juledag er jul. I morgen begynner romjula. Jula varer til enten 13. eller 20. dag jul, litt etter som hvilken gammel tradisjon man følger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Julaftens kveld, første og andre juledag er jul. I morgen begynner romjula. Jula varer til enten 13. eller 20. dag jul, litt etter som hvilken gammel tradisjon man følger. 

20.dag jul er den 13. januar. Folk blander disse tallene.

Anonymkode: e9e38...9e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...