Gå til innhold

urimelig og kjøpe mer til eget barn? (bursdag)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

barnet mitt på snart 3 år og nevøen min på snart 6 år fyller året samme dag! så vi feirer begge sin bursdag samtidig med kake og mye lek. Jeg bruker da ca 1000 på mitt eget barn på diverse leker og ca 200-300 kr på nevøen min, som blir en gave da, men selvfølgeli noe han virkelig liker da. Han er den som får mest gaver på jul og bursdager.

Og vet ikke om jeg er urimelig siden jeg skjermer jenta mi extra mer på bursdagen hennes :) som er ca 4-5 gaver og åpne. Jenta mi og får bare 1 gave av tanten hennes. Er det virkelig urimelig om jeg ikke vil bruke så mye på nevøen min? eller flere som bruker mest på egne barn en nevøer og nieser?

Anonymkode: 7d911...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min familie har vi blitt enige om 500kr til nevø/nieser. Jeg bruker mer på egne barn. Nå er de to eldste blitt så stor at de som oftest ønsker seg penger og da får de 500kr av tanter/onkler og 1500 av oss foreldre. Det er helt innanfor å bruke mer på sine egne barn så ikke tenk på at ditt barn får flere og dyrere gaver av deg enn det du gir til din nevø

Anonymkode: 1f95b...91c

Skrevet

Helt innafor - og helt naturlig, tenker jeg - å gi mer til egne barn :) 

Skrevet

Er da helt naturlig å gi mer til sine egne barn!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hei 

barnet mitt på snart 3 år og nevøen min på snart 6 år fyller året samme dag! så vi feirer begge sin bursdag samtidig med kake og mye lek. Jeg bruker da ca 1000 på mitt eget barn på diverse leker og ca 200-300 kr på nevøen min, som blir en gave da, men selvfølgeli noe han virkelig liker da. Han er den som får mest gaver på jul og bursdager.

Og vet ikke om jeg er urimelig siden jeg skjermer jenta mi extra mer på bursdagen hennes :) som er ca 4-5 gaver og åpne. Jenta mi og får bare 1 gave av tanten hennes. Er det virkelig urimelig om jeg ikke vil bruke så mye på nevøen min? eller flere som bruker mest på egne barn en nevøer og nieser?

Man gir selvfølgelig sitt barn mest. Nevøen er heldig som får noe han ønsker seg til 300. 

Anonymkode: 15d99...9b9

Skrevet

Må du spørre fremmede om sånt?

Anonymkode: 73f94...ed5

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Må du spørre fremmede om sånt?

Anonymkode: 73f94...ed5

Oi, der fant du jammen en mulighet til å få inn en negativ kommentar.  Må føles bra.. 

Anonymkode: 63744...b75

Skrevet

Jeg har alltid gitt mer til egne barn, selv om både søsteren min og broren til mannen har jevngamle barn.

Men jeg har aldri gitt bursdagsgave til egne barn i familieselskapet da, de får gave fra oss foreldre når de våkner om morgenen.

Anonymkode: 95bdc...027

Skrevet

Bruker tanten like mye på begge barna?

Anonymkode: 4f9e8...f8d

Skrevet

Vi bruker 2000-3000 kr på egne barn og 300-400 kr på tantebarna (avtalt beløp). Det er helt vanlig å bruke mer på egne barn. 

Anonymkode: 3fad1...823

Skrevet
9 hours ago, Anonym bruker said:

Hei 

Nei det er da helt vanlig og bruke mer på sin egen, bruker ca 1500-2000 på min og 500 på nieser og nevøer

Anonymkode: c0f2c...7c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Hei 

Jeg forstår ikke helt hva du vil frem til, ettersom innlegget ditt er grusomt rotete, men om saken er at du bruker mer penger på gave til eget barn enn til nevøen din, så er da det helt normalt.

Skrevet

Det er vel nokså naturlig å gi mer til egne barn, enn andres. Men kan gaven deles i flere pakker, så ville jeg ventet med én gave til eget barn til etter familieselskap. 

Anonymkode: f5d28...f54

Skrevet

Det er helt normalt å gi mer til egne barn.

Men du trenger jo ikke på død og liv gi alle gavene til barnet ditt i familieselskapet? 

Anonymkode: 90523...854

Skrevet (endret)

Så koselig at de feirer sammen! Det er hyggelig å gi bort gaver til den som har bursdag, og som foreldre vil vi det beste for våre barn. 
Her tenker jeg imidlertid at vi må ta en skritt tilbake. Er det helt nødvendig å kjøpe leker for 1000 kroner til en treåring? Hvor er det vi legger listen da? Hvilke forventninger skaper vi på sikt? Hva med bærekraft? 
Vi har ett barn, og god råd. Vi velger likevel å holde oss nøkterne på gavefronten, og oppfordrer våre slektninger til å gjøre det samme. Jeg var selv enebarn til jeg var ganske stor, fikk det jeg pekte på og ble ikke noe lykkeligere av det.

Ellers helt naturlig å kjøpe mer til eget barn enn nieser/nevøer. 

Endret av MammantilNurket
Skrevet

Helt vanlig å gi mer til egen barn. Men, om de feirer i lag vil de jo hele tiden se hva den andre får og kanskje kan du spare en gave eller to til dere er hjemme igjen.

Unødvendig at de blir lei seg på bursdagen fordi den andre får mer.

Skrevet

Jeg ville også gitt gave fra familien når vi var hjemme, men avtalt det med de andre foreldrene hvis dere er usikkre på hvordan de vil gjøre det.

Anonymkode: 4f9e8...f8d

Skrevet

Blair Waldorf sine falske tråder igjen 

Anonymkode: b1d29...a91

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.12.2020 den 2.02):

Hei 

Du kan gi en gave når dere er samlet og resten når det er bare dere synes jeg. 

Anonymkode: 88944...dc8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...