Gå til innhold

Eks son tar offerrollen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klarer snart ikke svelge flere kameler.

vi har et godt samarbeid, barna settes forran alt. 

Men jeg orker snart ikke og svelge flere kameler som serveres fra den mannen! Han serverer stygge historier om hvor fæl jeg er som forlot han for 7 år siden ( kort fortalt, gav han ultimatum, han var aldri hjemme). Hvordan jeg «stjeler» pengene hans (det man får ekstra som hovedforsørger, altså en ekstra barnetrygd og igjen på skatten så lenge man bor alene. I samme setning så sier han ikke noe om at jeg lot han beholde huset uten å betale meg ut slik at ungene kunne fortsette å bo der, enda vi hadde betalt på det lånet i 10 år). 

Så bruker han alle rundt å sier hvor fattig han er, inkludert barna, enda han tjener mer enn meg og jeg har mer lån enn han og jeg har mer enn nok. Vi har begge grei lønn. Alle gir han da penger, inkludert mine foreldre. Barna tar med snop og brus de får her for å dele med stakkars far. Det forventes «ingenting» av gaver fra far, men av mor siden far har sagt hun har så god råd. 
Jeg jobber ræva av meg for min lønn, 100% og overtid når jeg kan. Han girer ned til 80% for å få tiden til å strekke til og fordi han har råd. I allés øyne superpappaen som prioriterer barna, mens jeg ALLTID er den dårlige. 

Trenger jeg hjelp til barnepass en sjelden gang (har hatt det totalt 3 timer i år) så er det ingen som vil stille opp. Jeg er jo en idiot som har valgt slik en «tøff» jobb. Trenger far barnepass for å kunne gjøre hobbyene sine stiller hele hans og min familie opp.

Den stakkars far inviteres stadig til mine foreldre og søsken på middag og div når ungene er hos meg så han skal få i seg ordentlig mat (så det er ikke pga ungene).

juletradisjonen er at mine foreldre er annethvert år hos min eks. De har faktisk aldri vært her hos meg selv om fe inviteres. 

Og i dag bare toppet det seg når minstemann var missfornøyd med gavene han fikk her, men kjempe fornøyd med sokkene og plakaten fra fattige pappa. (Jeg er klar over at han er et barn, men jeg blir bare så fryktelig lei meg over denne eksmannen som er så stakkarslig og en familie som ikke ser min side i dette. De ber meg tom dele skattepengene mine med han hvert år)

Anonymkode: 18846...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den familien din hadde jeg kuttet ut, hadde ikke orket å forholde meg til de.

Anonymkode: 0f019...d9b

Skrevet

Hvor gamle er barna nå ? Hvem har hovedomsorgen?

Om barna nå er blitt ungdom så er det kanskje på tide å bli ærlig om situasjonen  og kutt alt av gaver til alle unntatt ungene.

Anonymkode: 136b6...368

Skrevet

Jeg har prøvd å si at han har mer enn meg, men da lyver jeg jo. De kjøper jo ikke snop eller har mat som koster noe. 
De dyrker maten selv der.

far er flink med de og det er ikke det. Men så gjerrig og stakkarslig at det blir helt feil

Skrevet

Om de sier du lyger, så kan du jo vise dem ligningene deres

Anonymkode: bb309...231

Skrevet

Hadde ikke klart å holde kjeft om en slik mann! Hadde forklart rett fra levra til både mannen selv, hans familie og din familie hvordan ståa egentlig er. Bedt de åpne øynene sine og se realiteten. Foreldrene dine er det jo galt med om de prioriterer jul med din eksmann fremfor sin egen datter og barnebarn! 

Anonymkode: 96b20...17b

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Klarer snart ikke svelge flere kameler.

vi har et godt samarbeid, barna settes forran alt. 

Men jeg orker snart ikke og svelge flere kameler som serveres fra den mannen! Han serverer stygge historier om hvor fæl jeg er som forlot han for 7 år siden ( kort fortalt, gav han ultimatum, han var aldri hjemme). Hvordan jeg «stjeler» pengene hans (det man får ekstra som hovedforsørger, altså en ekstra barnetrygd og igjen på skatten så lenge man bor alene. I samme setning så sier han ikke noe om at jeg lot han beholde huset uten å betale meg ut slik at ungene kunne fortsette å bo der, enda vi hadde betalt på det lånet i 10 år). 

Så bruker han alle rundt å sier hvor fattig han er, inkludert barna, enda han tjener mer enn meg og jeg har mer lån enn han og jeg har mer enn nok. Vi har begge grei lønn. Alle gir han da penger, inkludert mine foreldre. Barna tar med snop og brus de får her for å dele med stakkars far. Det forventes «ingenting» av gaver fra far, men av mor siden far har sagt hun har så god råd. 
Jeg jobber ræva av meg for min lønn, 100% og overtid når jeg kan. Han girer ned til 80% for å få tiden til å strekke til og fordi han har råd. I allés øyne superpappaen som prioriterer barna, mens jeg ALLTID er den dårlige. 

Trenger jeg hjelp til barnepass en sjelden gang (har hatt det totalt 3 timer i år) så er det ingen som vil stille opp. Jeg er jo en idiot som har valgt slik en «tøff» jobb. Trenger far barnepass for å kunne gjøre hobbyene sine stiller hele hans og min familie opp.

Den stakkars far inviteres stadig til mine foreldre og søsken på middag og div når ungene er hos meg så han skal få i seg ordentlig mat (så det er ikke pga ungene).

juletradisjonen er at mine foreldre er annethvert år hos min eks. De har faktisk aldri vært her hos meg selv om fe inviteres. 

Og i dag bare toppet det seg når minstemann var missfornøyd med gavene han fikk her, men kjempe fornøyd med sokkene og plakaten fra fattige pappa. (Jeg er klar over at han er et barn, men jeg blir bare så fryktelig lei meg over denne eksmannen som er så stakkarslig og en familie som ikke ser min side i dette. De ber meg tom dele skattepengene mine med han hvert år)

Herregud..! Her er det virkelig på tide å realitetsorintere noen familiemedlemmer.

Anonymkode: 3710b...405

Skrevet

Noen mennesker er bare sånn, og jeg vet ikke hva de sier når vi ikke hører for folk tror jo på dem...

Har en slik svoger selv, han har slett ikke dårlig råd. Jada, han er singel, men han har mange tusen mer i lønn hver måned enn jeg har, og han leier ut leilighet i huset sitt for 7.000 i måneden. Han har 1,4 mill i gjeld, så leieinntekten betaler det meste av det faste, både lånet, kommunale avgifter og jeg tror jammen det dekker en del av forsikring eller strøm også. Dvs at han har det meste av sin lønn bare på seg selv....

Men han har så dårlig råd han, det er så synd på han. Svigermor stikker til han penger, betaler telefonregninger og bensin for han, inviterer han på middag flere ganger i uken osv for han har så dårlig råd.

Jeg har forsiktig sagt noen ganger at det er snakk om prioriteringer, men folk er døve for det argumentet.

I fjor hadde vi en familieferie til Italia, og han klagde på at han aldri kunne ta seg sånne turer. At vi hadde spart til turen i nesten 3 år er han helt døv for. Rådet om å spare noen hundrelapper hver måned så kan han også ta seg en skikkelig ferie annenhvert år hører han heller ikke på, for det er så synd på han som ikke har råd til å reise til utlandet. Familien tror på han.

Når han klagde til meg og jeg ble litt irritert og svarte tilbake at jeg aldri hadde brukt sånne summer som han på alkohol, fest og ikke minst spilling ble han sur og gikk. Vi kan ikke snakke mer om temaet, for jeg synes ikke synd på han, jeg mener han prioriterer helt feil og kunne brukt de pengene på mye mer fornuftige ting.

Nå forfaller huset hans litt, det skulle vært malt og byttet et par vinduer, og det ender med av svigermor betaler for det med sin pensjon for det er så synd på han som ikke har råd til å gjøre noe med det. Han tar imot og bruker sine egne penger på spill og moro.

Det er håpløst.

Anonymkode: f8815...dfc

Skrevet

Realitetsorientering fungerer ikke, dersom jeg prøver alle former for kommunikasjon, blir de sinte. 

det er ingenting som hjelper. Etter en middag hos mine foreldre hvor de spurte meg om passform og bruk av ungenes julegaver så koker jeg bare. De vet jo at ingenting havner tilbake her. Hverken klær eller leker.

Skrevet

Om det ikke går ann å prate med dem så skriv et brev. 

Start med å sette opp ei stikkordsliste med det du tenker du bør ha med. Deretter nummereres stikkordene for ryddighet og rekkefølge i brevet. Så begynner du å skrive. Da får ingen avbrutt deg. Fortell hvor urettferdig dette er! Hva det gjør med deg og hvilket lys han setter deg overfor barna. 

Anonymkode: 96b20...17b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...