Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Min datter er 12 år, slank og lang, er vel ca 155-160 cm og litt under 40 kg, ikke et gram fett på den kroppen. Hun fikk en bukse i julegave i str 34 fra only, hun fikk den igjen,men den var trang! Litt ubehagelig å ha på. Jeg lurer veldig hvem disse buksene er til da egentlig? Blir litt skremt når det gjelder klær til barn/tenåringer. Hva tenker dere? Anonymkode: e035c...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Synes størrelser er så forskjellige jeg. Har jo klær fra str XS-XL som passer. Og jeg er vel en S/M oftest. Det ene klesplagget jeg har i XL, så har jeg flere klær fra samme merke i M. Anonymkode: 41d11...ab6
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Er enig med deg. Men som hun over sier, det er veldig stor forskjell! Jeg er vanligvis en s, men har klær i alt fra xs til l som passer, kommer an på plagget. Anonymkode: 2bebd...91b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Ja, det kan man trygt si at det er. Syns det er feil da, at man er for "stor" i ungdomsbutikker på str.34. Hvem får på seg de buksene da? Jeg og har forskjellige str etter hvor jeg handler, men er stort sett M. Hun fikk noen bukser fra HM og, i da str 158/164 og de var litt for store. Takk for svat dere. Hi Anonymkode: e035c...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Tja. Jeg er ca 160 høy og rett under 50 kilo, så også ganske liten. 34 er som regel for stort på meg. Jeg drukner i alt av gensere og jakker, bukser er alltid for store i livet. Vi må huske på at det finnes små mennesker også, vi må også ha klær. Dere var uheldige med størrelsen på den siden den ikke passet, men kjøp bare en større neste gang da vel! Anonymkode: b3af0...dfd
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Tja. Jeg er ca 160 høy og rett under 50 kilo, så også ganske liten. 34 er som regel for stort på meg. Jeg drukner i alt av gensere og jakker, bukser er alltid for store i livet. Vi må huske på at det finnes små mennesker også, vi må også ha klær. Dere var uheldige med størrelsen på den siden den ikke passet, men kjøp bare en større neste gang da vel! Anonymkode: b3af0...dfd Det var ikke sånn ment, og tror jeg du vet godt. Da må du være utrolig liten og smal hvis denne buksa i str 34 er for stort, ikke slemt ment. Ja, selvfølgelig kan vi kjøpe en større str, men ble litt overrasket over at den nesten var for liten til en veldig slank 12 åring. Hi Anonymkode: e035c...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Tja. Jeg er ca 160 høy og rett under 50 kilo, så også ganske liten. 34 er som regel for stort på meg. Jeg drukner i alt av gensere og jakker, bukser er alltid for store i livet. Vi må huske på at det finnes små mennesker også, vi må også ha klær. Dere var uheldige med størrelsen på den siden den ikke passet, men kjøp bare en større neste gang da vel! Anonymkode: b3af0...dfd Hva er det du snakker om?! Du har jo misforstått hele innlegget🙄 Anonymkode: e76b0...495
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Only er veldig små i størrelsen, ofte. Jeg deler din bekymring, og har vondt av min 11 åring når vi handler klær. Hun er helt normal i lengde/bredde, men magen tuter litt (som den ofte gjør på prepubertale jenter). Det er UTROLIG vanskelig å finne bukser til henne, og hun må prøve og prøve ting som strammer for mye i livet eller er 20 cm for lange i beina. Wow er en versting, men også Lindex, Cubus og Only blir for smått. HM har noen tighsbukser hun passer og liker, heldigvis. Blir glad for tips til merker/ butikker, hvis noen har! Anonymkode: 9b968...556
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Only er veldig små i størrelsen, ofte. Jeg deler din bekymring, og har vondt av min 11 åring når vi handler klær. Hun er helt normal i lengde/bredde, men magen tuter litt (som den ofte gjør på prepubertale jenter). Det er UTROLIG vanskelig å finne bukser til henne, og hun må prøve og prøve ting som strammer for mye i livet eller er 20 cm for lange i beina. Wow er en versting, men også Lindex, Cubus og Only blir for smått. HM har noen tighsbukser hun passer og liker, heldigvis. Blir glad for tips til merker/ butikker, hvis noen har! Anonymkode: 9b968...556 Syns det er trist at det er så stort fokus på kropp når det kommer til barn, slim fit osv..kjøpte en bukse til min da 1 åring, brukte bleie og kjøpte en str større så hun hadde noe å vokse i, den buksa kom ikke over bleierompa en gang, så etterpå at det var slim fit. Tragisk altså. Har ikke så mange tips dessverre, men hun har flest bukser fra HM som hun har vært fornøyd med. Hi Anonymkode: e035c...d5e
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #10 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Syns det er trist at det er så stort fokus på kropp når det kommer til barn, slim fit osv..kjøpte en bukse til min da 1 åring, brukte bleie og kjøpte en str større så hun hadde noe å vokse i, den buksa kom ikke over bleierompa en gang, så etterpå at det var slim fit. Tragisk altså. Har ikke så mange tips dessverre, men hun har flest bukser fra HM som hun har vært fornøyd med. Hi Anonymkode: e035c...d5e Hm, det er helt sjukt at det er slimfit til ettåringer. Kan forresten melde at min andre datter, som er 7, er veldig kresen på klær - altså komfort. Til henne kjøper vi bare myke joggebukser i gutteavdelingen, og der er det mye mer plass i klærne. 11-åringen er naturlig nok ikke så interessert i joggebukser som er laget for gutter. Anonymkode: 9b968...556
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #11 Skrevet 26. desember 2020 Datteren min er også 12 år. Hun er 173 høy og veier vel ca 55 kg. Hun bruker S i noen klær og andre bruker hun M. Den andre datteren min er 21 år. Hun er 165 høy og veier 43 kg. Hun får fint på seg 34 eller mindre. Hun er så tynn at hun ser utsultet ut. Hun bruker noe klær i str 152 fordi de da passer i livet. Anonymkode: b2d04...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå