Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Har eggstokker, men måtte fjerne livmor😔 Anonymkode: 7d8fb...e88
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 Ja hvis du har eggstokker så har du jo egg og de kan tas ut. Men du kan jo ikke bære frem barnet uten livmor Anonymkode: 81c88...6c1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Ja, det kan du, men du trenger jo en surrogatmor til å bære frem barnet da. Anonymkode: bfca0...c37
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #4 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Har eggstokker, men måtte fjerne livmor😔 Anonymkode: 7d8fb...e88 Ja. Men hva skal du med eggene? Anonymkode: d6c5d...5fc
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 Jeg har en søster som har livmor men ikke kan bruke egne egg. Vurderer å donere om det er mulig... Hi Anonymkode: 7d8fb...e88
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg har en søster som har livmor men ikke kan bruke egne egg. Vurderer å donere om det er mulig... Hi Anonymkode: 7d8fb...e88 Vil du virkelig det? Anonymkode: d6c5d...5fc
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 I teorien kan du det, men ikke i Norge da loven kun tillater donasjon fra en «ukjent, men ikke anonym» giver. Dere kan nok gjøre dette i utlandet. Anonymkode: f94ef...6f1
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Ja jeg vet at man må til utlandet noe som er greit, men er usikker på om det er fysisk mulig når man har fjernet livmoren Anonymkode: 7d8fb...e88
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja jeg vet at man må til utlandet noe som er greit, men er usikker på om det er fysisk mulig når man har fjernet livmoren Anonymkode: 7d8fb...e88 Ja, det er fysisk mulig. Anonymkode: 0626c...1c3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 Fantastisk. Jeg ville gjort det samme for min søster. Det er jo en celleklump av vårt (felles) DNA. Og hver måned mister vi en uten å bry oss. Jeg hadde gladelig delt med søsteren min! Det hadde ikke hun gjort med meg, hun syns det er for personlig. Jeg respekterer det, og heldigvis har det ikke vært behov. Interessant tema uansett! Anonymkode: 17f93...0fb
Hengebukksvinet Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ja Hi Anonymkode: 7d8fb...e88 Så utrolig snilt av deg💜
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #13 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg har en søster som har livmor men ikke kan bruke egne egg. Vurderer å donere om det er mulig... Hi Anonymkode: 7d8fb...e88 Da blir du jo moren til din søsters barn, du blir mor og tante i ett da.. Er du sikker på at du har tenkt gjennom det for du vil biologisk sett være mor til dette barnet. Anonymkode: 81c88...6c1
Daquiry Skrevet 26. desember 2020 #14 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har en søster som har livmor men ikke kan bruke egne egg. Vurderer å donere om det er mulig... Hi Anonymkode: 7d8fb...e88 Så utrolig koselig ❤️❤️
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #15 Skrevet 26. desember 2020 Ja det er nøye gjennomtenkt. Hun har måttet gå igjennom så mye bare for å få konstantert at hun ikke har fertile egg, så om jeg kan gjøre dette er det greit. Har diskutert dette med mannen å vi er enige om dette. Har bestemt oss for å si det til henne på nyttårsaftenen så får vi komme igang på nyåret når coronaen tillater reising. Ang det å føle seg som barnets mor så blir ikke det et problem. Jeg har de barna som jeg skal ha jeg å er ferdig med den biten der i livet. Men jeg ønsker at hun skal få oppleve den samme gleden som jeg føler når jeg ser barna mine så da er dette en liten ting å gjøre syns jeg. Hi Anonymkode: 7d8fb...e88
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #16 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Ja det er nøye gjennomtenkt. Hun har måttet gå igjennom så mye bare for å få konstantert at hun ikke har fertile egg, så om jeg kan gjøre dette er det greit. Har diskutert dette med mannen å vi er enige om dette. Har bestemt oss for å si det til henne på nyttårsaftenen så får vi komme igang på nyåret når coronaen tillater reising. Ang det å føle seg som barnets mor så blir ikke det et problem. Jeg har de barna som jeg skal ha jeg å er ferdig med den biten der i livet. Men jeg ønsker at hun skal få oppleve den samme gleden som jeg føler når jeg ser barna mine så da er dette en liten ting å gjøre syns jeg. Hi Anonymkode: 7d8fb...e88 Du er et nydelig menneske ❤ Anonymkode: d8ff6...03a
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #17 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja det er nøye gjennomtenkt. Hun har måttet gå igjennom så mye bare for å få konstantert at hun ikke har fertile egg, så om jeg kan gjøre dette er det greit. Har diskutert dette med mannen å vi er enige om dette. Har bestemt oss for å si det til henne på nyttårsaftenen så får vi komme igang på nyåret når coronaen tillater reising. Ang det å føle seg som barnets mor så blir ikke det et problem. Jeg har de barna som jeg skal ha jeg å er ferdig med den biten der i livet. Men jeg ønsker at hun skal få oppleve den samme gleden som jeg føler når jeg ser barna mine så da er dette en liten ting å gjøre syns jeg. Hi Anonymkode: 7d8fb...e88 Det er fantastisk at du ønsker å gjøre det for søsteren din. Men du må virkelig tenke igjennom det. Du blir biologisk mor til barnet. Men hvis din søster føder barnet da blir din søster mor til barnet. Når skal dere fortelle dette til barnet? Barnet blir søsken til de andre barna dine. Hva hvis din søster konventerer til en religion du missliker f.eks. Er du sikker på at du klarer å stå på sidelinjen resten av livet? Hvordan blir det for din mann at dine gener blandes med din svoger..? Hva hvis din søster dør tidlig? Hva da? Skal du ha delt omsorg med din svoger? Tenk NØYE igjennom det.... Anonymkode: d6c5d...5fc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #18 Skrevet 26. desember 2020 For en flott ting å gjøre! Du vil jo alltid ha et helt spesielt bånd til ditt tantebarn. Jeg ville gjort det samme for min søster, uten tvil. Anonymkode: 13b4b...540
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #19 Skrevet 26. desember 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Det er fantastisk at du ønsker å gjøre det for søsteren din. Men du må virkelig tenke igjennom det. Du blir biologisk mor til barnet. Men hvis din søster føder barnet da blir din søster mor til barnet. Når skal dere fortelle dette til barnet? Barnet blir søsken til de andre barna dine. Hva hvis din søster konventerer til en religion du missliker f.eks. Er du sikker på at du klarer å stå på sidelinjen resten av livet? Hvordan blir det for din mann at dine gener blandes med din svoger..? Hva hvis din søster dør tidlig? Hva da? Skal du ha delt omsorg med din svoger? Tenk NØYE igjennom det.... Anonymkode: d6c5d...5fc Hi vil ikke ha noen rettigheter til barnet. Den som føder barnet er barnets mor. Dør søsteren er det svogeren som får foreldreansvaret alene. Anonymkode: 991a4...229
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #20 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er fantastisk at du ønsker å gjøre det for søsteren din. Men du må virkelig tenke igjennom det. Du blir biologisk mor til barnet. Men hvis din søster føder barnet da blir din søster mor til barnet. Når skal dere fortelle dette til barnet? Barnet blir søsken til de andre barna dine. Hva hvis din søster konventerer til en religion du missliker f.eks. Er du sikker på at du klarer å stå på sidelinjen resten av livet? Hvordan blir det for din mann at dine gener blandes med din svoger..? Hva hvis din søster dør tidlig? Hva da? Skal du ha delt omsorg med din svoger? Tenk NØYE igjennom det.... Anonymkode: d6c5d...5fc Jeg har tenkt nøye over det. I over 2 år faktisk så dette er ikke en avgjørelse tatt over natten. Alle avgjørelser kan medføre mange problemer om man går inn for det, men av og til må man ikke overdramatisere heller. For meg er hovedsaken at hun kan få oppfylt sitt største ønske. At barnet biologisk sett et mitt er ikke et stort problem hverken for meg eller min mann. Vi blir onkel og tante til barnet å så enkelt er det. Hva de ønsker å fortelle barnet og til hvilken tid er deres avgjørelse. Det har ikke vi noe med. Mine egne barn er store å vi har snakket med de i dag om dette. De er helt med på saken å de er absolutt store nok til å skjønne fullt ut hva dette innebærer. De mener som oss at dette er det beste for sin tante og hennes mann ut fra deres situasjon. Men nå er avgjørelsen uansett min søsters og hennes mann. Kanskje vil de avslå å det er jo helt greit. Men jeg ønsker at de skal ha et valg! Å kan jeg bidra til det er det en glede for oss også. Anonymkode: 7d8fb...e88
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #21 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg har tenkt nøye over det. I over 2 år faktisk så dette er ikke en avgjørelse tatt over natten. Alle avgjørelser kan medføre mange problemer om man går inn for det, men av og til må man ikke overdramatisere heller. For meg er hovedsaken at hun kan få oppfylt sitt største ønske. At barnet biologisk sett et mitt er ikke et stort problem hverken for meg eller min mann. Vi blir onkel og tante til barnet å så enkelt er det. Hva de ønsker å fortelle barnet og til hvilken tid er deres avgjørelse. Det har ikke vi noe med. Mine egne barn er store å vi har snakket med de i dag om dette. De er helt med på saken å de er absolutt store nok til å skjønne fullt ut hva dette innebærer. De mener som oss at dette er det beste for sin tante og hennes mann ut fra deres situasjon. Men nå er avgjørelsen uansett min søsters og hennes mann. Kanskje vil de avslå å det er jo helt greit. Men jeg ønsker at de skal ha et valg! Å kan jeg bidra til det er det en glede for oss også. Anonymkode: 7d8fb...e88 Det virker veldig gjennomtenkt. Fantastisk at dere ønsker å gjøre det. Da ønsker jeg dere masse lykke til 💜 💜 💜 For en gave 💜 Anonymkode: d6c5d...5fc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #22 Skrevet 26. desember 2020 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Hi vil ikke ha noen rettigheter til barnet. Den som føder barnet er barnets mor. Dør søsteren er det svogeren som får foreldreansvaret alene. Anonymkode: 991a4...229 Ja, det var det jeg skreiv. Jeg tenker ikke på rettighetene, men følelser 💜 (men hi og hennes familie har tenkt igjennom det) Anonymkode: d6c5d...5fc
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #23 Skrevet 26. desember 2020 Så fint gjort ❤️ jeg har de barna jeg skal ha og kommer aldri noensinne til å bli mor igjen. Men jeg har en homofil bestevenn som ønsker seg barn og for han ville jeg gladelig gått gravid og vært surrogatmor! Anonymkode: 21b11...d5e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå