mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. desember 2020 #1 Skrevet 25. desember 2020 Denne dagen var årets absolutt kjedelige dag når jeg var liten. Det var dagen jeg på ingen måte fikk lov til å leke med andre barn og i hvertfall ikke ringe på døren til venner. Jeg husker lange timer med kun de voksne. Kaffebesøk og prat om ting som var uinteressant for meg. Dette var kun 1 juledag og resten av julen var alltid full av lek med venner. I dag ( i alle fall når det ikke er covid) får selvsagt barna mine lov å se venner på 1 juledag. De avtaler gjerne lek ute eller som i år fotball på løkka. Hvordan er det hos dere?
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #2 Skrevet 25. desember 2020 1.juledag var min favorittdag som barn. Nye leker og bøker, og gjerne litt Julemarsipan. Foreldre som var hjemme hele dagen. Fikk ikke leke med andre barn, men jeg var sammen med søsken. Jeg vokste opp på gård, og mine foreldre jobbet konstant da jeg var liten. Men akkurat 1.juledag var heldig, og dermed bare ro og hygge. Anonymkode: e7413...5ad
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #3 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): 1.juledag var min favorittdag som barn. Nye leker og bøker, og gjerne litt Julemarsipan. Foreldre som var hjemme hele dagen. Fikk ikke leke med andre barn, men jeg var sammen med søsken. Jeg vokste opp på gård, og mine foreldre jobbet konstant da jeg var liten. Men akkurat 1.juledag var heldig, og dermed bare ro og hygge. Anonymkode: e7413...5ad Postet litt tidlig.. Hellig, ikke heldig. Vi er ikke like strikse med at ungene våre må være hjemme hele dagen. Likevel opplever jeg at denne dagen har en ro over seg som vi setter pris på både store og små. Sjelden besøk, og sjelden de drar noe sted. Anonymkode: e7413...5ad
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. desember 2020 Forfatter #4 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Postet litt tidlig.. Hellig, ikke heldig. Vi er ikke like strikse med at ungene våre må være hjemme hele dagen. Likevel opplever jeg at denne dagen har en ro over seg som vi setter pris på både store og små. Sjelden besøk, og sjelden de drar noe sted. Anonymkode: e7413...5ad Jeg tror du er inne på noe angående søsken. Jeg bodde alene med mamma og hadde mine søsken hos pappa. Misunte alltid de som hadde søsken den dagen 😊
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #5 Skrevet 25. desember 2020 1 juledag er litt det samme den gang, som nå. Vi står opp og koser oss med gavene. Vi leser i nye bøker, leker med nye leker, tasser rundt i nye nattdrakter, ser julefilm... Og kl 13, er det mat. Da spiser vi frokost/lunsj/middag. Det vil si, maten er på bordet i timesvis. Det er pinnekjøtt, kålrabi, ribbe og annen julemat, sammen med brødmat. En tradisjon med far har fra utlandet. I dag er den store kosedagen! Anonymkode: 6ffab...1d2
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #6 Skrevet 25. desember 2020 Jeg fikk heller ikke ringe på hos noen, men husker ikke dagen som kjedelig. Jeg hadde jo masse nye ting å holde på med. 😛 Jeg lar ikke mitt barn ringe på til noen heller, siden jeg ikke vil la ham forstyrre andre familier, men han kan gjerne sende melding til venner og spørre om de vil komme hit eller avtale å treffes ute. Akkurat i år blir ikke det noe av, for han er forkjølet, men han er i full gang med å bygge en av gavene sine, og snart skal vi spise frokost mens vi ser en film sammen. Anonymkode: fff40...43b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #7 Skrevet 25. desember 2020 1.juledag hadde vi alltid sen frokost/lunsj. Lekte med gavene og fikk besøke, eller hadde besøk av, bestevenninna mi. Og på ettermiddagen lekte vi ungene i gata ute. Akte i bakkene 😊 1.juledag var alltid en super dag. Jeg vokste opp på 70/80-tallet Anonymkode: baa15...678
KellyTaylor Skrevet 25. desember 2020 #8 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): 1 juledag er litt det samme den gang, som nå. Vi står opp og koser oss med gavene. Vi leser i nye bøker, leker med nye leker, tasser rundt i nye nattdrakter, ser julefilm... Og kl 13, er det mat. Da spiser vi frokost/lunsj/middag. Det vil si, maten er på bordet i timesvis. Det er pinnekjøtt, kålrabi, ribbe og annen julemat, sammen med brødmat. En tradisjon med far har fra utlandet. I dag er den store kosedagen! Anonymkode: 6ffab...1d2 Dette er en tradisjon hos oss også ❤️ Pluss å spise godteri til frokost
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #9 Skrevet 25. desember 2020 Samme før som nå. Julefrokost, finne plasser til de nye tingene, spille spill, se julefilm. Ingen får besøke noen 1. juledag. Det er en «hellig» dag for familie. Anonymkode: c5d1b...ff0
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #10 Skrevet 25. desember 2020 Husker julen som et evigvarende juleselskap, vi var hos tanter, onkler, besteforeldre. Allikevel, jeg savner livet da jeg satt pris på de små tingene. Da jeg var i stand til å nyte timesvis med tegnefilm, godteri og nye fargestifter. Nå synes jeg livet er krevende, dette året topper seg. Jeg snublet rett og slett inn i jula med nesa først. Anonymkode: 45791...9cc
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #11 Skrevet 25. desember 2020 En kjempekjekk dag der jeg kunne leke å se på alle de fine tingene jeg hadde fått , hadde ikke lyst til å ringe på hos noen en gang. Anonymkode: 1a219...6d5
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #12 Skrevet 25. desember 2020 Elsket 1. juledag, som barn, og gjør det fremdeles. En fredelig dag, der vi kunne kose oss med gavene, god mat, godteri og familien. Anonymkode: 8071c...d0b
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #13 Skrevet 25. desember 2020 Da jeg var barn var jeg ute av døra tidlig på dagen. Og fikk ikke de andre barna komme ut, så var jeg ute og lekte hele dagen alene. Nå hadde jeg en grusom barndom, så jeg var alltid ute. Her så skal jeg og min tenåringssønn nå kose oss med veldig god frokost, mens vi ser på filmen sjel. Og resten av dagen blir bare og kose oss med god mat og film. Han skal helt sikkert game en del og. Anonymkode: b874c...279
*Miss Marple* Skrevet 25. desember 2020 #14 Skrevet 25. desember 2020 Jeg husker den som en koselig dag sammen med familien. Bedre tid enn på julaften siden vi som regel ikke hadde besøk og nye leker å aktivisere oss med Jeg har videreført tradisjonen hjemmefra med lang frokost med sølvbestikk og penservise og selv om vi ikke har noe prinsipielt forbud mot å være med venner blir det alltid til at vi er hjemme sammen. Jeg syns ikke barna skal løpe mellom hjemmene akkurat i dag Alle andre år har vi som tradisjon å dra på middagsbesøk førstedag, men i år spiser vi hjemme kun kjernefamilien, som resten av denne julen. Nå er resten av flokken på tur i solen mens jeg får stulle alene hjemme med middag og borddekking. Deilig med bittelitt tid for meg selv midt i denne intense familiejulen 😍
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #15 Skrevet 25. desember 2020 Alltid hatt gode følelser til 1. juledag, slappe av, se over gaver - høre på ny musikk-cd i ungdommen, husker farmor kjøpte Aerosmith et år, sprekt! 😊 Nå er jeg gift med en engelskmann så for han er det idag som er jul. Ungene får strømpe og gaver fra Santa Claus. Og så kommer søster m familie hit idag da de var hos svigers i går. Julaften med litt mer slækk - herlig! Anonymkode: 32731...aef
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #16 Skrevet 25. desember 2020 Før; Vi var ikke på besøk til venner 1 juledag. Vi hadde julemiddag hos en gammel tante eller besteforeldre. Der møtte vi søskenbarn og tremenninger vi sjelden møtte. Var ogsp en dag der vi lekte oss med nye leker. Nå; Vi koser oss hjemme morgen og formiddag, god frokost, bygger Lego og leker med nye ting. Bursdagsmiddag til svigermor på ettermiddagen.😊 ingen som er ute med venner av våre barn. Anonymkode: fdfe4...bc3
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #17 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg fikk heller ikke ringe på hos noen, men husker ikke dagen som kjedelig. Jeg hadde jo masse nye ting å holde på med. 😛 Jeg lar ikke mitt barn ringe på til noen heller, siden jeg ikke vil la ham forstyrre andre familier, men han kan gjerne sende melding til venner og spørre om de vil komme hit eller avtale å treffes ute. Akkurat i år blir ikke det noe av, for han er forkjølet, men han er i full gang med å bygge en av gavene sine, og snart skal vi spise frokost mens vi ser en film sammen. Anonymkode: fff40...43b Trodde jeg... han hadde tid til 5 min pause for å spise, og bygger fortsatt. Stille og rolig, ingen masing, og kjeder seg absolutt ikke. Men jeg kjeder meg. Må huske å ønske meg en bok neste år. 😛 Anonymkode: fff40...43b
Plutselig_gravid Skrevet 25. desember 2020 #18 Skrevet 25. desember 2020 Da jeg var liten elsket jeg 1.juledag. Det var strengt forbudt å ringe på døra til folk, men jeg koste meg hjemme sammen med mamma, pappa og 3 søsken. Lekte med nye julegaver, spilte nye brettspill, så barne-TV og spiste god mat med duk på bordet og penservise 🙂 Barna mine får heller ikke ringe på til noen, men hvis venner ringer på døra her får de selvsagt komme inn. I dag har barna mine holdt på med nye leker mens julemorgen har stått på i bakgrunnen. I sted ringte nabobarna på døra, så nå er de ute i hagen/skogen og tester ut de nye spikkeknivene sine🙂 Kl.17 står maten på bordet (med duk og penservise) og da blir dagen hellig for oss igjen. Etter middag skal vi spille brettspill, slappe av og nyte🙂
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #19 Skrevet 25. desember 2020 11 hours ago, mamma til adhd gutt<3 said: Denne dagen var årets absolutt kjedelige dag når jeg var liten. Det var dagen jeg på ingen måte fikk lov til å leke med andre barn og i hvertfall ikke ringe på døren til venner. Jeg husker lange timer med kun de voksne. Kaffebesøk og prat om ting som var uinteressant for meg. Dette var kun 1 juledag og resten av julen var alltid full av lek med venner. I dag ( i alle fall når det ikke er covid) får selvsagt barna mine lov å se venner på 1 juledag. De avtaler gjerne lek ute eller som i år fotball på løkka. Hvordan er det hos dere? Når jeg var liten, så elsket jeg og leke med de nye lekene mine, tenåring pc og voksen hjelper jeg barna med sine leker og ser filmer med dem Anonymkode: 45f92...002
Anonym bruker Skrevet 25. desember 2020 #20 Skrevet 25. desember 2020 Altså, årets kjedeligste dag? Dagen etter man har fått masse nye greier som skal testes? Hvordan går det an? Alltid vært en av årets beste dager, både som barn og voksen. 1 juledag har alltid vært familiedag, ingen leker med venner den dagen. Anonymkode: 966b7...949
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 25. desember 2020 Forfatter #21 Skrevet 25. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Altså, årets kjedeligste dag? Dagen etter man har fått masse nye greier som skal testes? Hvordan går det an? Alltid vært en av årets beste dager, både som barn og voksen. 1 juledag har alltid vært familiedag, ingen leker med venner den dagen. Anonymkode: 966b7...949 Det var vel mest det at jeg misunnet de som hadde søsken å leke med tror jeg. Det var dessuten en dag for de voksne hjemme hos oss. Det bedret seg dog på ungdomsskolen. Da avtalte jeg selv med venninner.
Anonym bruker Skrevet 26. desember 2020 #22 Skrevet 26. desember 2020 Jeg elsket 1. juledag som barn. Da samlet alltid hele familien til mamma seg, alle tanter, onkler og søskenbarn. Vi var vel ca 25 stykker med stort og smått. Savner det altså. Mine egne søsken er spredt over hele landet og mannen min er enebarn, så her er det stille og rolig. Litt deilig det også, men skulle gjerne gitt ungene mine det jeg selv fikk som barn. Anonymkode: 16c6f...e86
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå