Gå til innhold

Juleservise på kaldt loft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fått masse fint dyrt juleservise til jul, men har ikke plass til å ha det på kjøkkenet utenom jul. Kan det trygt oppbevares på kaldt loft gjennom vinteren? Redd det skal knuses 😟

Anonymkode: c7895...070

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Servise kan ikke fryse istykker når det er tomt og rent, så det går fint👍🏻

Skrevet

Du må være veldig forsiktig når du henter det ned, det er i overgangen fra kaldt til varmt at det knuser lett. 

Skrevet

Er jo sånt man har vitrineskap på stua for, men ikke plass til det heller? Jeg har bodd trangt selv og lagret sånt på mørkloft og det har gått bra. Pleier ikke være så mange minus her da, som regel aldri kaldere enn 10 minus og det er sjelden. Kanskje det er sikrere om du pakker avispapir rundt hver av delene. 

Anonymkode: 8650c...f7d

Skrevet

Jeg har både servise og mange andre knuselige ting ståendes i en utebod, det har aldri blitt ødelagt noe. Har i grunnen aldri tenkt på at det skulle være et problem engang.

Anonymkode: b519a...8d3

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er jo sånt man har vitrineskap på stua for, men ikke plass til det heller? Jeg har bodd trangt selv og lagret sånt på mørkloft og det har gått bra. Pleier ikke være så mange minus her da, som regel aldri kaldere enn 10 minus og det er sjelden. Kanskje det er sikrere om du pakker avispapir rundt hver av delene. 

Anonymkode: 8650c...f7d

Dessverre ikke plass til noe ekstra skap i stuen til sånt nei :( Serviset er dyrt, så hadde vært skikkelig leit om det knuste. Men får prøve å pakke det godt, og være forsiktig med temperaturendringen når det skal ned igjen nesteår :) ts

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Jeg har både servise og mange andre knuselige ting ståendes i en utebod, det har aldri blitt ødelagt noe. Har i grunnen aldri tenkt på at det skulle være et problem engang.

Anonymkode: b519a...8d3

Ikke vandt til å ha sånne dyre fine ting, så det har aldri vært et tema for meg før nå 😆

Skrevet

I har hytte i Finnmarksvidda. Blir sikkert minus 30 der titt og ofte. Aldri opplevd at serviset har sprukket pga kulde eller temperatursvinging

Anonymkode: e8584...7de

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

I har hytte i Finnmarksvidda. Blir sikkert minus 30 der titt og ofte. Aldri opplevd at serviset har sprukket pga kulde eller temperatursvinging

Anonymkode: e8584...7de

Så bra, skulle tro at det går fint her også da 🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...