Gå til innhold

Dere med unger som sover nå

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når la de seg i kveld og hvor gamle er de? 

Min 5-åring satt nærmest og sov i riskremen kl 18.30, og ble derfor lagt kl 19 og sovna med en gang. Han legger seg normalt 19.30. Han fikk med seg alt, gavene er åpnet og julemiddagen er spist. Men siden 4-åringen til søsteren min var våken til de dro kl 20.30 så ble ikke dette så populært. 

Burde jeg holdt 5-åringen våken til gjestene dro halv 9? Visste ikke at de skulle dra halv 9, kunne blitt 9 også om vi hadde holdt vår gutt våken. 

Anonymkode: bec83...23a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hører 5-åringen er på vei til å legge seg. En gira 2-åring sovnet nylig.. 

Jeg tenker at leggetid på julaften ikke er så farlig, verken om det blir tidlig eller sent. 

Anonymkode: 1659b...f8c

Skrevet

Og nei, synes ikke man skal holde barn våkne hvis de vil/virkelig trenger å legge seg 

Anonymkode: 1659b...f8c

Skrevet

Hvem ble det ikke populært for? Fireåringen vår la seg for 45 minutter siden.

Anonymkode: aefb7...936

Skrevet

Kan nevne at han var våken 05.30. Han pleier å sove lengre, men måtte så klart tisse og siden han kom på at det var juleaften (😂😂 kødda, måtte bare) ... julaften... så stod han opp. Var ingen vits i å be han sove, så da ble det dobbel espresso på trøtte mamma og julestrømpe på han :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvem ble det ikke populært for? Fireåringen vår la seg for 45 minutter siden.

Anonymkode: aefb7...936

Søsteren min 🙄 lille gullet hennes ble jo alene må vite... 😳 kun 2 barn, siden vi ikke kunen feire som før med storfamilien. 

Skrevet

Jeg tenker at enhver gjør slik som er best for dem. Noen barn takler dårlig å være sent oppe, uansett årsak, og bør ikke holdes våkne for andres del ihvertfall. Noen takler det derimot så godt at de har utbytte av å drøye det, og da er det også helt ok. Å bestemme at andre må gjøre ting på sin måte, er ikke ok.

Skrevet

Min femåring la seg for en halvtime siden, sovner forhåpentligvis snart 😃

Jeg skjønner på en måte søsteren din, jeg  hadde blitt overrasket over at en femåring la seg såpass tidlig i dag. Men sur hadde hun ikke behøvd å bli, da.

Anonymkode: 1c0b5...2f9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Min femåring la seg for en halvtime siden, sovner forhåpentligvis snart 😃

Jeg skjønner på en måte søsteren din, jeg  hadde blitt overrasket over at en femåring la seg såpass tidlig i dag. Men sur hadde hun ikke behøvd å bli, da.

Anonymkode: 1c0b5...2f9

Akkurat. Hun som kjenner barnet blir sur. Hadde skjønt om andre hadde blitt overrasket over at han la seg/sovna tidlig, men dette e4 jo et barn som alltid sovner så fort hodet treffer puta og er en unge som sover mye. Han er i seng senest 19.30 til vanlig enten det er helg eller hverdag, og han sovner etter 1 minutt. Har aldri vurdert å døye leggetiden hans når han tydelig viser at han er trøtt, og selv også iblant ber om å få legge seg. 

Skrevet

6 åringen la seg kl 22, hun har aldri vært tidlig trøtt om kvelden. 13 åringen er på badet og steller seg nå..

Anonymkode: b7484...33a

Skrevet

Min 4 åringen la seg kl 21.00 han sovnet på ett blunk 🙂, ikke overtrøtt, men veldig klar for senga 🙂

Anonymkode: 29402...7b2

Skrevet

Min 6-åring er fortsatt fin i farta! Hun er nok ikke i seng før nærmere midnatt tenker jeg. Hun er et nattedyr som meg.

Niesen min på tre var i strålende humør da de dro kl. 21, men hun hadde sovet en sen dupp og hadde mengder med energi til rådighet.

Sovner ungene i riskremen, da må de få legge seg. Dårlig stemning med overtrøtte barn.

Anonymkode: ad784...8f1

Skrevet

3 og 5 åringen la seg 21.30

Anonymkode: 4f7c4...52f

Skrevet

mine på 5 og 7 la seg ca 22.30, sovna med en gang. 

Anonymkode: c78d3...126

Skrevet

Kan jo ikke tvinge noen til å holde seg våkne når de er så trøtte. Sånn er d bare.

Anonymkode: 1e9a9...5c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Kan jo ikke tvinge noen til å holde seg våkne når de er så trøtte. Sånn er d bare.

Anonymkode: 1e9a9...5c6

Fikk ikke med meg "ikke", ble litt overrasket over svaret da ja.

Anonymkode: 0c201...b17

Skrevet

Min femåring er våken ennå.. Ser ikke ut som han har noen planer om å legge seg ennå. Sitter å bytter Lego akkurat nå. Halv ni er veldig tidlig på en julekveld. 

Anonymkode: cbcd2...c11

Skrevet

3åringen kom og spurte om vi kunne gå opp og legge oss kl 18.30 (legges vanligvis 19 men sikkert mye spenning i dag), drøyde 45min til med litt pakker og lek (hadde det gøy) så kom spørsmålet igjen og da la jeg han. 

8åringen glippet med øynene kl 20 og da ba jeg han stelle seg, det kom ingen protest. Sovnet 5min etter at vi hadde lest. Gjestene dro da. 

Ser ingen grunn til å drøye leggetid en når de er trøtte. For hvem er det kos for, barna eller oss? I morgen skal vi kose oss med nye leker og ha det gøy, da er det godt å være nogenlunde opplagt. 

Anonymkode: 5a4bc...bae

Skrevet

10åringen sovna midt i Flåklypa. Bar henne opp etter en stund. Lang dag 🤩😅

Anonymkode: d641f...a78

Skrevet

Toåringen sovnet litt over ni, ca 1 1/2 time senere enn vanlig. Fikk med seg alt og var blid hele tiden, men vi hadde en løpende vurdering av når det har på tide å legge seg.

Anonymkode: e328c...01c

Skrevet

Her la 5 og 7 åringen seg 2230 ca. 9 åringen legger seg nok snart. På julekvelden får de være oppe så lenge de vil.

Anonymkode: 7fbc8...2b2

Skrevet

4 åringen sovnet kl.21. 7 åringen litt for kl.23. 

Anonymkode: eaf7f...41d

Skrevet

Stort sett har vi sittet og bygd Lego til både 1 og 2 på natta tidligere med nå 13åringen. Da var han vel fra 5-9 tenker jeg. 7 åringen la seg nå 22:45... 

som regel er vi ferdig med jula rundt 23-24, men i år ble det mye tidligere dessverre. Ellers hadde han nok vært oppe enda 

Anonymkode: b87bb...5dc

Skrevet

Her er unga på 6 og 8 fortsatt oppe. Legger seg nok samtidig som oss, som ikke blir så alt for lenge til. Men tenker at når et barn er så trøtt, så må det få legge seg. Ingen grunn til sure miner pga. det.

Anonymkode: f4211...c38

Skrevet

3 og 6 åringen la seg 2230. Da var de trøtte:) 

Anonymkode: 98af1...36c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...