Gå til innhold

Stjernestøv spilleregler


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har åpnet et Stjernestøv-spill som tidlig julegave, men spillereglene mangler i esken. Dette forårsaker en mindre krisetilstand i heimen. Er det noen som har reglene og kan gjengi dem kort? Eller finnes de på internett et sted, jeg har googlet, men finner ingenting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk heller ikke med spilleregler, så er krise her i hjemmet og. Så vi ønsker også hjelp. 

Anonymkode: a50c6...7da

Skrevet

Vi fant igjen våre, de hadde på mystisk vis havnet bak en sofapute.

Kort oppsummering: man begynner på side A. Putt pappbrikkene med stjernebarnsiden opp på de grønne og gule feltene. Så begynner spillet. Spillerne slår terning, flytter rundt på brettet og samler pappbrikker. Hvis man finner en stjernestøvbrikke (med bit av et bilde) samles de på ett sted. De andre beholder man. Når alle ni stjernestøvbrikkene er funnet, går man videre til side B.

Der er det kappløp, av stigespilltype. Polarhund (grønn) betyr nytt kast. Snøvirvel betyr kast en gang til, men flytt bakover. Issprekk betyr at du blir sittende fast til du får fem eller seks på terningen. I tillegg kan man bruke brikkene man vant på side A. Det må man gjøre før man kaster. Snøball kan man gi andre spillere, da må de stå over neste runde. Teleskop betyr at man får automatisk sekser på terningen.  

Håper dette redder romjula!

Skrevet

Tusen takk, ja da har vel våre regler også  forsvunnet på et mystisk vis når jr åpnet spillet. 

Anonymkode: a50c6...7da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...