Gå til innhold

Er dette lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har alltid klær og ting liggende overalt. Problemet er at jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av ting. Vi har 4 skuffer til hver person i tillegg til en stang til å henge klær på. Er det lite? Vi har ikke plass til ting.. f.eks. hagemøbel puter / ting som ungene lager/ pyteting/ nips/pc / you name it.

Anonymkode: 81543...1d7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Det er lite. Det går an å leve med det, men da må dere være ekstremt nøye med ikke å skaffe dere ting dere ikke har pmass til. Hvis dere ikke har plass til mer enn 15 truser og to bukser kan dere ikke ha mer enn 15 truser og to bukser. Hvis dere ikke har noen plass til å oppbevare pitene til hagemøblene må dere ha hagemøbler uten puter eller enda bedre droppe hagemøbler. Alternativt må dere prioritere oppbevaringsplass høyere.

Anonymkode: 5beb0...5d0

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja. Det er lite. Det går an å leve med det, men da må dere være ekstremt nøye med ikke å skaffe dere ting dere ikke har pmass til. Hvis dere ikke har plass til mer enn 15 truser og to bukser kan dere ikke ha mer enn 15 truser og to bukser. Hvis dere ikke har noen plass til å oppbevare pitene til hagemøblene må dere ha hagemøbler uten puter eller enda bedre droppe hagemøbler. Alternativt må dere prioritere oppbevaringsplass høyere.

Anonymkode: 5beb0...5d0

Godt å høre at det faktisk er lite oppbevaring. Fordi jeg får det virkelig aldri ryddig her i huset. Vi har 5 barn. Enormt mye arveklær.. sommerklær/vinterklær. Klær som ikke er rene nok for skapet, men ikke skitten nok for å bli vasket osv. 

Skrevet

Ja, det er veldig lite.

Vi har fire barn og alle har hvert sitt skap og hver sin kommode.

Vi har i tillegg flere boder så alt fra skisko til sesongsko, uteklær og arveklær har en plass. 

Puter til hagemøbler ligger på loftet om vinteren. 

Anonymkode: 77e5a...b22

Skrevet

Oi, du er god om du klarer å holde orden i hverdagen med så lite plass. Det hadde ikke jeg klart. For å kunne rydde og organisere må jo alt faktisk ha en «fast plass». 

Hos oss har hvert barn en vegg med garderobe på rommet sitt. På øverste hylle har de oppbevaringsbokser. En til sesongklær, en minneboks til ting de har laget/tegnet/skrevet etter at vi har hatt det fremme til pynt en liten stund. En boks med ekstra dyne og pute til gjester, og en til sengetøyet sitt (alle har sine egne sengesett og laken i riktig str på rommet sitt), og flere bokser som har litt ulikt innhold hos de ulike barna. I tillegg til rikelig med hengeplass, fordi alt som kan henge (t-skjortene, gensere, kjoler, skjorter, bukser mm) henger på tynne hengere. Det er plasseffektivt og oversiktlig. Vi bruker skuffer kun til undertøy, sokker, ull og treningstøy. Garderobene har også knagger til å henge gymbag og skolesekk. Oppbevaring for capser, belter, solbriller... Alt dette bak skyvedører. Vi voksne har dobbel størrelse garderobe på vårt rom, med samme organisering. 

I gangen har vi tilsvarende garderobe, hvor alle i familien har egen garderobeplass til det som er i daglig bruk, og oppbevaringsbokser i hyller over til det som ikke er i sesong, eller det som vil passe neste vinter.

Vi har også lagring til hageputer, flytevester, symaskiner, julepynt og alt mulig annet i boder i kneveggene i øverste etasje, i kjelleren og i garasjen. Og likevel er det krevende å holde orden på en stor familie og alt vi har. 

Jeg tenker dere bør rydde, og kvitte dere med ALT dere ikke virkelig trenger, og lage et system som fungerer for det som er igjen. Se på løsninger i alle rom for å kunne utnytte plassen bedre, kjøp senger med lagring under, bytt til møbler som får helt til taket, lag oppbevaring på ubrukte soner, som under trappa eller i et hjørne på vaskerommet. Hold på systemet når dere først har laget det. Ikke kjøp nytt uten å kvitte dere med noe tilsvarende.

Anonymkode: 5219d...e22

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vi har alltid klær og ting liggende overalt. Problemet er at jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av ting. Vi har 4 skuffer til hver person i tillegg til en stang til å henge klær på. Er det lite? Vi har ikke plass til ting.. f.eks. hagemøbel puter / ting som ungene lager/ pyteting/ nips/pc / you name it.

4 skuffer og en stang til hva? Til alle klær?? Da er det ekstremt lite ja... har dere generelt lite plass eller bare lite skap? 

Anonymkode: 32c39...a1e

Skrevet

Høres ut som om du trenger hjelp til organisering! Men hva mener du med 4 skuffer og 1 stang? Er det til klær,( inne klær)? Det er veldig lite plass. Nips og andre ting skal jo oppbevares et helt annet sted. Bor dere veldig lite siden du ikke får lagret slik? Har dere nok skuffer og skaper generelt?

Føler det klør litt i fingrene mine.... Jeg elsker å organisere og ordne😅

Anonymkode: 7b55b...391

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Høres ut som om du trenger hjelp til organisering! Men hva mener du med 4 skuffer og 1 stang? Er det til klær,( inne klær)? Det er veldig lite plass. Nips og andre ting skal jo oppbevares et helt annet sted. Bor dere veldig lite siden du ikke får lagret slik? Har dere nok skuffer og skaper generelt?

Føler det klør litt i fingrene mine.... Jeg elsker å organisere og ordne😅

Anonymkode: 7b55b...391

Er bare å komme 🤭

Skrevet

Det er ikke bare lite, det er vanvittig lite.

Jeg har tren stenger, en del skuffer og hyller og et avlastningssamtativ. Fremdeles kunne jeg teengt mer.

Anonymkode: 6248d...682

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er ikke bare lite, det er vanvittig lite.

Jeg har tren stenger, en del skuffer og hyller og et avlastningssamtativ. Fremdeles kunne jeg teengt mer.

Anonymkode: 6248d...682

Ikke rart at det alltid er kaos her da 🙈

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...