Gå til innhold

Skremt etter å ha hørt at barnet svelget en drue i bhg


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet mitt på 1,5 år hadde visst svelget en hel drue i barnehagen i dag fikk jeg vite. Jeg sa at "Dere vet kanskje at druer skal deles i minst to frem til de er ca fem år". De sa at de visste det, men at han grabbet tak i en drue. Han pustet hele veien. I etterkant føler jeg meg skremt, da jeg vet at 2-åringer eks har dødd av å få drue i luftrøret. Er jo bare flaks at det gikk så bra. Nå er jeg nervøs for å sende han i barnehagen igjen. 

Hva skal jeg gjøre for å få bukt med utryggheten? Samboer har klart å legge dette bak seg allerede 

Anonymkode: a6716...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenke at det var et uhell og de nok også har lært ettersom de svarer det de gjør. Du vil oppleve mange "tenk om" videre også, resten av deres liv. Men det går stort sett veldig bra 🙂 

Anonymkode: cfc52...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på småbarnsavdeling, flere av de på avdelingen min serverer barna hele druer og klementinbåter, de rynker bare på nesen å sier "de har tenner, de klarer det" når jeg gir beskjed om at vi må dele de. Jeg deler de alltid. 

Anonymkode: 755f4...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de har lært ! Men ja jeg deler druer i 4. pølser i 4 på langs osv. på småbarn . Har selv fått en drue bak i halsen og vet hvor farlig det er ! Jobber man i barnehage så må man følge med sånt. Man har mange å følge med ! Tror det er mye flaks i dårlige barnehager !

Anonymkode: 69a32...208

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Tenke at det var et uhell og de nok også har lært ettersom de svarer det de gjør. Du vil oppleve mange "tenk om" videre også, resten av deres liv. Men det går stort sett veldig bra 🙂 

Anonymkode: cfc52...5a1

Ja, kan bli mange "tenk om" i løpet av et liv. Bør jeg snakke med de om at jeg ble redd etter hendelsen?

 

HI

Anonymkode: a6716...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, kan bli mange "tenk om" i løpet av et liv. Bør jeg snakke med de om at jeg ble redd etter hendelsen?

 

HI

Anonymkode: a6716...4f5

Nei, men det kan hende du må snakke med en psykolog.

Anonymkode: 6a773...2c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja, kan bli mange "tenk om" i løpet av et liv. Bør jeg snakke med de om at jeg ble redd etter hendelsen?

 

HI

Anonymkode: a6716...4f5

Det skader jo ikke, på en rolig måte, å si at det skremte deg. Hvis dere normalt sett har god dialog. De er vant med stressede foreldre. Og så la det være med det, tenker jeg. 

Anonymkode: cfc52...5a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Nei, men det kan hende du må snakke med en psykolog.

Anonymkode: 6a773...2c9

Psykolog på grunn av en enkelthendelse? Her oser det sarkasme

Anonymkode: a6716...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det skader jo ikke, på en rolig måte, å si at det skremte deg. Hvis dere normalt sett har god dialog. De er vant med stressede foreldre. Og så la det være med det, tenker jeg. 

Anonymkode: cfc52...5a1

Ja, var noe sånt jeg tenkte. Vi har en veldig god dialog  HI

Anonymkode: a6716...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...