Gå til innhold

Lindorff

Anbefalte innlegg

Skrevet

20 åringen min kom til meg og sa at han har fått en inkasso sak hos lindorrf på litt over 1000 kr. Han har ingen inntekt. Han tar opp fag, så har ikke stipend eller lån. Jeg går på aap og kan ikke betale 1000 kr på en gang for han. Kontaktet lindorrf og spurte om å dele opp. Ett par hundre i måneden. Men nei, det gikk ikke. Fikk svar: pga beløpets størrelse så kan ikke de godta nedbetaling. Du kan innbetale frivillig på saken, men dette vil ikke stanse videre pågang. 

Hva betyr det? At de sender det til f eks namsmannen selv om han betaler ned litt hver måned?? 

Anonymkode: 0432e...aa9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Betal litt hver mnd, feks 200, da sender de det ikke videre. Men ville sørger for at sønnen måtte jobbe for det. Det er veldig viktig at han ikke lærer the easy way out

Anonymkode: bc57d...eb0

Skrevet

Lite sannsynlig at de sender det til namsmann. Beløpet er lavt og han har ikke inntekt. Fordelen med «frivillige innbetalinger» er ar du slipper avdragssalær på 900 i tillegg. Så lenge det kommer en 100-lapp annenhver uke, så tenker jeg de lar det gå. Spørsmålet er vel om alle salær har påløpt. Dersom tungt salær ikke har påløpt, vil dette komme i tillegg

Anonymkode: e864b...a1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...