Gå til innhold

Er jeg vanskelig?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg er egentlig enig med deg, Hi. I fylket jeg bor i er så godt som alle nye tilfeller siste tiden kommet av tilreisende, i stor grad studenter eller andre unge som bor i mer sentrale strøk.

Et familiemedlem har også insistert å komme til andre familiemedlemmer i julen (de feirer normalt ikke sammen). Ung, bor sentralt hvor det er mye smitte, ikke god til å følge smittevernreglene, de eldre tør ikke si nei. Og de bor et sted så godt som helt uten smitte, så om de blir syke får det store konsekvenser for lokalsamfunnet. Jeg må innrømme at jeg mener dette er stor egoisme!

Anonymkode: c0a6b...f12

Ja men da er det jo bare å la vær å feire sammen.

Men å kreve neg test for at de skal få komme er bortkasta. 

Anonymkode: 1c109...b7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 hours ago, Anonym bruker said:

I år skulle vi feire juleaften sammen med min far og min bror. Min bror bor i en storby  i nærheten, og kom hjem til min far i dag. Han har ikke orket å tatt seg bryet å teste seg før han kom, da han mener sannsynligheten for å være smittet er såpass liten. Han er student, holder seg for det meste på hybelen og har munnbind på når han beveger seg utendørs. Jeg er helt uenig i dette, og har nå sagt at jeg ikke ønsker å komme i morgen da det er mye smitte der min bror bor. Min far er i risikogruppen, jeg jobber på sykehus og vi skal treffe svigerforeldrene mine i jula, som heller ikke bør bli smittet. Nå mener min bror at det er jeg som er den urimelige her. 

Hva mener dere?

Anonymkode: 588b0...4b9

du er vanskelig... Man tester ikke hvis man ikke har symtomer, så din bror hadde ikke fått testet seg uansett.

Men skjønner du tenker på de på sykhuset og de i risikogruppen også

Anonymkode: 86976...01f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

I år skulle vi feire juleaften sammen med min far og min bror. Min bror bor i en storby  i nærheten, og kom hjem til min far i dag. Han har ikke orket å tatt seg bryet å teste seg før han kom, da han mener sannsynligheten for å være smittet er såpass liten. Han er student, holder seg for det meste på hybelen og har munnbind på når han beveger seg utendørs. Jeg er helt uenig i dette, og har nå sagt at jeg ikke ønsker å komme i morgen da det er mye smitte der min bror bor. Min far er i risikogruppen, jeg jobber på sykehus og vi skal treffe svigerforeldrene mine i jula, som heller ikke bør bli smittet. Nå mener min bror at det er jeg som er den urimelige her. 

Hva mener dere?

Anonymkode: 588b0...4b9

Jeg tenker at så lenge han ikke har noen symptomer og han er frisk og rask skal det ikke være noen grunn til å nekte å feire med han. Han virker som du beskriver å ta sitt ansvar med tanke på smittevern. 

La ikke dette forsure julen for dere. 

Anonymkode: af1f9...8b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

du er vanskelig... Man tester ikke hvis man ikke har symtomer, så din bror hadde ikke fått testet seg uansett.

Men skjønner du tenker på de på sykhuset og de i risikogruppen også

Anonymkode: 86976...01f

Du vet jo ikke hvordan retningslinjene er i den kommunen hi sin bror er i. I min kommune oppfordres studenter som kommer hjem til foreldrene, fra andre kommuner om å teste seg den dagen de kommer hjem.

Anonymkode: db407...b49

Skrevet

Du er både urimelig og en smule hysterisk. Dere må jo uansett holde avstand og ha god håndhygiene. Prøv å senke skuldrene og løs deg i kveld.

Anonymkode: 5d719...9f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...