Gå til innhold

Besteforeldre som ikke bryr seg om karantene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et barn som er satt i karantene grunnet smittet klassekamerat. Han testet negativt i går, og da mener besteforeldrene at de kan komme som planlagt selv om barnet er i karantene tom 27. desember. Føler meg skikkelig kjip som nekter dem, men jeg gjør rett? 

Anonymkode: 42622...88d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du har rett. Det er en grunn til 10 dagers karantene. Det er surt, ja, men hva om de faktisk blir smittet fordi dere var slepphendte? Mest trolig går det bra, men hva om...?

God jul!

Anonymkode: a92db...1c1

Skrevet

Vi gjorde det samme som besteforeldrene hos dere. Når barnet mitt hadde fått negativ test lot vi det leke med andre i klassen som også hadde negativ test. Og vi lot gjester/venner selv avgjøre om de ville besøke oss eller ikke. (Holdt henne hjemme,  da siden hun var i karantene).

Anonymkode: 9cf52...d7d

Skrevet

Negativ test betyr ikke at det ikke er smittet. Det er inkubasjonstiden og ingen garanti. Så dere gjør rett. 

D7d og deres omkrets har jo missforstått helt. 

Anonymkode: 3d4e8...1d5

Skrevet

Gjorde også det samme her. Var i karantene, og min mor insisterte på å komme på besøk hit og besøke barnebarna. Nektet og hun ble sur. Men jeg holdt på mitt. 

Anonymkode: 8b9af...1ee

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Vi gjorde det samme som besteforeldrene hos dere. Når barnet mitt hadde fått negativ test lot vi det leke med andre i klassen som også hadde negativ test. Og vi lot gjester/venner selv avgjøre om de ville besøke oss eller ikke. (Holdt henne hjemme,  da siden hun var i karantene).

Så lurer man på hvorfor smitte sprer seg

Anonymkode: 167b2...a79

Skrevet

Takk, trengte bare å høre at vi gjør rett🙏 Det er kjipt, men det er bare en jul av mange. Og vi er ikke alene om å ha en litt alternativ jul i år. 

god jul til dere alle!🌟

Skrevet

Vi er i samme situasjon, bare at det er mannen som er i karantene, men vi sier selvfølgelig nei til besøk.

Anonymkode: 3a6f9...1d8

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Takk, trengte bare å høre at vi gjør rett🙏 Det er kjipt, men det er bare en jul av mange. Og vi er ikke alene om å ha en litt alternativ jul i år. 

god jul til dere alle!🌟

Husk, annerledes betyr ikke ødelagt ❤️ 

Det er ikke verdt å risikere rundt smitte pga testen er tatt for tidlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det var det flere som gjorde i nærheten her også. En hel skoleklasse ble satt i karantene og noen av foreldrene mente at det var greit at de med negativ test var med hverandre. Så testet plutselig et av barna positivt mot slutten av karantene-tiden og alle de som hadde vært med dette barnet måtte da i ny karantene på ti dager. 

Anonymkode: df52f...0cb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ganske avslappet ift. korona, og klemmer både en og to venner, men om jeg hadde fått høre at ungen min lekte med noen som skulle være i karantene pga. smittet klassekamerat, da hadde jeg blitt ganske sur.

Anonymkode: 15bc5...061

Skrevet

Mitt barn testet positivt først etter at karantenetiden på 10 dager var over. Møtte besteforeldrene når karantenen var over, og fikk positiv test 2 dager etter. Gjett om vi var nervøse da... men smittet heldigvis ingen andre. Hadde ikke tatt imot besøk i ditt tilfelle HI. 

Anonymkode: 89db2...34e

Skrevet

Du gjør rett. Her ble trinnet til ene barnet satt i karantene. Av 90 elever som testet seg samme dag hadde en positiv test. 14stk hadde positivt test påfølgende uke på test nr 2.  Så en tidlig negativ test er ikke sikker og det er viktig å overholde karntenen. Det er en grunn til at det er så mye smitte som det er nå. 

Vi var klare på å avlyse planene for julaften da det var smitte på skolen til ett tantebarn, men ikke trinnet hans. Så han har sitti i karantene selv om han ikke ble pålagt det og testet seg etter en uke. Så igår kom det negativt svar og vi kjører julaften som avtalt. I kommunen der er det kun lov med fem gjester og det er vi innafor. 

Anonymkode: 9a63f...72c

Skrevet

helt riktig av deg

Anonymkode: 8a363...544

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...