Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #1 Skrevet 22. desember 2020 Hei! Var på UL i dag. Fosteret ristet ved flere anledninger. Det så ut som den hikket. Den er bare 12 uker gammel. Hikker de så tidlig? Jeg spurte jordmoren (eldre dame) som seriøst svarte «jeg vet ikke». Altså, det synes jeg var i overkant merkelig svar. Men har noen av dere vært borti det før? Jeg som gravid blir jo stresset over at jordmor ikke vet! Blir jo redd det er noe epileptiske anfall eller noe Anonymkode: 2782a...e47
Optatium Skrevet 22. desember 2020 #2 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hei! Var på UL i dag. Fosteret ristet ved flere anledninger. Det så ut som den hikket. Den er bare 12 uker gammel. Hikker de så tidlig? Jeg spurte jordmoren (eldre dame) som seriøst svarte «jeg vet ikke». Altså, det synes jeg var i overkant merkelig svar. Men har noen av dere vært borti det før? Jeg som gravid blir jo stresset over at jordmor ikke vet! Blir jo redd det er noe epileptiske anfall eller noe Anonymkode: 2782a...e47 Overkant merkelig svar? 😳 Jøjje meg. Du fikk et ærlig svar! Tipper dessuten at en erfaren jordmor vet når noe er galt, selv om de ikke kan svare på når i forløpet baby begynner å hikke 😅
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #3 Skrevet 22. desember 2020 Ja synes absolutt det var merkelig svar. Når man har vært jordmor i såpass mange år, bør kan se om fosteret hikker eller ei. Var jeg som måtte gjette meg til hikking som et alternativ! Anonymkode: 2782a...e47
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #4 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja synes absolutt det var merkelig svar. Når man har vært jordmor i såpass mange år, bør kan se om fosteret hikker eller ei. Var jeg som måtte gjette meg til hikking som et alternativ! Anonymkode: 2782a...e47 Hadde det vært alvorlig, hadde hun visst det. Ingen 12 uker gamle fostre har epileptiske anfall. Ro deg ned Anonymkode: 92b30...03a
sug lut Skrevet 22. desember 2020 #5 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja synes absolutt det var merkelig svar. Når man har vært jordmor i såpass mange år, bør kan se om fosteret hikker eller ei. Var jeg som måtte gjette meg til hikking som et alternativ! Anonymkode: 2782a...e47 Bør du bli mor?
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #6 Skrevet 22. desember 2020 Wtf Suglugt? Anonymkode: 2782a...e47
Optatium Skrevet 22. desember 2020 #7 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja synes absolutt det var merkelig svar. Når man har vært jordmor i såpass mange år, bør kan se om fosteret hikker eller ei. Var jeg som måtte gjette meg til hikking som et alternativ! Anonymkode: 2782a...e47 I himmelens navn altså.. Hva skjedde med å stole på andre folks fagkompetanse? Hun har utdannelse og årevis erfaring, hun kan garantert mer enn både deg og meg.
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #8 Skrevet 22. desember 2020 Det er jo det man forventer ja, ikke gjetteleker 😉 Anonymkode: 2782a...e47
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #9 Skrevet 22. desember 2020 Ut fra det jeg har hørt så skal man ikke gjennomføre bruk av verken ultralyd eller doppler mer enn nødvendig for fosterets skyld da dette kan virke forstyrrende på det. Anonymkode: 70a74...636
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #10 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ut fra det jeg har hørt så skal man ikke gjennomføre bruk av verken ultralyd eller doppler mer enn nødvendig for fosterets skyld da dette kan virke forstyrrende på det. Anonymkode: 70a74...636 Ja, Tyskland har faktisk vedtatt forbud mot det (medisinsk indiserte undersøkelser er selvsagt unntatt): https://www.stern.de/familie/igel-leistungen--zusaetzliche-ultraschalluntersuchungen-kuenftig-verboten-9538708.html?utm_campaign=neonuw_fanpage&utm_source=facebook&utm_medium=posting&fbclid=IwAR33uEFzA-WFXIDkWPad5RYBfpfjt1XFHu4sa6dUoN-ah0L38hAbvWzkRZg Anonymkode: 072f8...ebf
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #11 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Hei! Var på UL i dag. Fosteret ristet ved flere anledninger. Det så ut som den hikket. Den er bare 12 uker gammel. Hikker de så tidlig? Jeg spurte jordmoren (eldre dame) som seriøst svarte «jeg vet ikke». Altså, det synes jeg var i overkant merkelig svar. Men har noen av dere vært borti det før? Jeg som gravid blir jo stresset over at jordmor ikke vet! Blir jo redd det er noe epileptiske anfall eller noe Anonymkode: 2782a...e47 https://www.helsenorge.no/gravid/gravid-uke-for-uke/uke-13-14-15-16-og-17/ Her står det når fosteret begynner å hikke. Anonymkode: 072f8...ebf
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 Sønnen min hikka så tidlig på ultralyd, og han er helt normal 🙂 Anonymkode: 2887a...617
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 Du er i overkant storforlangende. Dette blir et laaaaaangt svangerskap. Anonymkode: 76492...76e
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Jeg derimot synes at helsepersonell som utfører ultralyd bør forstå at gravide kan være engstelige og komme med beroligende svar når alt ser bra ut. Da jeg hadde ultralyd i uke 12 hadde fosteret lav hjertesekvens. Etter flere spontanaborter ble jeg bekymret. Gynekologen var heldigvis flink og forklarte at sovende foster har lav hjerterytme, også vekket hun babyen med å dulte han 😯 Anonymkode: 64026...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå