Gå til innhold

Mannen er på jobbintervju i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så usikker på om jeg liker det.

Han har en trygg og sikker jobb i det offentlige uten mulighet for oppsigelse.
Denne jobben er i det private.
Så er det denne coronaen da, mange arbeidsledige, hva viss hen får jobben og så mister den.
Er veldig mange søkere til alle stillinger for tiden, kan være vanskelig å få ny jobb dersom dette skulle skje.
På den andre siden, dersom han får den vil han gå opp minst kr 100.000,- i året....

Han er ikke sikker selv, men tenker at ja, han drar på intervjuet, og så tar man avgjørelsen dersom han får et tilbud.

Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 7006f...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er så usikker på om jeg liker det.

Han har en trygg og sikker jobb i det offentlige uten mulighet for oppsigelse.
Denne jobben er i det private.
Så er det denne coronaen da, mange arbeidsledige, hva viss hen får jobben og så mister den.
Er veldig mange søkere til alle stillinger for tiden, kan være vanskelig å få ny jobb dersom dette skulle skje.
På den andre siden, dersom han får den vil han gå opp minst kr 100.000,- i året....

Han er ikke sikker selv, men tenker at ja, han drar på intervjuet, og så tar man avgjørelsen dersom han får et tilbud.

Hva hadde dere tenkt?

Anonymkode: 7006f...659

Jeg hadde holdt på min trygge jobb i offentlig sektor til at fremtidsutsiktene var lysere.. 

Anonymkode: 3eecf...82e

Skrevet

Ville sett litt på om bedriften han vurderer har hatt mye nedbemanninger og hvordan/hvilke grupper de har nedbemannet.

Det er ikke automatisk sånn at nyansatte blir nedbemannet først, skulle det komme til slike runder. Kompetanse går omtrent alltid forran ansenitet.

Anonymkode: b74d9...93b

Skrevet

Det kommer jo helt an på hva slags jobb han har. Er han for eksempel lege så hadde jeg ikke vært det minste bekymret. Er han kokk hadde jeg kanskje tenkt meg om et par ganger. 

Men i og med at han er innkalt til intervju nå så er kanskje bransjen hans uberørt av nedgangen? Eller han har så pass interessant bakgrunn at han skiller seg ut? I så fall ville jeg ikke vært så bekymret heller

Han får gå på intervjuet. Dere får sette opp enn for og mot-liste. Og i siste runde handler det vel mye om magefølelse. 

Anonymkode: ff0ca...f3f

Skrevet

Ville tatt sjansen, hvis han får tilbud. Det er alltids mulighet for jobb igjen i det offentlige hvis han ombestemmer seg. Kanskje ikke akkurat der han var før, men hvis han jobber innen helse feks så er det stort sett jevnlig rotasjoner. 

Anonymkode: e477d...d76

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ville tatt sjansen, hvis han får tilbud. Det er alltids mulighet for jobb igjen i det offentlige hvis han ombestemmer seg. Kanskje ikke akkurat der han var før, men hvis han jobber innen helse feks så er det stort sett jevnlig rotasjoner. 

Det er inntaksstopp i mange kommuner, man omrokkeres heller enn å ansette nye - og fordeler oppgaver på andre stillinger når noen slutter.

Så jeg hadde tviholdt på min faste stilling dersom jeg ikke mistrivdes. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Ville sett litt på om bedriften han vurderer har hatt mye nedbemanninger og hvordan/hvilke grupper de har nedbemannet.

Det er ikke automatisk sånn at nyansatte blir nedbemannet først, skulle det komme til slike runder. Kompetanse går omtrent alltid forran ansenitet.

Ansenitet??

Anonymkode: 104c2...775

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ansenitet??

Anonymkode: 104c2...775

Stakkars, skjønte du det ikke

Anonymkode: 964f0...514

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Det er inntaksstopp i mange kommuner, man omrokkeres heller enn å ansette nye - og fordeler oppgaver på andre stillinger når noen slutter.

Så jeg hadde tviholdt på min faste stilling dersom jeg ikke mistrivdes. 

Igjen sant så kommer det jo an på hvor du bor, og det er ikke sikkert han var/er kommunalt ansatt (hun skriver bare offentlige) . Er det feks innen et helseforetak så er det ingen hindringer i de større feks. I viken, Oslo, Østfold og andre områder her på Østlandet er det ingen hindringer innen mitt fagfelt pr.nå,og har heller ikke vært. Skolene her har ansatt nye lærere, og sykehuset både sykepleiere og andre fagfolk. Uansett er vi i endring. Med vaksiner på vei vil nok ikke ansettelsesstopp der de har det vare stort lenger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det er ikke tillatt å fokusere kun på kompetanse i private bedrifter heller, det er lovmessige krav til vurderinger og utvelgelsen ved nedbemanning. 

Anonymkode: eed95...141

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Stakkars, skjønte du det ikke

Anonymkode: 964f0...514

Det var vel heller du som ikke skjønte at det heter ansiennitet...

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det var vel heller du som ikke skjønte at det heter ansiennitet...

Beklager at jeg krenket deg så inderlig ved å stave det ordet aldeles feil. Håber du raskt kommer til hektene og at jeg finner brillene mine så jeg ser hva jeg skriver. 

Bortsett fra den ordmessige krisen - som jeg muligens har gjentatt i dette innlegget - skjønte du hva jeg forsøkte formidle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...