Gå til innhold

Kontakte kommunen for tomtekjøp??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ute etter en tomt, men de 4 som ligger her jeg vil bygge er stooore og koster 1.6 millioner. 

Kan kommunen ha tomter som ikke ligger ute for salg? Kommunen her har mye friareale og skog her, kan man få kjøpt en liten tomt eller er det ikke sånn det fungerer? Noen som har prøvd noe lignende? Skal bygge 60 kvadrat grunnflate over 2 etg, så orker ikke betale mange millioner for en diger tomt. Prøver å finne alternativ :)

Er bare meg og 1 barn, så trenger ikke kommentarer på husstørrelse osv. 

Anonymkode: c0f3d...9c3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen kommuner blir overlyklige over utsikten til nye innbyggere. Der vil du sikkert kunne få hjelp, men der koster sjelden tomtene 1,6 millioner.

Anonymkode: c660d...336

Skrevet

Sjekk reguleringsplanen for kommunen, der skal tomter være tegnet inn

Anonymkode: 32d9e...895

Skrevet
Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Noen kommuner blir overlyklige over utsikten til nye innbyggere. Der vil du sikkert kunne få hjelp, men der koster sjelden tomtene 1,6 millioner.

Anonymkode: c660d...336

Jeg er sikkert dum, men denne forstod jeg ikke. 

Første setningf fikk meg til å tenke at du mener jeg kan få tomt langt ute på bygda der ingen andre vil bo/ha tomter. 

Men andre setningen fikk meg til å tenke at du mener tomtene som ligger langt over 1.6 mill.

Hva mente du? :)

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Sjekk reguleringsplanen for kommunen, der skal tomter være tegnet inn

Anonymkode: 32d9e...895

Takk for tips, skal gjøre det :)

Skrevet

Dersom kommunen har tomter til salgs vil du finne informasjon om dette på kommunens nettsider. Alternativt så ringer du og spør. 

For at kommunen skal selge tomt til deg må i rådet være regulert og klargjort for boligtomter. 

Anonymkode: ba09f...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...