Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Hvorfor har folk så lite respekt for tradisjoner? Anonymkode: d406f...233
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Hvorfor bryr folk seg så mye om hva andre gjør? Hvem bestemmer at alle skal følge en tradisjon? Anonymkode: 74cc8...c53
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 hvorfor kan man ikke lage sine egne tradisjoner ? må jeg gjøre alt likt som mine foreldre gjorde? Anonymkode: 007b5...dd3
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): hvorfor kan man ikke lage sine egne tradisjoner ? må jeg gjøre alt likt som mine foreldre gjorde? Anonymkode: 007b5...dd3 Du burde sette deg inn i hva "tradisjon" betyr. Hi Anonymkode: d406f...233
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Fordi man ikke orker å vente på noe. Ethvert behov må tilfredsstillels øyeblikkelig og det å kjenne på forventning og spenning orker man ikke. Folk må virkelig gjøre som de vil, men da min åtteåring lurte på hvorfor vi var de eneste uten pynta juletre tenkte jeg mitt. Det vitner rett og slett om dårlig kulturell kapital. Anonymkode: 9de5f...1c5
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Vi pynter til jul den 23. og lar det stå til trettende dag jul❤️ Anonymkode: 96db7...4ce
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Du burde sette deg inn i hva "tradisjon" betyr. Hi Anonymkode: d406f...233 Det finnes gamle og nye tradisjoner. Vi mennesker lager stadig nye tradisjoner og jeg bare elsker reklamen fra Freia sjokolade om sjokoladehus. Tradisjonen fra 2016. Jeg tenker du får det mye bedre hvis du koser deg med dine egne tradisjoner du trives med og tenker at andre gjør det samme. God jul⭐⭐
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Tja... Jeg er født i - 83 og hele mitt liv, arvet fra generasjonen før meg, pyntet vi en uke til 14dager før. Så bastantheten ift tradisjon 23. passer ikke oss 😏 Anonymkode: bc2e7...957
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 Ser mange med plasttre pynter i slutten av november/starten av desember. Vi pyntet for noen dager siden. Tar det vanligvis lille julaften, men i år følte vi for å starte litt tidligere. Vi er mye hjemme, og trenger litt ekstra lys når det er så mørkt og stusselig ute. Anonymkode: 5ed71...a59
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #10 Skrevet 20. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (Akkurat nå): Det finnes gamle og nye tradisjoner. Vi mennesker lager stadig nye tradisjoner og jeg bare elsker reklamen fra Freia sjokolade om sjokoladehus. Tradisjonen fra 2016. Jeg tenker du får det mye bedre hvis du koser deg med dine egne tradisjoner du trives med og tenker at andre gjør det samme. God jul⭐⭐ Handler mer om at mange i dag ikke klarer å vente. Man skal tilfredstilles umiddelbart og ha det man ønsker seg med en gang. Anonymkode: 96db7...4ce
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 20. desember 2020 #11 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Handler mer om at mange i dag ikke klarer å vente. Man skal tilfredstilles umiddelbart og ha det man ønsker seg med en gang. Anonymkode: 96db7...4ce Personlig mener jeg man får det aller best hvis man bryr seg om sitt og ikke andres😊
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #12 Skrevet 20. desember 2020 Vi skal leve livet fortere og fortere. Idag kom treet opp hos oss, 4 søndag i advent - men da har ungene allerede vært skuffet en stund og snakket om at «alle» andre har hatt oppe fullt julehus og juletre lenge allerede. Siden jeg jobber disse tre dagene før julaften passet det å få frem julepynt og tre i dag. Ellers kunne jeg gjerne ventet noen dager til. Så hos oss har det blitt slik at vi tar det når det passer, men sjelden veldig tidlig i desember. Tradisjoner står for fall, det blir sånn når man til slutt er de eneste som tviholder på noe. Føler seg gammeldags og treig liksom Anonymkode: 9148d...d0f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 Har pyntet treet tredje søndag i advent siden 1975. Fortsetter med det noen år til. Anonymkode: 1e8f1...e16
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 Joda, vi venter. Og vi har norske flagg på treet 🇧🇻🎄! Anonymkode: 6ccad...555
prekæs Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 Treet er litt jobb så det tok jeg i går. Nå gjenstår litt julepynt og storhandel i morgen. Så blir det tre fulle dager på jobb, før jeg ender opp som slakt ved julematen. Syns jeg er flink som tåler treet såpass tidlig som i år, men døren til der det står er lukket.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Joda, vi venter. Og vi har norske flagg på treet 🇧🇻🎄! Anonymkode: 6ccad...555 Vi òg! Anonymkode: 6a296...e00
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 Vi pynter juletreet 1.desember det er VÅR tradisjon. Anonymkode: 2d097...20a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 Tja, skjønner egentlig ikke helt hva du vil med innlegget. Men spiller det egentlig noen rolle så lenge du selv ikke er tvungen til å gjøre noe annet enn å følge din tradisjon?🤔 Anonymkode: 72f84...3ce
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 Jeg er enig med 1c5, det er absolutt tegn på lav kulturell kapital. Jeg vil gå så langt som å si at det vitner om karakterbrist når man ikke klarer å vente og gjøre ting i rett rekkefølge. Voksne mennesker. Hvorfor det irriterer meg? Fordi når mange nok ikke gidder å respektere tradisjoner, så mister de sin betydning. Og det går ut over oss andre. Skal vi bare legge 17. mai-feiringen til sommerferien da? Kanskje ta feiringen på sydenturen, fordi det er så koz og klemzz med litt ekstra varme og billig vin? Nyttårsaften kan vi vel bare ta 1. juledag, så slipper vi å vente så lenge på fyrverkeriet? Og bursdag kan vi vel feire flere ganger årlig, så blir det ikke så lenge mellom hver gang. Hvis alle bare skal gjøre som de føler for, så forsvinner tradisjonene. Det er helt idiotisk at barn i dag går rundt og er de eneste som ikke har fått opp treet ennå. Hi Anonymkode: d406f...233
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Handler mer om at mange i dag ikke klarer å vente. Man skal tilfredstilles umiddelbart og ha det man ønsker seg med en gang. Anonymkode: 96db7...4ce Enig. Ventetid er ut. Nå skal vi ha alt med en gang og så fort som mulig. Pyntet juletre i stua en hel mnd før jula begynner? Ikke så veldig stas med juletre på julaften da eller?! Men da begynner folk å klare over at de "er lei" jula. Folk får selvsagt gjøre som de vil men å ta høytiden på forskudd er noe forbanna tull spør du meg og det ødelegger faktisk for oss som vil ha jul når jula faktisk er. Anonymkode: bcd61...047
Twintipp Skrevet 20. desember 2020 #21 Skrevet 20. desember 2020 Fordi når nyttår er over starter hverdagen med et pang! Helt fra jeg var liten har jeg ønsket å starte juleforberedelsene tidligere. Vi pyntet alltid lille julaften, men så lenge jeg kan huske har jeg følt at julen er over etter nyttår. Da starter skole/jobb igjen og ferien er over. Jeg personlig har aldri hatt noe glede av julepynt når jeg kommer hjem fra jobb i januar. Desember er jul her. Januar er det slanking for mor og krampetrening! Husker jeg aldri hadde julestemning når vi var på juletrefest i januar. Så her er juletre oppe fra midten av desember🎄
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #22 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg er enig med 1c5, det er absolutt tegn på lav kulturell kapital. Jeg vil gå så langt som å si at det vitner om karakterbrist når man ikke klarer å vente og gjøre ting i rett rekkefølge. Voksne mennesker. Hvorfor det irriterer meg? Fordi når mange nok ikke gidder å respektere tradisjoner, så mister de sin betydning. Og det går ut over oss andre. Skal vi bare legge 17. mai-feiringen til sommerferien da? Kanskje ta feiringen på sydenturen, fordi det er så koz og klemzz med litt ekstra varme og billig vin? Nyttårsaften kan vi vel bare ta 1. juledag, så slipper vi å vente så lenge på fyrverkeriet? Og bursdag kan vi vel feire flere ganger årlig, så blir det ikke så lenge mellom hver gang. Hvis alle bare skal gjøre som de føler for, så forsvinner tradisjonene. Det er helt idiotisk at barn i dag går rundt og er de eneste som ikke har fått opp treet ennå. Hi Anonymkode: d406f...233 Det er nesten så du får meg til å tro at du har fått et lite slag, eller noe? Du kan da ikke sammenligne dette med 17 mai og nyttårsaften?😂 Du står da fritt til å følge egne tradisjoner i eget hjem! Hadde skjønt deg om du ble hindret i dette i eget hjem, men hva andre velger å gjøre i sine har du jo ingenting med. Anonymkode: 72f84...3ce
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #23 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hvorfor har folk så lite respekt for tradisjoner? Anonymkode: d406f...233 Bla bla bla Anonymkode: 59c02...825
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #24 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det er nesten så du får meg til å tro at du har fått et lite slag, eller noe? Du kan da ikke sammenligne dette med 17 mai og nyttårsaften?😂 Du står da fritt til å følge egne tradisjoner i eget hjem! Hadde skjønt deg om du ble hindret i dette i eget hjem, men hva andre velger å gjøre i sine har du jo ingenting med. Anonymkode: 72f84...3ce Eh, tenker du at juletradisjoner og nyttårstradisjoner er to vidt forskjellige ting? 🤦♀️ Anonymkode: d406f...233
Admin Skrevet 20. desember 2020 #25 Skrevet 20. desember 2020 Tråden er ryddet for avsporinger. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå