Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Er det noen som vet hvor man kan få kjøpt Christmas pudding i Oslo? Vi pleier vanligvis å få dette brakt fra Storbritannia, men ikke i år, av naturlige årsaker Anonymkode: b7d0e...419
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Vet at du ikke spør etter oppskrift, men det er kanskje verdt å prøve å lage selv? https://lizassmabruk.no/christmas-pudding-julepudding-oppskrift/ Jeg har ikke sett det til salgs noe sted. Anonymkode: b8d05...c5f
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Hadde ikke Steen og Strøm en M&S mat? Anonymkode: be3ec...f19
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 https://www.oluf.no/mw-plumpudding-400-g Kanskje du finner dem i butikk også, eller kan få kjøpt herfra? Anonymkode: c8b8b...bb4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Tusen takk for svar. Julepudding er nå bestilt fra oluf.no, og leveres på tirsdag. OgkKanskje lager jeg selv neste år 😃 Jeg tror dessverre M&S på Steen og Strøm er lagt ned - jeg fant iallefall ingenting om den på hjemmesiden til Steen og Strøm. Anonymkode: b7d0e...419
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Tusen takk for svar. Julepudding er nå bestilt fra oluf.no, og leveres på tirsdag. OgkKanskje lager jeg selv neste år 😃 Jeg tror dessverre M&S på Steen og Strøm er lagt ned - jeg fant iallefall ingenting om den på hjemmesiden til Steen og Strøm. Anonymkode: b7d0e...419 Så bra, da er det bare å glede seg og nyte når den er kommet i hus Jeg tror jeg hadde satset på å lage selv neste år, om jeg var deg. Det må jo være en koselig tradisjon, gjøres vel en god stund før jul. Anonymkode: c8b8b...bb4
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Iceland har. 😊 De har butikker mange steder på Østlandet nå i hvert fall. Anonymkode: 91075...682
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #8 Skrevet 21. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Iceland har. 😊 De har butikker mange steder på Østlandet nå i hvert fall. Anonymkode: 91075...682 Jeg har sjekket den lokale Iceland, og de har dessverre ikke. Men tusen takk for tips. Anonymkode: b7d0e...419
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #9 Skrevet 21. desember 2020 Det går fint å lage selv, vi har gjort det flere ganger. Samboeren min tar utgangspunkt i denne oppskriften https://www.bbcgoodfood.com/recipes/classic-christmas-pudding, men bruker litt forskjellig frukt (aprikoser, fiken, tranebær) i stedet for bare rosiner. I oppskriften står det en del innviklet om om hvordan man skal pakke den inn før steking og så videre. Han har bare dekket formen med aluminiumsfolie og stekt i vanlig vannbad i ovn, og det har gått bra. (Jeg har ikke så mye erfaring, men samboeren min mener den blir helt "riktig".) Den skal jo helst stå litt før den spises, men da har dere i hvertfall et tips til neste år. Anonymkode: 8698b...a8d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå