Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Har lest og lest, men klarer ikke å bli enig med meg selv. Hvorfor lease? Hvorfor kjøpe? Anonymkode: 5c772...e14
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Kjøpe. Den er din (og ev banken sin). Helt utrolig hva som plutselig inne dekkes når den leveres inn igjen og du har noe slitasje på den. Anonymkode: 3c67a...360
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 MANGE går på smell når leasing skal leveres tilbake. De går over bilen med lupe. Unødvendig bruksslitasje feks. Har du små barn så får du dette. I tillegg bør lakk være strøken så det lønner seg å sette bilen hos profesjonell bilpleier før innlevering. Det koster mye, i tillegg har du usikkerheten på trekk de kan gjøre. Jobber hos bilforhandler og vi har ofte frustrerte kunder som ikke har lest kontrakt godt nok. Det er selvsagt veldig trygt om du skal ha en fossil bil. Med dagens marked kan du om tre år sitte med en total verdiløs bil som ingen vil ha. Jeg hadde definitivt kjøpt. Og sett for meg at denne bilen skal vi ha en god stund. Anonymkode: fcf89...b87
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Vi har vært fornøyde med leasing. Men det er sant at det er en dyr affære å levere bilen tilbake hvis den er utsatt for røff bruk. Mannen min pleier alltid å forhandle kraftig om den sluttregningen. Nå sist fikk han diskutert prisen ned nesten 40 000, men vi måtte fortsatt betale over 20 000. Hvis du ser for deg å bytte bil hvert tredje år uansett, behandler den pent og tar godt vare på den, og har en forutsigbar og ikke for høy kilometerbruk pr år er det helt ok å lease. Hvis du synes det er greit å ha bilene lengre enn tre år mellom hvert bytte, eller kjører mange km pr år er det nok lurere å kjøpe.. Anonymkode: 056f5...1da
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Jeg ser ikke helt poenget med å lease!? Hva er fordelene? Du «kaster» jo 3000 kr ut vinduet i stede for å betale ned på et billån? Anonymkode: 8e88c...9fe
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser ikke helt poenget med å lease!? Hva er fordelene? Du «kaster» jo 3000 kr ut vinduet i stede for å betale ned på et billån? Anonymkode: 8e88c...9fe Tja, å eie bil er jo ikke et plussprosjekt. Bilen synker i verdi bare du kjører den ut fra bilforhandleren, og fortsetter å synke i verdi for hver mil du kjører, og jo eldre den blir. Hjelper ikke å betale ned på eget billån når bilen samtidig synker i verdi. Å ha bil er å kaste penger ut av vinduet uansett om du eier eller leier. Med leasing har du ikke lån, bare betaler en fast sum pr mnd for å bruke bilen, og leverer den tilbake etter leasingperioden. Og så leaser du en ny bil. Hvis du ikke har veldig høy inntekt vil billån også påvirke hvor mye du får lov til å ta opp i lån. Hvis du låner 500 000 til en bil har du tilsvarende mindre å handle hus for, mens hvis du leaser beregner ikke banken noe billån med når de ser på hva du kan få i lån. Anonymkode: 056f5...1da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå