Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Vi har planlagt hele året å pusse opp. Og to dager før vi får huset fullt av folk til jul skal han pusse opp. Male og styre på. God jul sier bare jeg....prøvde meg på at når vi har venta hele året skader det ikke å vente to uker - men da ble det sure miner. Anonymkode: 672e7...41a
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Si NEI høyt nok. INGEN får ødelegge jula. Om han ikke gir seg blir han skilt. Anonymkode: 2a444...1e3
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Tja... jeg hadde nok sagt fra at hvis han var ferdig med alt annet han skal og må gjøre til jul og han i tillegg kunne garantere at han brukte maks to dager på forberedelsene, arbeidet OG oppryddingen, da var det supert om han endelig pusset opp. Men om han var i det minste tvil om han ville rekke alt på to dager, da måtte han ha utsatt det. Noen trenger adrenalinet et slikt stress fører med seg for å greie å gjennomføre Anonymkode: dbeb8...351
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Jeg tror kanskje det er en mannegreie? Å ikke ha evnen til å prioritere og se hva som bør gjøres når. Jeg har en mann som er super på husarbeid, men når han må henge opp klesvasken 5 min før gjestene kommer og jeg står på hodet på kjøkken med stek poteter, unger og skulle helst fått dratt en børste gjennom håret - DA holder det hardt å ikke kommentere prioriteringen (jeg klarer det som regel ikke). Anonymkode: 6e61f...00b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Strålende å få det ferdig før besøk vel? Jeg ser ikke problemet. Det er jo han som tar på seg ekstra arbeid og stress, ikke du. Anonymkode: 8dff3...4e0
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Jeg tror kanskje det er en mannegreie? Å ikke ha evnen til å prioritere og se hva som bør gjøres når. Jeg har en mann som er super på husarbeid, men når han må henge opp klesvasken 5 min før gjestene kommer og jeg står på hodet på kjøkken med stek poteter, unger og skulle helst fått dratt en børste gjennom håret - DA holder det hardt å ikke kommentere prioriteringen (jeg klarer det som regel ikke). Anonymkode: 6e61f...00b Min starter med å rydde i skittentøyskurven, alt sorteres i 7 hauger.. Kjempeviktig før gjestene kommer🤨 Anonymkode: a2be5...114
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Min starter med å rydde i skittentøyskurven, alt sorteres i 7 hauger.. Kjempeviktig før gjestene kommer🤨 Anonymkode: a2be5...114 Ha ha , sånn er det her også. Rydder i boden liksom 😅 Anonymkode: 53e40...d85
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Hva mener du med at dere får huset fullt av folk? Og hva/hvor pusser han opp? Hadde det vært i stue/kjøkken/gang (altså der gjestene kommer til å oppholde seg) så hadde jeg blitt forbannet, men hvis det er områder gjestene ikke skal oppholde seg så ville jeg ikke brydd meg🤷🏻♀️ Anonymkode: 6893c...589
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 Vi har nettopp pusset opp stuen, ble ferdig i går. Skiftet alle vinduer i stuen + 2 soverom. Vi brukte 3 dager. Å male stuen tar 1 dag, men kipt å måtte forholde seg til det nå de siste dagene før jul. Anonymkode: 1586a...1fa
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #10 Skrevet 21. desember 2020 Jeg tror det har litt med at menn ønsker å ha ferdig det de ser på som sitt området. Selv om mange menn bidrar mye til husarbeidet har de ikke samme eierskap til det og i samfunnet er det fortsatt sett på som en kvinnes oppgave. Er det f.eks. rotete på kjøkkenet er det stort sett kvinnen som "får skylden". Menn føler nok at de får skylden om det er boden eller garasjen som er i orden eller plenen ikke klippet. Her skulle vi ha besøk og jeg stod på hodet for å bli ferdig med mat (middag og kaker, pynting og få ungene ferdig). Selskapet skulle være inne (det var ikke vær til å være ute). Likevel lot mannen meg stå alene med alt og gikk for å klippe plenen. I hans øyne var det superviktig at den var nyklippet... Anonymkode: 721a8...026
Anonym bruker Skrevet 21. desember 2020 #11 Skrevet 21. desember 2020 Ja det er nok noe med hva han føler er hans ansvarsområde. Vet han egentlig om alt som skal gjøres før jul? Har han kjøpt gaver (til andre enn deg?), kjøpt inn all maten som skal handles, vasket alt som må vaskes før gjestene kommer, satt seg inn i all maten som skal produseres og times til servering på julaften og dagene etter at butikkene er stengt? Jeg tipper nei, og hvis hans skal pusse opp de neste dagene så faller sikkert absolutt alt det overnevnte på deg? Dette bør man i så fall diskutere sammen. Skriv en liste sammen over alt som MÅ gjøres før jul, alt som bør gjøres og alt dere har lyst til å gjøre. Fordel oppgaver. Det kan bli en vekker for ham, så ser han at hvis han skal isolere seg fra alt som MÅ gjøres så må du gjøre det, og da er det jo ikke rettferdig og fornuftig tidsbruk. Anonymkode: ee8d5...a35
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #12 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (På 20.12.2020 den 15.19): Vi har planlagt hele året å pusse opp. Og to dager før vi får huset fullt av folk til jul skal han pusse opp. Male og styre på. God jul sier bare jeg....prøvde meg på at når vi har venta hele året skader det ikke å vente to uker - men da ble det sure miner. Anonymkode: 672e7...41a Han må? Skal ikke du bidra? Anonymkode: 33719...734
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #13 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Han må? Skal ikke du bidra? Anonymkode: 33719...734 Nope. Dette får han ta alene. Jeg har handlet alle gavene, skrevet alle julekort, vært på alt av avslutninger med ungene, kamper på fotball, sang osv...jeg har vasket huset til jul, bakt alle julekakene, ordnet og pyntet. Da får han pusse opp alene når han starter det nå. Dette gjelder stue og spisestue som var ferdig pyntet og fikset til gjestene kommer. HI Anonymkode: 672e7...41a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #14 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nope. Dette får han ta alene. Jeg har handlet alle gavene, skrevet alle julekort, vært på alt av avslutninger med ungene, kamper på fotball, sang osv...jeg har vasket huset til jul, bakt alle julekakene, ordnet og pyntet. Da får han pusse opp alene når han starter det nå. Dette gjelder stue og spisestue som var ferdig pyntet og fikset til gjestene kommer. HI Anonymkode: 672e7...41a Da har dere en fin fordeling på det. Regner med du holder på med alt det dagligdagse, så tar han seg av alt det praktiske slik som mer vanlig før. Anonymkode: 33719...734
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #15 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Da har dere en fin fordeling på det. Regner med du holder på med alt det dagligdagse, så tar han seg av alt det praktiske slik som mer vanlig før. Anonymkode: 33719...734 Vet ikke hva du prøver på - men hadde han satt i gang tidligere hadde det vært et felles prosjekt. Når han MÅ ta det nå får han ta det alene.HI Anonymkode: 672e7...41a
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #16 Skrevet 22. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Vet ikke hva du prøver på - men hadde han satt i gang tidligere hadde det vært et felles prosjekt. Når han MÅ ta det nå får han ta det alene.HI Anonymkode: 672e7...41a Du virker veldig kjip. Et vanskelig menneske å leve med. Er du slik et type som må klage på alt og ingenting? Nei, du får være med å bidra så dere blir fortere ferdig. Anonymkode: 33719...734
Anonym bruker Skrevet 22. desember 2020 #17 Skrevet 22. desember 2020 Hadde ikke vært aktuelt her i huset. Enhver med vett og forstand må da skjønne at man ikke starter oppussing av stue og spisestue rett før man får gjester i jula. Det skulle han helst ha gjort før, men når han ikke gjorde det bør han jo vente. Det er ikke slik at fordi en mann endelig gjør noe, så er det ikke kritikkverdig. Anonymkode: 3ba05...827
Love my kidz Skrevet 22. desember 2020 #18 Skrevet 22. desember 2020 Hvordan går det hi, har gjestene kommet nå, hvor ferdig ble det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå