Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #1 Skrevet 20. desember 2020 Barnet mitt på 8 år er blitt litt forkjølet,han verken hoster eller har feber eller har vondt i halsen. Han er i god form men er veldig tett i nesen. Så vi holder han selvsagt hjemme og har sagt til skolen at han ikke kommer i neste uke. Hvis han tar coronatest å den er negativ,må vi forsatt holde hos alene på julaften? Anonymkode: ad230...465
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #2 Skrevet 20. desember 2020 Om han ikke er syk på julaften så kan dere vel følge opprinnelig plan, med negativ test. Er han fortsatt syk så hadde ikke jeg villet treffe dere uansett. En ordinær forkjølelse gir jo mange konsekvenser i disse dager. Anonymkode: f8460...487
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #3 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Om han ikke er syk på julaften så kan dere vel følge opprinnelig plan, med negativ test. Er han fortsatt syk så hadde ikke jeg villet treffe dere uansett. En ordinær forkjølelse gir jo mange konsekvenser i disse dager. Anonymkode: f8460...487 Ja sånn tenkte jeg ikke men folk tenker nok sånn i disse tider ja. Vi får håpe det hjelper at ikke er ute i kulden disse dagene, å bare er inne frem til han blir helt frisk. Anonymkode: ad230...465
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #4 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ja sånn tenkte jeg ikke men folk tenker nok sånn i disse tider ja. Vi får håpe det hjelper at ikke er ute i kulden disse dagene, å bare er inne frem til han blir helt frisk. Anonymkode: ad230...465 Jeg tviler på at han fortsatt er smittsom på julaften hvis det kun er forkjølelse og han føler seg ganske bra allerede nå. Anonymkode: 53f6a...1ff
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #5 Skrevet 20. desember 2020 Hvis han omtrent er uten symptomer og har negativ test og ikke har vært på skolen eller noe så er han jo frisk og trenger ikke å være i karantene. Han er vel i karantene nå, dere er ikke isolert! Anonymkode: c98d2...8ae
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #6 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvis han omtrent er uten symptomer og har negativ test og ikke har vært på skolen eller noe så er han jo frisk og trenger ikke å være i karantene. Han er vel i karantene nå, dere er ikke isolert! Anonymkode: c98d2...8ae Har ikke testet han enda men vi holder oss selvsagt hjemme slden han ikke er 110 % frisk. Anonymkode: ad230...465
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #7 Skrevet 20. desember 2020 Jeg hadde testet ungen og holdt oss hjemme til den var negativ. Er testen negativ og ungen nesten fri fra symptomer julaften så hadde vi feiret som planen var, men vi hadde snakket med de vi skulle feiret med. Selv så hadde jeg ikke feiret med noen som bare hadde hatt en forkjølelse, for blir jeg forkjølet så får jeg ikke lov å sette mine bein på jobb, uansett omjeg tar ti tester som er negative og jeg vet det bare er en vanlig høstsykdom. Det samme gjelder ene ungen som har jobb ved siden av skolen og møte opp på skolen etter nyttår får de heller ikke lov til. Vi har hatt vår del av vanlig høstsykdommer, karantene pga smitte på skolen osv så ingen av oss tre her i huset vil ha noe igjen som vi vet om. Slik er heldigvis min familie også, så ingen spm om noe. I skrivende stund sitter vi og venter på at ett tantebarn skal ta test imorra slik at vi får svaret før julaften. Det har vært smitte på skolen hans, ikke i hans trinn, men han vil selv testes før det kommer besøk i hus. Og utifra erfaringer fra når mitt barn ble satt i karantene så venter de med test litt slik at de er sikkrere. 14elever fikk negativ første test og positiv andre test, så greit å vente noen dager ekstra før det testeshar vi skjønt. Vi er helsearbeidere og butikkarbeidere i familien, så vi omgås mennesker hver dag, noe som gjør at vi ikke tar dn bitte liten sjangse. Anonymkode: 6f643...e0e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #8 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Barnet mitt på 8 år er blitt litt forkjølet,han verken hoster eller har feber eller har vondt i halsen. Han er i god form men er veldig tett i nesen. Så vi holder han selvsagt hjemme og har sagt til skolen at han ikke kommer i neste uke. Hvis han tar coronatest å den er negativ,må vi forsatt holde hos alene på julaften? Anonymkode: ad230...465 Akkurat samme her. Har fått time til test i morgen, og kommer til å informere de vi har invitert til julaften og la dem ta valget selv. Håper inderlig han er symptomfri til da. Anonymkode: 3b873...16e
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #9 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Akkurat samme her. Har fått time til test i morgen, og kommer til å informere de vi har invitert til julaften og la dem ta valget selv. Håper inderlig han er symptomfri til da. Anonymkode: 3b873...16e Ja det håper jeg også! Blir stusselig om vi bare blir to på julaften Anonymkode: ad230...465
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå