Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #1 Skrevet 19. desember 2020 Jeg har barna i år på julaften og nyttårsaften, nå skal far gifte seg på nyttår og vil gjerne ha med sine 3 sønner, det har jeg sagt er helt greit, så lenge de ønsker selv, de er 10,17 og 19, de 2 største vil helst være med venner,mens yngste vil komme i bryllupet. Nå er pappan kjempe sint pga de 2 største ikke ønsker og være med, og mener dette er min skyld. Som jeg har prøvd og si de er jo ikke hjemme med meg,men ute med venner, far har også 2 barn med hun han skal gifte seg med, de er 4 og 2, vi har vert skilt siden minsten var 3mnd. Jeg er også gift på nytt og har en datter på 2. Men hva bør jeg gjøre? sende 17 og 19åring i bryllup, vi fikk vite dette for 1 uke siden, de bestemte dette for 3-4mnd siden, guttene har planlagt med venner i et par måneder Anonymkode: e6077...141
Mia_73 Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Jeg tenker at farens bryllup trumfer for en helt vanlig nyttårsfeiring. Syns dog det er meget meget rart at det ikke kom informasjon om bryllupet før om 3 uker før dagen.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Ja, du bør forklare ungdomene at de skal gå i bryllupet til sin far. Det er et minimum av folkeskikk. At dere ikke har oppdratt dem såpass at de forstår det av seg selv er et problem dere må ta tak i nå. Anonymkode: 8db35...501
Blop Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Ja, du bør forklare ungdomene at de skal gå i bryllupet til sin far. Det er et minimum av folkeskikk. At dere ikke har oppdratt dem såpass at de forstår det av seg selv er et problem dere må ta tak i nå. Anonymkode: 8db35...501 Hvis folk vil at sønner/søsken/foreldre/venner/døtre skal komme i bryllup, må de for pokker si ifra lengre tid i forveien. Man kan faktisk ikke forvente at noen som helst dukker opp i bryllupet som er på nyttårsaften eller hvilken som helst annen dag. Ærlig talt. Folk skal komme fordi de har lyst og anledning, ikke fordi de må.
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Jeg hadde blitt vanvittig skuffet om barna mine ikke kom i bryllupet mitt. Jeg skjønner kanskje st de vil henge med venner, men det hadde ikke vært ett valg. Anonymkode: e368e...0f0
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 Jeg har gutter på 16 og 19 år selv og synes det er veldig rart at de velger bort pappas bryllup... Joda, de har planlagt å være med venner, men pappas bryllup trumfer det altså. De trenger jo uansett ikke være med fra midt på dagen til midt på natten. Regner med vielsen skal være på et edruelig tidspunkt, så de kan overvære det og kanskje spise bryllupsmiddag også gå ut med venner etterpå. Anonymkode: fe4cd...8b7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #7 Skrevet 19. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg har gutter på 16 og 19 år selv og synes det er veldig rart at de velger bort pappas bryllup... Joda, de har planlagt å være med venner, men pappas bryllup trumfer det altså. De trenger jo uansett ikke være med fra midt på dagen til midt på natten. Regner med vielsen skal være på et edruelig tidspunkt, så de kan overvære det og kanskje spise bryllupsmiddag også gå ut med venner etterpå. Anonymkode: fe4cd...8b7 Jeg skjønner at bryllup og bryllupsmiddag kan være kjedelige greier for nær sagt voksne ungdommer. I dette tilfellet ville jeg nok som mor forsøkt å få til et kompromiss, med vielse og middag, og venner etterpå. Men - og det er viktig nå, hva med smittevern? I begge tilfelle, både ang bryllup og vennesammenkomst. Anonymkode: 1a188...eb8
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #8 Skrevet 19. desember 2020 Hvorfor er det liksom ditt ansvar å overtale to store gutter/menn at de bør prioritere bryllupet til faren...? Det er faren som gifter seg, det er han som vil ha dem der, da er det vel for pokker hans jobb å prøve å overtale dem og? Anonymkode: e32cb...8ba
Admin Skrevet 19. desember 2020 #9 Skrevet 19. desember 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Admin
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #10 Skrevet 19. desember 2020 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Jeg skjønner at bryllup og bryllupsmiddag kan være kjedelige greier for nær sagt voksne ungdommer. I dette tilfellet ville jeg nok som mor forsøkt å få til et kompromiss, med vielse og middag, og venner etterpå. Men - og det er viktig nå, hva med smittevern? I begge tilfelle, både ang bryllup og vennesammenkomst. Anonymkode: 1a188...eb8 Det kan fint være innenfor. Regelen er jo 10 gjester to ganger i løpet av julen, og min 19-åring skal i en familiesammenkomst 1.juledag og være sammen med 9 venner i garasjeleiligheten til en kompis på nyttårsafen. I år er det vel mange familier som er bare kjernefamilien på julaften så da har man jo to selskaper "tilgode". Denne pappaen skal vel bare ha nærmeste familie i bryllup tenker jeg. Anonymkode: fe4cd...8b7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #11 Skrevet 19. desember 2020 takk for svar. Vil ikke tvinge dem, Far har stilt mest opp for yngstemann hele veien, og de 2 største har blitt litt mer glemt. tror de skulle være 50 i bryllupet på et lokal,mens de skal være sammens med 5 og 9 venner hver, og er jo lov til og samle 10, så ingen er over Anonymkode: e6077...141
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #12 Skrevet 19. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 timer siden): takk for svar. Vil ikke tvinge dem, Far har stilt mest opp for yngstemann hele veien, og de 2 største har blitt litt mer glemt. tror de skulle være 50 i bryllupet på et lokal,mens de skal være sammens med 5 og 9 venner hver, og er jo lov til og samle 10, så ingen er over Anonymkode: e6077...141 Hvis det er lov til å samle 10, hvordan kan 50 gjester da ikke være over? Jeg synes at 2 på den alderen burde forstå selv selv at bryllup er prioritet, men jeg synes og at far er helt håpløs som kommer så sent med invitasjon, spesielt siden bryllupet skal være på nyttårsaften. Anonymkode: 73d7c...5c8
Superdolly Skrevet 20. desember 2020 #13 Skrevet 20. desember 2020 Det er fullstendig toskete av far å si fra to, tre uker før bryllupet når han har planlagt det i tre, fire måneder. Det er fullstendig toskete av far å påstå at det er din jobb å overtale en 17-åring og en 19-åring til å komme i bryllupet hans. Den relasjonen burde ha vært på plass for lengst, slik at de faktisk hadde hatt kjempelyst til å komme i bryllupet. Mulig jeg ser spøkelser på høylys dag her, men jeg tenker at den sene invitasjonen henger sammen med den dårlige relasjonen. På den andre siden hadde jeg blitt kjempelei meg dersom mine egne barn hadde valgt bort mitt bryllup for å henge med venner, selv på nyttårsaften, så jeg kan forstå at far er skuffet. Men slik jeg ser det har han satt seg i denne situasjonen selv ved å unnlate å bygge en god relasjon til de to eldste tidligere og ved å unnlate å si fra i god tid. Jeg er slett ikke sikker på om jeg hadde droppet mine planer for nyttårsaften da jeg var 19, hvis jeg ble invitert i siste liten i bryllup til noen jeg ikke var så sikker på om egentlig brydde seg så veldig om meg. Uansett: Dette er det far som må fikse, ikke du.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #14 Skrevet 20. desember 2020 Dere ser på skrivestilen hvem dette er??? Og biter på som vanlig 😮 Anonymkode: 0d2cc...353
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #15 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Dere ser på skrivestilen hvem dette er??? Og biter på som vanlig 😮 Anonymkode: 0d2cc...353 Noen som troller mener du? Anonymkode: ec1b9...37b
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #16 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Noen som troller mener du? Anonymkode: ec1b9...37b Oh yes! Hun så gjenkjennelig at det skulle vært lagt inn sperrer på vedkommende. Anonymkode: 0d2cc...353
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #17 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (13 timer siden): takk for svar. Vil ikke tvinge dem, Far har stilt mest opp for yngstemann hele veien, og de 2 største har blitt litt mer glemt. tror de skulle være 50 i bryllupet på et lokal,mens de skal være sammens med 5 og 9 venner hver, og er jo lov til og samle 10, så ingen er over Anonymkode: e6077...141 Tror du 10 ungdomer holder avstandskravene hele kvelden? 50 i bryllup er heller ikke lov så da ryker begge arrangemanger og de må jolde seg hjemme. Anonymkode: 8db35...501
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #18 Skrevet 20. desember 2020 11 hours ago, Anonym bruker said: Hvis det er lov til å samle 10, hvordan kan 50 gjester da ikke være over? Jeg synes at 2 på den alderen burde forstå selv selv at bryllup er prioritet, men jeg synes og at far er helt håpløs som kommer så sent med invitasjon, spesielt siden bryllupet skal være på nyttårsaften. Anonymkode: 73d7c...5c8 han mener at et er lov med 50 i lokaler og er kun de nærmeste ja Anonymkode: e6077...141
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #19 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): han mener at et er lov med 50 i lokaler og er kun de nærmeste ja Anonymkode: e6077...141 Litt usikker på hva de regner bryllup som? Regelen er 20 stykker i private arrangementer i leid lokale, men det er lov å være 50 stk på offentlige arrangementer. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gruppestorrelse-og-avstand Anonymkode: fe4cd...8b7
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #20 Skrevet 20. desember 2020 4 minutes ago, Anonym bruker said: Litt usikker på hva de regner bryllup som? Regelen er 20 stykker i private arrangementer i leid lokale, men det er lov å være 50 stk på offentlige arrangementer. https://www.helsedirektoratet.no/veiledere/koronavirus/arrangementer-gruppestorrelse-og-avstand Anonymkode: fe4cd...8b7 takk for link, de har en som er leder så da tror jeg det er lov dessverre Anonymkode: e6077...141
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #21 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): takk for link, de har en som er leder så da tror jeg det er lov dessverre Anonymkode: e6077...141 Et bryllup blir ikke et offentlig arrangemang selv om de har en leder. Det er kravet for et privat arrangemang på offentlig sted. Anonymkode: 8db35...501
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #22 Skrevet 20. desember 2020 4 hours ago, Anonym bruker said: Et bryllup blir ikke et offentlig arrangemang selv om de har en leder. Det er kravet for et privat arrangemang på offentlig sted. Anonymkode: 8db35...501 oki , den er god, de skal i alle fall være 50 stk Anonymkode: e6077...141
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #23 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Et bryllup blir ikke et offentlig arrangemang selv om de har en leder. Det er kravet for et privat arrangemang på offentlig sted. Anonymkode: 8db35...501 Arrangemang?!?!?!?!?! Anonymkode: 77a95...572
sug lut Skrevet 20. desember 2020 #24 Skrevet 20. desember 2020 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): oki , den er god, de skal i alle fall være 50 stk Anonymkode: e6077...141 Men da ordner du den biffen veldig enkelt ved å melde dem. Se der fikk far fordi han var dum og ikke beregnet sitt ungdomspublikum.
Anonym bruker Skrevet 20. desember 2020 #25 Skrevet 20. desember 2020 Jammen faen da BW.. Trodde du hadde gitt deg Anonymkode: e04c7...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå