Anonym bruker Skrevet 18. desember 2020 #1 Skrevet 18. desember 2020 Må det være hvite roser eller kan det likesågodt være hvite tulipaner eller andre farger blomster? Anonymkode: b270f...d04
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #2 Skrevet 19. desember 2020 Så vidt jeg vet er det ingen "regler" for farge på blomster ved dødsfall. I farmors begravelse var det mange oppsatser av markblomster. Det var det beste hun visste og noe av det siste hun gjorde, var å plukke markblomster. Da min kusine og jeg lagde krans til bestemor, brukte vi de blomstene vi syntes var fine. Der var det også farger, bestemor elsket farger. Alle i begravelsen hadde et plagg med farge, ingen gikk i helmørkt. Er du veldig usikker, kan du høre med pårørende om det er noen ønsker. Er du pårørende, sender jeg varme tanker i en tung tid 💜 Anonymkode: 706ce...381
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #3 Skrevet 19. desember 2020 Det må ikke være det ene eller det andre, selv om hvitt er mye brukt. Mamma kranglet med begravelsesbyrået når kin mormor skulle begraves. 3 hvite linjer som vårenukett var vist uhørt, men det var det mormor ville ha siden hun ikke syns det var noe fint med bårebuketter. I farmors begravelse var det farger i alle regnbuens farger. Hun likte masse farger og var ikke så tradisjonell, så dette vistes på blomstene som kom mer enn ifra oss også. Anonymkode: 5ccd7...7e7
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #4 Skrevet 19. desember 2020 Mi bestemor fekk masse blomster i lilla, rosa og rødt. Fargar ho var veldig glad i. Så det kjem vel mest an på kven som skal begravast. Anonymkode: 1362b...5ee
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #5 Skrevet 19. desember 2020 Hvis du tenker å sende til etterlatte har jeg et tips... vi druknet i blomster, koselig det, men de står der noen dager, fyller huset også visner de. Tenker på hvor mye det koster og hvor lite nytte en har av et hav med blomster. Noen sendte sånn frokost på døra på morgenen, fikk det noen dager på rad, og DET var skikkelig fint. Slapp å styre med mat selv, det fistet mer enn tørt gammelt brød og det var liksom nyttig. Anonymkode: f5cc2...4ee
Anonym bruker Skrevet 19. desember 2020 #6 Skrevet 19. desember 2020 Er det til de etterlatte eller til begravelsen? Det er uansett godkjent med allverdens blomster og farger, du tilpasser etter den du gir til. Anonymkode: 7d22f...e20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå