Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #1 Skrevet 17. desember 2020 Jeg tat mot mot migrene, og da går det glatt 1 eske på 20 piller på en mnd...... Ser qt mange er engsteøug pga avhengighet osv..... Anonymkode: 69a0a...c90
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #2 Skrevet 17. desember 2020 Du må drøfte det med legen din, ikke her inne. Kanskje du trenger andre medisiner? Anonymkode: be7f6...260
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2020 #3 Skrevet 18. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ser qt mange er engsteøug pga avhengighet osv.... Nettopp... Anonymkode: 54cfc...299
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2020 #4 Skrevet 18. desember 2020 Fungerer det da? Jeg har migrene selv. Her hjelper ikke smertestillende, jeg må ha migrenemedisin når jeg har migreneanfall. Vanlig hodepine derimot tar smertestillende. Jeg vil foresten tipse deg om å sjekke d-vitamin og jernlagre. Migrenepasienter bør ligge høyt innenfor normalen sies det. Jeg fikk d-vitaminer av nevrologen jeg var hos med beskjed om å få opp lagrene. Det hjelper hos meg. Nå får jeg kun anfall hvis jeg går lenger tid uten tilskudd. Anonymkode: c4395...213
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2020 #5 Skrevet 18. desember 2020 Kanskje du burde prøve migrenemedisin.. En kjent bivirkning av smertestillende er jo nettopp hodepine. Jeg bruker både Maxalt og Imigran (ikke samtidig selvfølgelig), avhengig av styrken på anfallet. PF er ikke bra å spise så mye av. Du er nok på god vei til å bli avhengig. Ta det opp med legen asap! Anonymkode: d6b8e...709
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2020 #6 Skrevet 18. desember 2020 Kanskje du ikke omsetter pf skikkelig? Det er ganske mange som ikke har smertestillende effekt av pf. Men hvis jeg skal dømme deg på skrivingen har du definitivt en eller annen effekt.. Anonymkode: 793e0...f56
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2020 #7 Skrevet 18. desember 2020 I de mengdene du beskriver så vil du innen 14.dager ha utviklet en grad av opioid avhengighet uansett, og dermed potensielt øke forbruket for å oppnå samme effekt. Når du ikke tar nok vil du kunne oppleve abstinens, som kan trigge migrenen. Og tar du paracetamol fast kan det også gi hodepine. Så jeg ville gått til legen og hørt om alternativer. Selv om du kanskje føler at det fungerer der og da så er nok ikke pf det beste på lang sikt. Litt om medikament utløst hodepine:https://nhi.no/forskning-og-intervju/nar-medisinen-gir-hodepine/ Anonymkode: 94209...973
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2020 #8 Skrevet 18. desember 2020 Når fikk man PF mot migrene? Tror du må snakke med legen din om å få noe som er mot migrene. Anonymkode: 87e5f...b84
Anonym bruker Skrevet 18. desember 2020 #9 Skrevet 18. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Fungerer det da? Jeg har migrene selv. Her hjelper ikke smertestillende, jeg må ha migrenemedisin når jeg har migreneanfall. Vanlig hodepine derimot tar smertestillende. Jeg vil foresten tipse deg om å sjekke d-vitamin og jernlagre. Migrenepasienter bør ligge høyt innenfor normalen sies det. Jeg fikk d-vitaminer av nevrologen jeg var hos med beskjed om å få opp lagrene. Det hjelper hos meg. Nå får jeg kun anfall hvis jeg går lenger tid uten tilskudd. Anonymkode: c4395...213 Og magnesium! Mange har veldig god effekt av tilskudd av det. Nevøen min gikk fra minst et par anfall i måneden til nå å bare ha et annenhver måned eller noe sånt. Google det... Anonymkode: a2872...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå