Gå til innhold

Trenger hjelp til spekemat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har invitert noen hjem til meg i morgen på grøt og spekemat, men jeg liker ikke spekemat selv. Hva ville dere kjøpt? Vi blir bare tre stykker, så helst ikke sånn store pakker eller fenalår som jeg aldri blir kvitt 🙈

Blir veldig takknemlig for tips 

Anonymkode: 587c6...6df

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morrsnacks fra Stranda, Strandaskinke (oppskjært) og fenalår i skiver. Da er du der. 👍🏻

Skrevet

Stranda har en ikke stor pakke med spekeskinke, fenalår og morrpølse, tror jeg. Siden du ikke spiser er den helt sikkert mer enn stor nok. Om du likevel tviler på mengden så kan du bare lage litt eggerøre i tillegg, og så serverer du med godt flatbrød, rømme og smør.

Hm... jeg prøvde å google, men mulig jeg har drømt den blandingspakken, for jeg finner den ikke. Men om det ikke finnes så ville jeg kjøpt en liten pakke med oppskåret Stranda-morr og en liten pakke med spekeskinke. Du trenger ikke mer.

Kos dere :)

Et tips - rester etter spekemat kan du fryse ned og bruke litt av f.eks. i en kjøttsuppe eller lapskaus senere.

Anonymkode: 0602e...06f

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Stranda har en ikke stor pakke med spekeskinke, fenalår og morrpølse, tror jeg. Siden du ikke spiser er den helt sikkert mer enn stor nok. Om du likevel tviler på mengden så kan du bare lage litt eggerøre i tillegg, og så serverer du med godt flatbrød, rømme og smør.

Hm... jeg prøvde å google, men mulig jeg har drømt den blandingspakken, for jeg finner den ikke. Men om det ikke finnes så ville jeg kjøpt en liten pakke med oppskåret Stranda-morr og en liten pakke med spekeskinke. Du trenger ikke mer.

Kos dere :)

Et tips - rester etter spekemat kan du fryse ned og bruke litt av f.eks. i en kjøttsuppe eller lapskaus senere.

Nå tenkte jeg ikke på blandingspakke heller da. Men en vanlig pakke av hver med morr, spekeskinke og fenalår. Er det ikke rundt 200 g. i en sånn pakke? -Tror det. Og greit å ha litt forskjellig.

Skrevet
TøffiTrynet☠ skrev (18 minutter siden):

Nå tenkte jeg ikke på blandingspakke heller da. Men en vanlig pakke av hver med morr, spekeskinke og fenalår. Er det ikke rundt 200 g. i en sånn pakke? -Tror det. Og greit å ha litt forskjellig.

Jeg tenkte blandingspakke fordi de bare skal være tre og HI selv ikke spiser spekemat, ergo bare to som skal spise det. Men tror jeg har sett syner med de blandingspakkene, for finner det ikke når jeg googler ;) ... så det utgår uansett ;)

Jeg ville nok ha kjøpt en pakke morrpølse, en med spekeskinke og en fenalår. De minste pakkene med spekeskinke og fenalår er vel på 100 gr, og morrpølsen til Stranda er vel omtrent det samme, muligens litt over. Jeg skrev bare to pakker til HI fordi jeg tenker det uansett er nok til to personer. Selv ville jeg kjøpt tre ulike, men så er jeg veldig glad i spekemat selv også ;) Men hvis hun ikke ønsker rester så kan hun ha bare to forskjellige, og ev. spe på med litt eggerøre. Ev. kan man jo alltids sende med gjestene rester av spekematen også.

Skrevet

Tusen takk for tips, jeg kjører alle tre dere nevner, for tenker det er greit å ha litt variert. Sper på med litt oster og kjeks for det elsker jeg 🤩

Skrevet

Hvorfor invitere på noe man ikke liker selv? Som vert er jo privilegier å få bestemme.. 

Anonymkode: 503f1...3a5

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor invitere på noe man ikke liker selv? Som vert er jo privilegier å få bestemme.. 

Anonymkode: 503f1...3a5

For jeg ville ha rømmegrøt, og er oppvokst med at da hører spekemat til (selv om jeg ikke liker det) 🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Tusen takk for tips, jeg kjører alle tre dere nevner, for tenker det er greit å ha litt variert. Sper på med litt oster og kjeks for det elsker jeg 🤩

Fenalår pleier ikke folk spise

Anonymkode: 62833...1a9

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Fenalår pleier ikke folk spise

Anonymkode: 62833...1a9

Jo, fenalår er jo noe av det beste! Det trengs nok ikke like nye fenalår som spekeskinke, men fenalår hører helt klart med!

Anonymkode: 0e6b8...066

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...