Gå til innhold

Hva hadde mannen deres gjort i denne situasjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen få år siden, endte vi opp med å hjelpe en fremmed eldre mann i en livskrise (midten av 70årene)

Vi har hatt lite, men sporadisk kontakt med mannen siden. Ofte ringer han rett før jul, han er nok litt ensom.

For ett par dager siden ringte han meg, vi hadde en hyggelig samtale. I går ringte han igjen. Det var en grei samtale, men han var små-full, så avsluttet ganske fort. Så sender han meg to mld.

I den første står det blandt annet at han elsker meg, at han er forelsket i meg. At jeg eier hjertet hans.

Jeg viser den til mannen min som sier "jeg tror du har fått deg en beundrer"

I neste mld skriver han blant annet at han tenker på meg når han runker!

Viser mld til mannen min, og han sier med ett flir "skriver han det?!?!"

Jeg svarte denne eldre mannen at han skal aldri snakke slik til meg, da er jeg ikke interessert i å snakke med han lenger!

Skulle ønske mannen min sto opp for meg.

Den eldre mannen fortsatte å ringe meg. La igjen en beskjed på svareren min. "Svar, jeg trenger å snakke med deg"

Anonymkode: 2fad8...7e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff så ekkelt . Men jeg hadde nok reagert som mannen din. Men synes ditt svar også var på sin plass. Å jeg hadde nok kuttet kontakten

Anonymkode: 88b5a...2c8

Skrevet

Han hadde regnet med at jeg ordnet opp selv, tror jeg. 

Den siste meldingen hadde han nok reagert på, han også, men det hadde nok ikke falt han inn at han skulle forsvare meg på noen måte. Det hadde ikke jeg heller tenkt var naturlig. Jeg er voksen og fikser slike ting selv. Men han hadde støttet meg i å kutte kontakten. 

Skrevet

Han hadde ledd, så hadde han støttet det jeg ville valgt videre. Jeg hadde bedt gamlingen om ikke å kontakte meg mer, og informert om at det kom til å ende hos politiet relativt raskt om han ikke holder seg unna. Min mann hadde ikke sett behovet for å sloss mine slag, tror jeg, men han hadde støttet meg. Og om det ble sånn at jeg måtte be om hjelp hadde han selvfølgelig hjulpet til, men å forbanne en gammel gris kan jeg gjøre selv.

Veldig ubehagelig for deg, da, det skjønner jeg. Det er jo det som er med trakassering, om du vil kalle det det. Det setter mye dypere og eklere spor og effekten forsvinner ikke selv om meldingene slettes. 

Skrevet

Ikke noe spes tror jeg, han hadde nok ledd litt, men han hadde nok ikke følt han måtte ta denne kampen for meg.

Han hadde støttet meg i å avvise mannen, men mer hadde han ikke gjort, og jeg hadde ikke forventet mer heller.

Hva er det du vil ha da, du vil at mannen skal stå foran deg og ta kampen med denne mannen for deg? Du vil han skal ringe eller sende melding til han og be han skygge banen?

I mine øyne er det helt unødvendig .

Anonymkode: b8d2f...ede

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

For noen få år siden, endte vi opp med å hjelpe en fremmed eldre mann i en livskrise (midten av 70årene)

Vi har hatt lite, men sporadisk kontakt med mannen siden. Ofte ringer han rett før jul, han er nok litt ensom.

For ett par dager siden ringte han meg, vi hadde en hyggelig samtale. I går ringte han igjen. Det var en grei samtale, men han var små-full, så avsluttet ganske fort. Så sender han meg to mld.

I den første står det blandt annet at han elsker meg, at han er forelsket i meg. At jeg eier hjertet hans.

Jeg viser den til mannen min som sier "jeg tror du har fått deg en beundrer"

I neste mld skriver han blant annet at han tenker på meg når han runker!

Viser mld til mannen min, og han sier med ett flir "skriver han det?!?!"

Jeg svarte denne eldre mannen at han skal aldri snakke slik til meg, da er jeg ikke interessert i å snakke med han lenger!

Skulle ønske mannen min sto opp for meg.

Den eldre mannen fortsatte å ringe meg. La igjen en beskjed på svareren min. "Svar, jeg trenger å snakke med deg"

Anonymkode: 2fad8...7e1

Hæ? Sto opp for deg? Du står da vel opp for deg selv. 

Anonymkode: 5fddd...cd7

Skrevet

Mannen min hadde nok reagert på omtrent samme måte som din. Han vet at jeg tåler såpass og klarer å håndtere sånt selv.

Hadde det vært datteren vår som hadde fått sånne meldinger derimot... da ville jeg ikke vært i den gamle mannens sko...

Anonymkode: a48bd...185

Skrevet

Det er verre med menn som i sjalusi og sinne "står opp" for deg. Da kan ting raskt eskslere og bli vanskelig. Denne gamle mannen er ingen trussel, og avvise ham er det du som må gjøre. Løper du rundt og rydder veg for alle ubehagelige situasjoner mannen din havner i? Du er ikke et svakt menneske som må reddes av en mann. 

Anonymkode: 1c9e0...ff3

Skrevet

En nabo sendte meg snap av at han tok på seg selv og stønnet. Jeg slettet han på snap. Sa ikke noe til min mann. Når vi treffer han og kona, så snakker jeg som vanlig til han. Lager ikke noe sak av det 

Anonymkode: 9c597...1e6

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

20190423_164220.jpg

Anonymkode: 402ff...a13

Det gjør det ikke mer greit! Da er det et kompliment at de velger å ta akkurat på dine bryster og din rumpe ute på bar?! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør det ikke mer greit! Da er det et kompliment at de velger å ta akkurat på dine bryster og din rumpe ute på bar?! 

Ehm ironi....? 

Anonymkode: 2df77...324

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Jøss!

Anonymkode: 9856c...b17

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

🙄🤦🏼‍♀️

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Ehm ironi....? 

Anonymkode: 2df77...324

Jeg regnet med at det var ment som det, men noen ganger er ironi med på å bifalle krenkende oppførsel. Jenter bli lært til at de skal tåle slik oppførsel, i stedet for at menn skal lære at det ikke er greit. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg regnet med at det var ment som det, men noen ganger er ironi med på å bifalle krenkende oppførsel. Jenter bli lært til at de skal tåle slik oppførsel, i stedet for at menn skal lære at det ikke er greit. 

Igjen - jøss!

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Igjen - jøss!

Det sier mest om deg... 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det sier mest om deg... 

Nei. Det gjør ikke det. 

Skrevet

Jeg hadde vel blitt veldig i stuss om min mann hadde trodd at han måtte slåss på mine vegne.

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det sier mest om deg... 

Nei, det gjør ikke det

Skrevet

Min man hadde selvsagt ikke slåss for meg på noe vis, men han hadde gitt uttrykk for at han syns det var ugreit, og vist forståelse for mitt ubehag. Han hadde ikke ledd av det, tror jeg. 

Skrevet

Du har visst sett for mange filmer. Er du en stakkars prinsesse som må reddes av en prins? 
Drep dragen selv, Princess. Du har vel såpass bein i nesa

Anonymkode: 9162e...02e

Skrevet

Min mann hadde  nok ledd litt. Ristet på hodet og

Anonymkode: 964b7...b7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Min mann hadde  nok ledd litt. Ristet på hodet og

.. forventet at jeg ordnet opp i det der selv. Og det skulle bare mangle. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Veldig enig med deg i dette. Dessverre er det altfor mange menn som synes slik adferd er ok, og de forsterker det med å "fleipe" om det, for å bagatellisere det. På den måten bagatelliseres det som faktisk er seksuell trakassering.

Anonymkode: a5291...3d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...