Himmel og hav Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Jeg har lurt på å strikke votter til små og store med noen striper i et eller annet refleksgarn, men er det noen vits i? Hvor god er refleksvirkningen og hvordan er det å strikke av eller ha det på?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Jeg har kikket litt på set, men da jeg prøvde et skjerf strikket av en venninne syntes jeg det ble for «stikkete». Så jeg har unngått det garnet. Anonymkode: 7029f...eea
Himmel og hav Skrevet 16. desember 2020 Forfatter #3 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg har kikket litt på set, men da jeg prøvde et skjerf strikket av en venninne syntes jeg det ble for «stikkete». Så jeg har unngått det garnet. Anonymkode: 7029f...eea Det var det jeg var redd for. De hadde ikke refleksgarn i min lokale strikkebutikk, så jeg må kjøpe på nettet, men har ikke lyst til det uten å vite hvordan det kjennes.
Kaffekjerring Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Jeg syns ofte refleksgarnene blir litt "harde". Det du kan strikke, og som kanskje er enda lurere med tanke på reflekseffekten, er leggvarmere. De er lengre nede på kroppen og lys fra bil treffer kanskje enda bedre?😊
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Himmel og hav skrev (1 minutt siden): Det var det jeg var redd for. De hadde ikke refleksgarn i min lokale strikkebutikk, så jeg må kjøpe på nettet, men har ikke lyst til det uten å vite hvordan det kjennes. Jeg er supernøye på at garn ikke skal stikke, særlig det jeg har rundt halsen da jeg har veldig sensitiv hud. Mulig jeg er mer kritisk enn andre, men som jeg sa, jeg droppet det og har heller sydd refleksbånd på votter etter at jeg strikket dem. Anonymkode: 7029f...eea
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Bland det med ullgarn, du trenger ikke mye refleksgarn for at det skal virke. Jeg strikker hundegensere Anonymkode: 2f0cd...1b1
Himmel og hav Skrevet 16. desember 2020 Forfatter #7 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Bland det med ullgarn, du trenger ikke mye refleksgarn for at det skal virke. Jeg strikker hundegensere Anonymkode: 2f0cd...1b1 Hvilket refleksgarn bruker du?
Himmel og hav Skrevet 16. desember 2020 Forfatter #8 Skrevet 16. desember 2020 Kaffekjerring skrev (4 minutter siden): Jeg syns ofte refleksgarnene blir litt "harde". Det du kan strikke, og som kanskje er enda lurere med tanke på reflekseffekten, er leggvarmere. De er lengre nede på kroppen og lys fra bil treffer kanskje enda bedre?😊 God idé, men tror jeg skal slite litt med å få alle guttene til å gå med det .
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Himmel og hav skrev (Akkurat nå): Hvilket refleksgarn bruker du? Viking Blander med andre merker ullgarn, f.eks sandnes. Blir veldig bra, og refleksen virker veldig godt. Anonymkode: 2f0cd...1b1
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Sjekk Randis hundestrikk på facebook, var hun som lærte meg å blande. Refleksgarn er dyrt, og ofte litt stivt, men om du blander, bare lager noen mønster e.l med det så blir det veldig bra. Anonymkode: 2f0cd...1b1
Kaffekjerring Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Himmel og hav skrev (9 minutter siden): God idé, men tror jeg skal slite litt med å få alle guttene til å gå med det . 😂😂 Får strikke de mest rosa til de da vet du😁 Neida, jeg ser den. Luer er jo fint også, men de er så langt opp på kroppen. Det går også an å strikke eller hekle små dyr med refleks til å henge på sekker o.l. Jeg heklet meg småtteri til å henge i glidelåsene til jakkelommer. Men det var med ren reflekstråd da😊
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Himmel og hav skrev (16 minutter siden): God idé, men tror jeg skal slite litt med å få alle guttene til å gå med det . Hva vil ikke gutta ha leggings😮 Anonymkode: 7029f...eea
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 Jeg srikket ett pannebånd med refleksgarn for å se hvordan dette ble. Det dekket ikke behovet for refleks, kastet pannebåndet slik at ikke ungene tok det og mente det var refleks nok. Når vi kom kjørende så skjønte vi ikke hva det lille lyset det ga var ett menneske, selv om vi viste det var ungen vår. Har tittet på slikt garn siden, og ser ikke så veldig mye bedre ut. Jeg har sett de har strikkrefleks på rull i garnbutikken. Jeg mer troa på å strikke inn dette noen omganger i luer, skjerf, pannebånd osv. ikke tykt, men mye tykkere enn de små flisene som er i garnet. Ungene mine ble flinke til å gå med reflekser i ulike varanter, så behovet for slikt uteble. Det ble heldigvis in å gå med refleksvest i området her. De dekorerte vestene som vi gjorde med skinnpenal og sekk når jeg ble ungdom. Ikke pent, men de ble alltid brukt uansett hva de skulle utenfor døra. Anonymkode: 47817...91e
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har strikket masse luer og pannebånd mes refleksgarn. De lyser godt opp i mørket for å si det slik. 😁 Jeg bruker lua mi ofte, det gjør sønnen min også. Anonymkode: 2c2a7...163
amandine Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 Jeg har refleksgamasjer, de brukes mest av mann og sønn 18. Kall det gamasjer og ikke leggvarmere!
Iiiiik Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Har brukt refleksgarn til dusk på luer, det er det eneste jeg synes det er greit til. Synes garnet er for stivt og stikkete til å ha det inntil kroppen.
Annesmiltillivet Skrevet 17. desember 2020 #17 Skrevet 17. desember 2020 Mammaen min strikket først en lue med refleksgarn til mellomste, han digger lua si. Den er myk og god (har ikke tenkt over at den stikker? Og han reagerer på garn som klør, det gjør ikke denne). Så ville de to andre barna ha samme type lue og jammen er hun ikke i gang med luer til meg å mannen også Luene til barna som nå er i bruk lyser skikkelig opp ⭐
Himmel og hav Skrevet 17. desember 2020 Forfatter #18 Skrevet 17. desember 2020 Annesmiltillivet skrev (2 timer siden): Mammaen min strikket først en lue med refleksgarn til mellomste, han digger lua si. Den er myk og god (har ikke tenkt over at den stikker? Og han reagerer på garn som klør, det gjør ikke denne). Så ville de to andre barna ha samme type lue og jammen er hun ikke i gang med luer til meg å mannen også Luene til barna som nå er i bruk lyser skikkelig opp ⭐ Vet du hvilket garn hun bruker?
Superdolly Skrevet 17. desember 2020 #19 Skrevet 17. desember 2020 Statistrikk har en oppskrift på votter strikket i Reflex fra Gjestal garn: https://www.statistrikk.no/2018/12/09/de-perfekte-vottene/ Jeg har aldri prøvd, så jeg aner ikke hvordan de er å ha på. Men hun skriver at hun kjøpte garnet på Coop, så kanskje du kan finne det i nærheten av deg?
Himmel og hav Skrevet 17. desember 2020 Forfatter #20 Skrevet 17. desember 2020 Superdolly skrev (2 timer siden): Statistrikk har en oppskrift på votter strikket i Reflex fra Gjestal garn: https://www.statistrikk.no/2018/12/09/de-perfekte-vottene/ Jeg har aldri prøvd, så jeg aner ikke hvordan de er å ha på. Men hun skriver at hun kjøpte garnet på Coop, så kanskje du kan finne det i nærheten av deg? Vulvavotter, gitt .
Superdolly Skrevet 17. desember 2020 #21 Skrevet 17. desember 2020 Himmel og hav skrev (2 minutter siden): Vulvavotter, gitt . Hun lager mye morsomt, den dama der! Jeg har fulgt bloggen hennes lenge.
prekæs Skrevet 17. desember 2020 #22 Skrevet 17. desember 2020 Har strikket av det, men husker ikke merket. Kjøpte nylig en hjemmestrikket til meg selv. Helt grei å ha på hue og føler meg mer vel med en lue enn refleksvest.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå