Gå til innhold

Barn på sykehus... på rom med flere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på sykehus med 10-åringen, og vi har havnet på rom med en forelder med en liten baby. Babyen er urolig og skriker dag og natt. Vi får aldri slappet av og veldig lite søvn. Hvordan i svarte overlever man noe sånt?!

Anonymkode: a87f3...cab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke overlevd. Hadde klikka. Håper det løser seg. 

Anonymkode: d5ff6...f24

Skrevet

Du har min medfølelse. Måtte bo på fleremannsrom når jeg var med min datter på Riksen, og det er umulig å slappe av eller sove. Masse lyder, støy, nye pasienter og besøkende. Ingen privatliv mellom gardinene som skiller sengene. Utrolig slitsomt. Heldigvis byttet jeg og faren på annenhver dag/ natt - en befriende følelse å få sove hjemme.

Vi var der akkurat når korona «tok av» og vi ble satt på isolat ( hadde ikke korona) - der vi fikk være i fred resten av oppholdet. Nei til flermannsrom på sykehus 👎

Anonymkode: e514e...a0c

Skrevet

Ørepropper, kan det hjelpe? 

Anonymkode: 90b08...076

Skrevet

Vi havnet heldigvis på isolat. Alene på rommet. Det der høres ut som et mareritt. Spurt om å bytte rom? 

Anonymkode: 7aeb7...148

Skrevet

Bare enerom på sykehuset her.

Kan da ikke være heldig med fler på et rom under en pandemi

Anonymkode: e6d71...c07

Skrevet

Har opplevd det samme. Mor med et lite barn, som attpåtil måtte se tv og spise potetgull fra posen. Holdt på å klikke!!! Var der heldigvis bare i to netter, det holdt!

Anonymkode: d209c...931

Skrevet

Har opplevd det samme. Mor med et lite barn, som attpåtil måtte se tv og spise potetgull fra posen. Holdt på å klikke!!! Var der heldigvis bare i to netter, det holdt!

Anonymkode: d209c...931

Skrevet

Da 10 åringen min var lagt inn på riksen delte vi rom med en jente på samme alder, men den mammaen hadde ikke barnevakt til lillebror så de var mor, syk datter, og frisk 1-åring på rom med min nyopererte datter og meg...

Det var trangt ja, rommene er jo laget for to, så er det ekstraseng til oss foreldre, og en barneseng til lillebror i tillegg.

De ordnet heldigvis så vi ble flyttet over på pasienthotellet dagen etter operasjonen, var på avdelingen på dagtid men sov på hotellet.

Har ingen gode råd dessverre, det kan være en utfordring å være på sykehus med barn.

Anonymkode: 48d71...bd2

Skrevet

Det er nok viktig å lære seg å takle litt lyd og andre mennesker. Øreropper og å godta situasjonen er nok det eneste du kan gjøre. Det var sikkert ikke noe enklere for de andre, men noen ganger er det viktigere med en effektiv behandling enn at det er behaglig der og da.

Anonymkode: f8d80...d68

Skrevet

Lå en uke på sykehus med barnet når det var 6 år gammelt. Delte med ett annet barn på 11 år og moren. Hyggelige mennesker, men barnet på 11 var sengevæter så det var fullt skift av seng opptil flere ganger om natta. Selv om de prøvde å være stille ble vi vekket flere ganger hver natt. Skulle ha vært enerom til alle, men skjønner at det er vanskelig å få til. 

Anonymkode: 85f8a...4c6

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Lå en uke på sykehus med barnet når det var 6 år gammelt. Delte med ett annet barn på 11 år og moren. Hyggelige mennesker, men barnet på 11 var sengevæter så det var fullt skift av seng opptil flere ganger om natta. Selv om de prøvde å være stille ble vi vekket flere ganger hver natt. Skulle ha vært enerom til alle, men skjønner at det er vanskelig å få til. 

Rart det da ikke ble brukt bleie.....?

Anonymkode: 8ddfb...733

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Rart det da ikke ble brukt bleie.....?

Anonymkode: 8ddfb...733

Ja, du kan så si. Men det var fullt skift flere ganger hver natt. Kanskje pga alderen at det ikke ble brukt bleie. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...