Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Er jeg den eneste? Jeg syns ikke den er noe koselig. Alt jeg ser, er noen som ikke liker det faren foreslår, men når han er død, er det plutselig viktig å gjøre det han likte. Og det er jo ikke koselig, det er bare trist. Er vel bedre å sette pris på folk mens de er i live? Vet det bare er en reklame, men hos meg vekker den dårlige følelser. Anonymkode: f9d97...154
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Er jeg den eneste? Jeg syns ikke den er noe koselig. Alt jeg ser, er noen som ikke liker det faren foreslår, men når han er død, er det plutselig viktig å gjøre det han likte. Og det er jo ikke koselig, det er bare trist. Er vel bedre å sette pris på folk mens de er i live? Vet det bare er en reklame, men hos meg vekker den dårlige følelser. Anonymkode: f9d97...154 Du får melde den inn som krenkende 🤷♀️ Anonymkode: 8bcf0...1a0
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 Her i huset skifter tenåringene kanal når den reklamen kommer eller går ut av stuen. De synes den er forferdelig trist. Anonymkode: 89da7...e29
Brillefanten Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Jeg blir på gråten hver gang, jeg 😔
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Det er jo ikke meningen at alt skal være regnbuer og enhjørninger da🙈 poenget er å sette pris på det en har å ta godt vare på tiden vi har sammen med de vi er glade i❤ Anonymkode: 9b52c...46b
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Uff, ja... den er så trist og vond. Spesielt å lage den i år når så mange helt ufrivillig ikke får beholdt sine juletradisjoner pga korona. Jeg prøver unngå den her for ellers er dagen ødelagt for meg og barna. Vi mistet pappaen min for ikke lenge siden, så vi får ikke vært med ham i år slik vi pleier. Og mammaen min må feire alene, siden vi bor et sted med svært høyt smittetrykk. Så at vi skal minnes på det med denne reklamen er bare dumt. Selv om budskapet vel er godt tenkt, ta vare på minner og skap minner før det er for sent. Anonymkode: 57032...610
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Herregud for noen sippete folk, det er jo for å vise at tradisjon er viktige å ta vare på😅 Alle dør før eller senere. Anonymkode: 78be5...67a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Herregud for noen sippete folk, det er jo for å vise at tradisjon er viktige å ta vare på😅 Alle dør før eller senere. Anonymkode: 78be5...67a Håper du får litt empati til jul... Anonymkode: 57032...610
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Den viser bare hvordan livet er.... Anonymkode: 36aa8...50f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Håper du får litt empati til jul... Anonymkode: 57032...610 Det har jeg nok av, det er bare en reklame. Har ikke empati for slike ting. Anonymkode: 78be5...67a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Den viser bare hvordan livet er.... Anonymkode: 36aa8...50f Jepp, riktig Anonymkode: 78be5...67a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Det har jeg nok av, det er bare en reklame. Har ikke empati for slike ting. Anonymkode: 78be5...67a Haha, nei, nettopp, du mangler empati...nytter jo ikke forklare dette til noen som mangler det... Anonymkode: 57032...610
Brillefanten Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (54 minutter siden): Herregud for noen sippete folk, det er jo for å vise at tradisjon er viktige å ta vare på😅 Alle dør før eller senere. Anonymkode: 78be5...67a Det er mulig jeg kvalifiserer for sippete. Jeg får klump i halsen og tårer i øynene hver gang fordi jeg nesten mistet pappa i fjor, og det er vondt å tenke på. Jeg klarer ikke å synge tenn lys, fordi halsen snører seg sammen. Deilig er jorden, minner meg om farmor, og da mister jeg alltid fotfestet på Tider skal henrulle. Jeg gråter når jeg leser bøker og hulker når jeg ser filmer. Jeg unngår ikke disse hendelsene likevel, jeg bare aksepterer at det setter følelsene i sving... Men sippete? Helt garantert 😬
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er jeg den eneste? Jeg syns ikke den er noe koselig. Alt jeg ser, er noen som ikke liker det faren foreslår, men når han er død, er det plutselig viktig å gjøre det han likte. Og det er jo ikke koselig, det er bare trist. Er vel bedre å sette pris på folk mens de er i live? Vet det bare er en reklame, men hos meg vekker den dårlige følelser. Anonymkode: f9d97...154 Det er kanskje det som er meningen. At det skal være tankevekkende - gå inn i jula og sett pris på de små, kanskje rare, tingene ved hverandre Anonymkode: 63265...4f9
Nullstress;) Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 Jeg elsker den reklamen. Den settet følelsene i sving, og den minner oss (meg og mine i allefall) på hvor viktig det er å ta vare på tradisjonene ❤ Jeg har mistet begge foreldrene mine, og jeg skulle ønske jeg så denne tidligere. Den burde minne oss på å se de små tingene, møte hverandres ønsker, tenke på andre og levet i nuet. Den minner oss på at vi burde minnes de vi savner med glede, istedenfor sorg.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 Jeg også synes det er tragisk kjip. De traff ikke med den her. Anonymkode: 82264...67e
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 Jeg syns den reklamen er veldig bra, men den burde ikke vært til Nidar sjokolade. Hadde det vært for mental helse eller noe slikt, så hadde den passet mye bedre syns jeg og folk hadde tatt den mer til ettertanke. For det er ofte de små tingene som er viktig for de rundt oss og vi alle bør være mer åpene for. Og det sier litt at vi bør tilpasse oss litt de rundt oss, for er det viktig for deg så er det også viktig for de rundt deg. Livet er å gi og ta, for å få det best mulig i det lange løp og jeg syns vi bør gi og ta mens folk lever. Hver julaften vi er hjemme hos mine foreldre blir jeg med pappa på kirkegården og drikker konjak eller hva det er. Jeg syns ikke det passer seg eller at det er en tradisjon vi bør ha, men for han så er det noe han må gjøre. Hans far døde på julaften for endel år siden. Like før han døde så spurte han om min far kunne komme med ett glass konjak til han, for det ville han ha. Han var avholds, men deg var hans ønske på dødsleie. Så når han døde mens min far var på vei til han med det, bestemte han seg for at han skulle gå på graven den dagen han ble gravlagt og ta seg ett glass og helle litt til han. Så den nyttårsaften sto vi hele familien på graven, drakk konjakk og så på raketter. Siden da må han alltid innom kirkegården julaften den dagen han døde for dette og vi andre blir med, selv om vi ikke syns det passer seg å drikke på kirkegården. Men nå sier begge mine tenåringer at dette er ikke noe vi skal kutte ut eller diskutere, for slik er det. Er det viktig for morfar så er det også viktig for oss, uansett om vi er helt enig eller ikke. Anonymkode: 12a83...37f
Nullstress;) Skrevet 16. desember 2020 #18 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Jeg syns den reklamen er veldig bra, men den burde ikke vært til Nidar sjokolade. Hadde det vært for mental helse eller noe slikt, så hadde den passet mye bedre syns jeg og folk hadde tatt den mer til ettertanke. For det er ofte de små tingene som er viktig for de rundt oss og vi alle bør være mer åpene for. Og det sier litt at vi bør tilpasse oss litt de rundt oss, for er det viktig for deg så er det også viktig for de rundt deg. Livet er å gi og ta, for å få det best mulig i det lange løp og jeg syns vi bør gi og ta mens folk lever. Hver julaften vi er hjemme hos mine foreldre blir jeg med pappa på kirkegården og drikker konjak eller hva det er. Jeg syns ikke det passer seg eller at det er en tradisjon vi bør ha, men for han så er det noe han må gjøre. Hans far døde på julaften for endel år siden. Like før han døde så spurte han om min far kunne komme med ett glass konjak til han, for det ville han ha. Han var avholds, men deg var hans ønske på dødsleie. Så når han døde mens min far var på vei til han med det, bestemte han seg for at han skulle gå på graven den dagen han ble gravlagt og ta seg ett glass og helle litt til han. Så den nyttårsaften sto vi hele familien på graven, drakk konjakk og så på raketter. Siden da må han alltid innom kirkegården julaften den dagen han døde for dette og vi andre blir med, selv om vi ikke syns det passer seg å drikke på kirkegården. Men nå sier begge mine tenåringer at dette er ikke noe vi skal kutte ut eller diskutere, for slik er det. Er det viktig for morfar så er det også viktig for oss, uansett om vi er helt enig eller ikke. Anonymkode: 12a83...37f Jeg må bare si, for en nydelig tradisjon. Kanskje litt bisart å si, men det var virkelig rørende❤
Hengebukksvinet Skrevet 16. desember 2020 #19 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Jeg syns den reklamen er veldig bra, men den burde ikke vært til Nidar sjokolade. Hadde det vært for mental helse eller noe slikt, så hadde den passet mye bedre syns jeg og folk hadde tatt den mer til ettertanke. For det er ofte de små tingene som er viktig for de rundt oss og vi alle bør være mer åpene for. Og det sier litt at vi bør tilpasse oss litt de rundt oss, for er det viktig for deg så er det også viktig for de rundt deg. Livet er å gi og ta, for å få det best mulig i det lange løp og jeg syns vi bør gi og ta mens folk lever. Hver julaften vi er hjemme hos mine foreldre blir jeg med pappa på kirkegården og drikker konjak eller hva det er. Jeg syns ikke det passer seg eller at det er en tradisjon vi bør ha, men for han så er det noe han må gjøre. Hans far døde på julaften for endel år siden. Like før han døde så spurte han om min far kunne komme med ett glass konjak til han, for det ville han ha. Han var avholds, men deg var hans ønske på dødsleie. Så når han døde mens min far var på vei til han med det, bestemte han seg for at han skulle gå på graven den dagen han ble gravlagt og ta seg ett glass og helle litt til han. Så den nyttårsaften sto vi hele familien på graven, drakk konjakk og så på raketter. Siden da må han alltid innom kirkegården julaften den dagen han døde for dette og vi andre blir med, selv om vi ikke syns det passer seg å drikke på kirkegården. Men nå sier begge mine tenåringer at dette er ikke noe vi skal kutte ut eller diskutere, for slik er det. Er det viktig for morfar så er det også viktig for oss, uansett om vi er helt enig eller ikke. Anonymkode: 12a83...37f Og nå fikk jeg tårer i øynene❤️❤️❤️
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #20 Skrevet 16. desember 2020 Mulig jeg er litt hard i dag, men synes ikke den var så rørende? Anonymkode: ae453...1dc
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #21 Skrevet 16. desember 2020 Nullstress;) skrev (2 timer siden): Jeg elsker den reklamen. Den settet følelsene i sving, og den minner oss (meg og mine i allefall) på hvor viktig det er å ta vare på tradisjonene ❤ Jeg har mistet begge foreldrene mine, og jeg skulle ønske jeg så denne tidligere. Den burde minne oss på å se de små tingene, møte hverandres ønsker, tenke på andre og levet i nuet. Den minner oss på at vi burde minnes de vi savner med glede, istedenfor sorg. Helt enig. Anonymkode: 36aa8...50f
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #22 Skrevet 16. desember 2020 Jeg synes den er trist men fin ❤️ Anonymkode: 04089...bae
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #23 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Haha, nei, nettopp, du mangler empati...nytter jo ikke forklare dette til noen som mangler det... Anonymkode: 57032...610 Ja for det er en animert filmsnutt som avgjør om du er empatisk eller ikke... Anonymkode: c9ec1...a95
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #24 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja for det er en animert filmsnutt som avgjør om du er empatisk eller ikke... Anonymkode: c9ec1...a95 Du vet hva empati er eller? Når responsen er herregud for noen soppene folk, da mangler man empati ja. Anonymkode: 57032...610
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #25 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Du vet hva empati er eller? Når responsen er herregud for noen soppene folk, da mangler man empati ja. Anonymkode: 57032...610 «Soppene folk»...? Joda, man kan fint mene det er pysete å grine over denne animerte reklamen uten at man selv mangler empati. Det er jo opplagt. Anonymkode: c9ec1...a95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå