Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #1 Skrevet 16. desember 2020 Flere enn meg som reagerte på denne tv2 artikkelen? https://www.tv2.no/nyheter/11838764/ Hva med om jeg ikke vil vaksineres? Anonymkode: 39313...e46
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #2 Skrevet 16. desember 2020 Nei! At fastlegekontorene plikter å vaksinere er selvfølgelig ikke det samme som vaksinetvang Anonymkode: 1ae46...f41
LiaLou Skrevet 16. desember 2020 #3 Skrevet 16. desember 2020 At fastlegene er pliktig til å vaksinere sine pasienter tror jeg i dette tilfelle betyr at de pasientene som skal vaksineres skal få dette gjort hos fastlegen, ikke andre steder. Det er fastlegene som får ansvaret med å vaksinere de som skal vaksineres. Det betyr ikke at folk skal vaksineres mot sin vilje.
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #4 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Flere enn meg som reagerte på denne tv2 artikkelen? https://www.tv2.no/nyheter/11838764/ Hva med om jeg ikke vil vaksineres? Anonymkode: 39313...e46 Da kommer det en pansret bil med fire sterke menn og henter deg, legger deg i koma og kjører deg til fastlegen... Har du ikke hørt om vaksinetroppen? En nyopprettet avdeling i Heimevernet. Anonymkode: c4daf...ecb
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #5 Skrevet 16. desember 2020 Dette gjelder bare at regjeringen forsøker å pålegge fastlegene å stå for vaksinering av de som vil vaksineres, HI. Jeg tenker at dette er en dårlig løsning, da dette kan føre til massesmitte. Fastlegenes kontorer er sjelden planlagt på en slik måte at massevaksinasjon er funksjonelt. De som skal vaksinere folk vil selv ikke være vaksinerte - og selv om de skulle få vaksiner først vil det ta 4-5 uker til mer enn 8 uker før disse ev. er immune (avhengig av hvilken vaksine de får). I tillegg risikerer man at pasienter som kommer til legekontorene av andre grunner kan bli smittet. Og på toppen av alt dette vil jeg anta at en slik ordning vil belaste fastlegene med ganske mye ekstrautgifter i form av smittevernutstyr m.m. Om alle skal ha to doser med vaksine så er det klart at dette vil ta enormt mye av fastlegenes vanlige kapasitet i flere måneder fremover. Man bør finne langt mer effektive og økonomiske løsninger for vaksinasjonen enn dette, etter min mening. Anonymkode: 7c06e...45c
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dette gjelder bare at regjeringen forsøker å pålegge fastlegene å stå for vaksinering av de som vil vaksineres, HI. Jeg tenker at dette er en dårlig løsning, da dette kan føre til massesmitte. Fastlegenes kontorer er sjelden planlagt på en slik måte at massevaksinasjon er funksjonelt. De som skal vaksinere folk vil selv ikke være vaksinerte - og selv om de skulle få vaksiner først vil det ta 4-5 uker til mer enn 8 uker før disse ev. er immune (avhengig av hvilken vaksine de får). I tillegg risikerer man at pasienter som kommer til legekontorene av andre grunner kan bli smittet. Og på toppen av alt dette vil jeg anta at en slik ordning vil belaste fastlegene med ganske mye ekstrautgifter i form av smittevernutstyr m.m. Om alle skal ha to doser med vaksine så er det klart at dette vil ta enormt mye av fastlegenes vanlige kapasitet i flere måneder fremover. Man bør finne langt mer effektive og økonomiske løsninger for vaksinasjonen enn dette, etter min mening. Anonymkode: 7c06e...45c At fastlegene skal bidra i vaksinerings-arbeidet betyr ikke nødvendigvis at vaksineringen skal gjøres på fastlegekontoret. Anonymkode: 1ae46...f41
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #7 Skrevet 16. desember 2020 Sutrehøne! Anonymkode: 45cb5...423
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Her brukes idrettshallene til influensavaksinering. God plass. Anonymkode: 5eb12...ec5
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Du store verden 🙄 Anonymkode: 3ef4e...512
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Flaks for oss som ikke har fastlege😍 Anonymkode: 5f513...1a4
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Flaks for oss som ikke har fastlege😍 Anonymkode: 5f513...1a4 Du vil nok uansett få tilbud om test. Hvorfor har dere ikke fastlege?
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 mamma til adhd gutt<3 skrev (7 minutter siden): Du vil nok uansett få tilbud om test. Hvorfor har dere ikke fastlege? Det er ikke nok fastleger her jeg bor Anonymkode: 5f513...1a4
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (10 timer siden): At fastlegene skal bidra i vaksinerings-arbeidet betyr ikke nødvendigvis at vaksineringen skal gjøres på fastlegekontoret. Anonymkode: 1ae46...f41 Jeg har ikke satt meg godt inn i hvordan man vil gjennomføre dette, annet enn at jeg har sett leger argumentere akkurat med det at legekontor ikke er planlagt for pandemier og massevaksinering, at det kan være smitterisiko for andre pasienter, at arbeidsbelastningen kan bli for høy på mange leger som allerede jobber ekstreme arbeidsuker. Jeg vil anta at det vil være lettere om legene bidrar i lokaler tilrettelagt fra kommunene. Men det gjenstår fremdeles spørsmålet om hvordan unngå at fastlege/helsesekretærer skal unngå å selv bli smittet i en situasjon hvor de møter så mange, får de godt nok smittevernutstyr (er det i det hele tatt tilgjengelig nok riktige masker for dem?). Jeg mener det er viktig at alt slikt blir avklart nå på forhånd og lagt til rette for, slik at man ikke skaper større problemer unødvendig. Anonymkode: 7c06e...45c
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #14 Skrevet 17. desember 2020 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Flere enn meg som reagerte på denne tv2 artikkelen? https://www.tv2.no/nyheter/11838764/ Hva med om jeg ikke vil vaksineres? Anonymkode: 39313...e46 I henhold til norsk lov så er all vaksinering i Norge frivillig. Så du kan bare ta livet med ro og puste med magen. Men håper du bestemmer deg for å ta vaksinen når den tid kommer da. Anonymkode: e367a...002
Anonym bruker Skrevet 17. desember 2020 #15 Skrevet 17. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): I henhold til norsk lov så er all vaksinering i Norge frivillig. Så du kan bare ta livet med ro og puste med magen. Men håper du bestemmer deg for å ta vaksinen når den tid kommer da. Anonymkode: e367a...002 Loven åpner for tvangsvaksinering hvis det er nødvendig, men jeg tror ikke den muligheten kommer til å bli brukt nå. Anonymkode: 35d39...915
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. desember 2020 #16 Skrevet 17. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Loven åpner for tvangsvaksinering hvis det er nødvendig, men jeg tror ikke den muligheten kommer til å bli brukt nå. Anonymkode: 35d39...915 Det tror nok ikke jeg heller men det hadde vært fint hvis det ble pålagt for folk som kan ta den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå