Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Hun har aldri likt skole. Skole har vært en kamp fra 1. klasse av. Hun har adhd, medisin fungerer dårlig. Vi framsnakker og vi legger til rette. Både hun og vi er slitne. Korona hjelper ikke akkurat til. OM hun dropper ut, hvilke muligheter har hun egentlig uten noen utdannelse? Har inntrykk av at en må ha fagbrev eller annen utdannelse, uansett yrke nå til dags... Anonymkode: b2422...d71
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Ingen annen mulighet enn høyskole via realkompetanse etter solid og relevant arbeidserfaring som kan kompensere for generell studiekompetanse. Hun burde satse alt for å komme seg igjennom, jeg snakker av personlig erfaring. Ha som hovedmål å bestå fagene. Anonymkode: 9b4ed...004
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 18 år vil si at hun er født i 2002 og er russ til våren? Prøv å klare det siste halvåret bare på ren vilje. Det er så mye å tjene på å fullføre og et halvt år går fort! Anonymkode: b30cf...350
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Hvilken linje går hun da, er det noe hun kunne tenke seg å jobbe med siden? Det spiller jo ingen rolle om hun går blomterdekoratør, kokk eller bygg, et fagbrev er aldri feil å ha på CV, og muligheten for påbygg og videre utdanning har hun da hele livet Har dere snakket med rådgiver på skolen om alternativer? Nevøen min droppet ut av skoledagene han ikke trengte i jobb, naturfag osv og fikk et tilrettelagt fagbrev. Han er full av krutt og en reser til å jobbe, men skole passer han dårlig. Det er mange muligheter på vgs i dag. Anonymkode: d4b68...8a7
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Gjør alt i din makt for å finne løsninger, finne de som kan støtte, hjelpe og ikke minst - motivere. Gjør ALT i din makt, alt du makter, alt du kan, for å hjelpe henne med å fullføre! Skole er så utrolig viktig, særlig i dagens samfunn. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få sagt, skrevet, det, men det er så utrolig viktig at hun fullfører. Jeg vet det er uff, tungt, hardt, jeg vet! Men jeg vet også hvor viktig skole er i dagens samfunn. Det er vanskelig nok å få jobb med fullført utdanning. Gjør alt i din makt for å hjelpe henne med å fullføre. Anonymkode: 36928...bcb
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #6 Skrevet 16. desember 2020 Men det får hun altså ikke. Og det er ingen som vil ha en som ikke fullfører. Det er nok av folk å ansette som er verd å satse på. Og at hun er atten spiller ingen rolle for hun kan ikke forsørge seg selv, ergo må hun gjøre som dere sier. Herlighet, det er et halvår igjen. Sett hardt mot hardt: velger hun å slutte har hun ikke bolig, mat eller noe. Anonymkode: f0c4a...298
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå