Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Nei, altså, se bort fra overskriften, jeg vil at pappan og barna skal se hverandre. Er bare sååå frustrert. Pappaen til mine barn er udugelig mtp oppfølging av barnehage. Vi har tvillinger på 3 år, de får i barnehage. Er gutt og jente, hvorfor det er verdt å nevne kommer her... Pappaen har de hver onsdag og annenhver helg. Dvs han må hente og levere litt i barnehagen. Nå er det enten vått eller kaldt ute, og jeg blir stadig oppringt fra barnehagen ang manglende klær til barna våre. Det er uten unntak de dagene han har levert. Har tatt det opp med barnehagen, men de har ikke kontroll på henting og levering visstnok da den som kler på ikke er den samme som tar imot barnet om morgenen eller er der ved henting. Jaja... Frida har ikke regntøy, Ole har ikke skiftetøy. Lua til Frida er ikke her, men den fant de i Ole sin kurv. Ole har ikke votter, men Frida har 2 par. Frida har ikke sokker, jo der lå de rosa enhjørningsokkene i hylla til Ole. Ole har ikke støvler. Jo de stod på plassen til Frida, men hvoer er Ole sine da? Frida har vinterjakke, men dressen er glemt hjemme. Ole har dress, men mangler vintersko. Skjønner at det klikker for de ansatte, selv om de også er sløve som ikke bare ringer far hver gang så han tar hintet. Krev kevering av glemt tøy asap. Føles bare så mye siden de er to fra samme sløve far. Og at han ikke greier å skille støvlene til Per og Pål er ok, men rosa og grønne. Hvorfor legge rosa truser i hylla til Ole? Han dør ikke av rosa truser altså, men faen!!! Vil ikke nekte samvær, var vare frustrasjon. Men hvordan løse dette? Nekte far å hente og levere? Blir mye jobb for meg å ha eksmannen min på trappa hver onsdag ettermiddag, tprsdag morgen, annenhver fredag ettermiddag og mandag morgen 😳😵 Anonymkode: bbab0...1e8
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Lever samværsavtalen til barnehagen. Om far har barna annenhver onsdag, og fra onsdag til mandag annenhver uke, så er det virkelig ikke noe problem for barnehagen å holde styr på altså. Det er sånn hverdagen har blitt i barnehagene, de må ha i kalenderen sin hvem som er hos mamma og pappa annenhver uke og hvem som er der mer eller mindre. Søsteren min hadde samme problemet da hun ble skilt, hun sa helt konsekvent til barnehagen når de ringte i pappauken at de måtte ringe han for det var hans uke. De ble mer og mer frustrert fordi det ikke ble fulgt opp av han, han kom ikke med det som manglet og hans standardsvar "Erre så farlig'a?" falt ikke i så god jord... Men søsteren min sto på sitt, de måtte kreve at han fulgte opp, for hun kunne ikke ha barna mer heller så lenge han følte det gikk bra. Han var så håpløs at det endte med at han ble helgepappa, jeg håper ikke din eks er like håpløs, men han må få høre det fra barnehagen altså. Noe løser du jo ved å ha et ekstra sett med skiftetøy, votter og lue liggende i barnehagen og han tydelig beskjed om at det han tar med hjem på ettermiddagen må være med tilbake neste morgen. Men mer enn det kan du ikke gjøre, han må ta ansvaret og barnehagen må ringe han så han skjønner det. Anonymkode: e58c8...361
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Først av alt. Det er utrolig sløvt av de I bhg og ringe for noe de byrde ha sett på plassen til andremann. Dette burde de vite nå. Se på plassen til den andre. Hvem som helst kan legge feil, det kan de i bhg også. Men med tanke på far, så må du bare si at de er hos far. Ring han. Jeg får ikke gjort mer enn dere dessverre. Anonymkode: c4a75...728
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Hva er det med barnehageansatte som ALLTID må ringe mor hver jævla gang noe mangler??? Er det helt utenkelig å ringe far, som har like mye ansvar som mor? Anonymkode: ae9c2...ef9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Be dem ringe far når noe mangler og sørg for at barna har reservetøy og støvler liggende. Anonymkode: 45359...2fb
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #6 Skrevet 15. desember 2020 De ansatte må da greie å sjekke begge plasser og dere må tåle at klær brukes om hverandre - selv om barna er av ulikt kjønn! De ansatte må slutte å ringe for småting. Selv under en pandemi går det fint å bruke låneklær. Du kan sørge for at det er ekstra klær i ungenes kurv/skap. Anonymkode: f3557...f1a
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #7 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De ansatte må da greie å sjekke begge plasser og dere må tåle at klær brukes om hverandre - selv om barna er av ulikt kjønn! De ansatte må slutte å ringe for småting. Selv under en pandemi går det fint å bruke låneklær. Du kan sørge for at det er ekstra klær i ungenes kurv/skap. Anonymkode: f3557...f1a Det tåler vi, og det skriver jeg også. Jeg poengterer dette med kjønn fordi det burde vært lettere for FAR å legge riktig når det er Frida og Ole, og ikke Per og Pål. Han trenger ikke sjekke navnelappen engang, sleng det rosa til frida og det blå til ole. Ferdig. Men ja, skal kreve at barnehagen ringer far heretter. Anonymkode: bbab0...1e8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #8 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det tåler vi, og det skriver jeg også. Jeg poengterer dette med kjønn fordi det burde vært lettere for FAR å legge riktig når det er Frida og Ole, og ikke Per og Pål. Han trenger ikke sjekke navnelappen engang, sleng det rosa til frida og det blå til ole. Ferdig. Men ja, skal kreve at barnehagen ringer far heretter. Anonymkode: bbab0...1e8 Ja det burde far klare! Men jeg synes det er betimelig å stille spørsmålstegn ved at barnehagen faktisk bruker tid på å tinge deg å etterlyse klær framfor å bruke 5 sek på å se i hulla til søsken! At klærne lå i feil hylle er irriterende - men likefullt et minimalt problem! Anonymkode: f3557...f1a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #9 Skrevet 16. desember 2020 Dersom far har de hver onsdag og annenhver helg, så leverer barna onsdager? Da fyller du på med skiftetøy, uteklær og votter. Far henter onsdag og leverer torsdag. torsdag henter du? Da sjekker du plassen og fyller på om det trengs. Far henter fredag og leverer mandag. Mandag henter du og fyller på det som trengs. jeg kan ikke skjønne at dette skal være et problem? Merk alle klær godt med navn. jeg tar med skitne ting hjem hver dag, men har 4 sett skiftetøy. Barnehagen oppfordrer til ca 4 par votter, 3 luer, 2 ull/fleece mellomlag samt dress og regntøy. Dermed er det alltid klær til de i barnehagen. Jeg har og tvillinger! Anonymkode: 35433...2e3
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #10 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dersom far har de hver onsdag og annenhver helg, så leverer barna onsdager? Da fyller du på med skiftetøy, uteklær og votter. Far henter onsdag og leverer torsdag. torsdag henter du? Da sjekker du plassen og fyller på om det trengs. Far henter fredag og leverer mandag. Mandag henter du og fyller på det som trengs. jeg kan ikke skjønne at dette skal være et problem? Merk alle klær godt med navn. jeg tar med skitne ting hjem hver dag, men har 4 sett skiftetøy. Barnehagen oppfordrer til ca 4 par votter, 3 luer, 2 ull/fleece mellomlag samt dress og regntøy. Dermed er det alltid klær til de i barnehagen. Jeg har og tvillinger! Anonymkode: 35433...2e3 Verre når de ikke finner utetøyet, støvler, sko, dress, jakker. Anonymkode: c4a75...728
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #11 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Verre når de ikke finner utetøyet, støvler, sko, dress, jakker. Anonymkode: c4a75...728 Ikke alle har råd til å ha 2 av alt yttertøy, i tillegg til flere barn. Anonymkode: c4a75...728
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #12 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ikke alle har råd til å ha 2 av alt yttertøy, i tillegg til flere barn. Anonymkode: c4a75...728 Du trenger ikke to av alt. Men har du ull og fleece kan regntøy brukes om vinterdressen mangler. Likefullt kan cherrox brukes en dag dersom vintersko mangler. Jeg setter likevel spørsmålstegn og ALT kan mangle hvis far henter onsdag og leverer igjen torsdag morgen. Barna hadde vel på seg vintersko eller støvler bår de dro onsdag. Kom de da uten sko på torsdag?? Tar virkelig far med seg absolutt alt fra hyller og skap for å ha barna fra den ene dagen til den andre? Anonymkode: f3557...f1a
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #13 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du trenger ikke to av alt. Men har du ull og fleece kan regntøy brukes om vinterdressen mangler. Likefullt kan cherrox brukes en dag dersom vintersko mangler. Jeg setter likevel spørsmålstegn og ALT kan mangle hvis far henter onsdag og leverer igjen torsdag morgen. Barna hadde vel på seg vintersko eller støvler bår de dro onsdag. Kom de da uten sko på torsdag?? Tar virkelig far med seg absolutt alt fra hyller og skap for å ha barna fra den ene dagen til den andre? Anonymkode: f3557...f1a Er vel sånn at de har på seg alt når han kommer da. Mine var ofte ute da vi hentet de. Så da blir det ene sette med ull hjemme hos han, men nå skriver hun jo at bhg ringer fordi de ikke finner. Men noen ganger finner de på den andres plass. Og da er det jo sløvt av de å ikke se på begges plasser før de ringer Anonymkode: c4a75...728
Kamomille Skrevet 16. desember 2020 #14 Skrevet 16. desember 2020 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Er vel sånn at de har på seg alt når han kommer da. Mine var ofte ute da vi hentet de. Så da blir det ene sette med ull hjemme hos han, men nå skriver hun jo at bhg ringer fordi de ikke finner. Men noen ganger finner de på den andres plass. Og da er det jo sløvt av de å ikke se på begges plasser før de ringer Anonymkode: c4a75...728 Ingen unger har vel på seg ALT av vanlig tøy og skiftetøy? Det er helt vanlig å ha minst 2-3 skift av undertøy, ullundertøy og mellomlag liggende. Og det er fysisk umulig å ha på seg både vintersko og støvler...
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #15 Skrevet 16. desember 2020 De har jo ikke på seg ALT, de tingene jeg ramser opp er ikke samme episode. Men det er alltid noe. Anonymkode: bbab0...1e8
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #16 Skrevet 16. desember 2020 Be bhg. ringer far. Hver gang. Anonymkode: dca34...547
Anonym bruker Skrevet 16. desember 2020 #17 Skrevet 16. desember 2020 Kamomille skrev (2 timer siden): Ingen unger har vel på seg ALT av vanlig tøy og skiftetøy? Det er helt vanlig å ha minst 2-3 skift av undertøy, ullundertøy og mellomlag liggende. Og det er fysisk umulig å ha på seg både vintersko og støvler... Mener at de har på seg 2 sett med ull/fleece, sko, dress osv. Og tar evt med det som vått hjem. Da har de skiftet. Så tar ikke far med seg ting tilbake. Tror du jeg er så dum at jeg mente de i bhg kler på barns alt de har på plassen? 🤦♀️ Anonymkode: c4a75...728
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå