Gå til innhold

15 åring som er mye syk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjelder siste året, eller egentlig en del på høst/ vinter ifjor, bra vår sommer men nå er det pån igjen. Vi tok blodprøver for noen måneder siden og hun hadde lave jern og d vitamin verdier. Har gått på tilskudd ca 3 mnd nå. Det som kommer stadig er feber som hun selvfølgelig blir slapp av. ( kan gå en måned/ to mellom hver gang) Den er ikke høy (37.6), men det er feber for henne da hun egentlig ligger lavere. Hun fikk mensen idag så vet ikke om det kan også påvirke. 
Jeg bekymrer meg en del for dette, men vil ikke være hysterisk hos legen heller.

Hva tenker dere bør dette sjekkes ut nærmere. 

Anonymkode: e7ccc...763

Videoannonse
Annonse
Skrevet

37,6 er subfebrilia, ikke feber. Helt uavhengig av hennes vanlige temperatur. Mensen kan absolutt påvirke kroppstemperatur. 

Anonymkode: cd060...aea

Skrevet

Variasjon i tempratur like rundt mens er nok mer vanlig enn du tror. Nå på mine eldre dager får jeg det både dagen før mens og eggløsning. Det føles ut som det er influensa på vei i kroppen, rekker å føle jeg brygger på noe også forvinner det når mensen kommer etter forsvinner dagen etter når jeg har eggløsning. Jeg var ikke slik når jeg var yngre, men kom etter jeg raste ned i vekt for snart fire år siden. Nå har jeg fått på meg mange kilo igjen og er normalvektig igjen, så nå er det ikke like ille. 
Min yngste datter er helt lik meg, hun får gjerne feber opp mot 39. Det skal sies at hun  har 40 eller litt over når hun har feber (det er nesten som å skru på en bryter hos hun, fra å være i topp form så er hun plutselig i elendig form og 40 i feber. Og det skjer fort, for jeg måtte ta feberen på henne hver time i flere dager.ganske fasinerende. Hun var syk når hun var liten, men ingen klarte å skjønne hva. Fant det ut mange år etterpå og dette med feberen stemmer med sykdommen hennes uten at feberen egentlig betyr sykdom. Når kroppen hennes er sliten eller har det vondt, så reagerer den med feber. Så det kan igjen nok ha en sammenheng når hun får mensen, for da er det noe som skjer i kroppen) Jeg har vært  veldig bevist på at dette ikke betyr sykdom og at hun skal være hjemme fra skolen. Dette er noe hun må lære å leve med. Ja, hun må kanskje ta det roligere, men å være hjemme fra skolen pga mens er ikke aktuelt. Da vil hun utvikle en uvane som blir vanskelig å bli kvitt før videregående og jobb. Hun er også veldig tynn, hun legger ikke på seg ett gram selv om hun spiser som en hest. Hun forbrenner alt hun spiser, så ikke pga sykdom. Alltid vært en aktiv unge. 

Anonymkode: d76bd...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...