Gå til innhold

41 år og ny kjæreste..hva med barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 41 år, kjæresten noen år yngre. Vi har vært sammen i et år. Vi har begge to barn fra før på 11 og 13 år. Jeg hadde avfunnet meg med at det ikke ble flere barn på meg pga alder og at jeg ikke fant en jeg ville ha barn med. Så traff jeg han som er kjæresten min nå. Vi har det veldig bra sammen og ønsker oss en fremtid sammen, han kunne også gjerne tenkt seg et barn til. Jeg er litt frem og tilbake, ikke fordi jeg ikke vil men pga min alder. Siden vi ikke har vært sammen så lenge, så ser jeg for meg at vi må vente en god stund til...og da kjenner jeg veldig på at klokka tikker. Jeg ser ikke for meg å bli mor så langt opp i 40 årene igrunn..så føler liksom at løpet er kjørt. Noen som har tanker rundt dette?

Anonymkode: 4978c...8b9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 39..og føler meg kanskje litt gammel? Minste er 2.5 år.. 

Men hvis dere vil, så burde dere starte prøving snart.. 

Anonymkode: 0f6d9...d25

Skrevet

Hvorfor i all verden må en fremtid sammen være ensbetydende med at man må ha barn sammen? Hadde den ene av dere vært barnløse kunne jeg til en viss grad forstått det, men hvorfor ikke bare være fornøyd med de barna dere har og nyte hverandre i stedet for? 

Anonymkode: 1b84d...8d3

Skrevet

Hvorfor må dere få barn sammen? Dere kan ha det helt supert sammen uten å få felles barn.

Anonymkode: 4f323...f44

Skrevet

Når dere er såpass gamle og har så store barn ville jeg nok satset på en fremtid uten felles barn.

Det er ingenting i veien for å få barn når man er over 40, men å starte helt på nytt igjen ville jeg aldri gjort. Livet går i faser, og nå er dere i store skolebarn fasen, å starte på spedbarnsfasen igjen ville jeg ikke gjort.

Ønsker dere likevel å gå for det kan du jo ikke vente, da må dere være så sikre på at dere har en fremtid sammen og kjøre på.

Anonymkode: 145df...7ea

Skrevet

Hvor gammel er kjæresten?

Anonymkode: aa696...35d

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Hvorfor må dere få barn sammen? Dere kan ha det helt supert sammen uten å få felles barn.

Anonymkode: 4f323...f44

Eller ha det supert med ett felles barn. 😉

Mamma var 41 da hun fikk sin yngste. 0 problem. Jeg var22 år. Tross stor aldersforskjell og ikke samme far, er vi gode søstre. Helsøstre føler vi,og bestevenner. 😊Kjør på, 41 er ikke sååå gannelt da. Mange som er i slutten av 30 årene når de begynner med førstemann så. 

Anonymkode: 574fd...f28

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Hvor gammel er kjæresten?

Anonymkode: aa696...35d

Han er 33. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Når dere er såpass gamle og har så store barn ville jeg nok satset på en fremtid uten felles barn.

Det er ingenting i veien for å få barn når man er over 40, men å starte helt på nytt igjen ville jeg aldri gjort. Livet går i faser, og nå er dere i store skolebarn fasen, å starte på spedbarnsfasen igjen ville jeg ikke gjort.

Ønsker dere likevel å gå for det kan du jo ikke vente, da må dere være så sikre på at dere har en fremtid sammen og kjøre på.

Han er ikke så gammel da, 33 år..

Skrevet

Jeg er 38 og kjæresten er 28. Vi vil ha ett barn sammen, men har ikke barn fra før da. Jeg har tre. 

Anonymkode: ba61c...937

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Han er ikke så  gammel da, 33 år..

Neida, og det er ikke du heller. Men det er noe med det å begynne helt på nytt med så store barn...

Jeg vet jeg ikke på noen som helst måte ville ha en atpåkladd, men jeg vet også at mange synes det er helt topp med en, så det er jo mye opp til deg selv.

Du spurte bare her hva vi mente, og da svarer vi etter hva vi selv føler og tenker.

Jeg fikk siste barnet når jeg var 35 år, og hun er nå 11 år.

Skrevet

Jeg ble bestemor da jeg var 42. Min jevngamle venninne fikk baby samtidig. Jeg synes det er sprøtt å få barn så sent. Skikkelig rart.  Det må da være slitsomt? 

Anonymkode: aa27a...9d2

Skrevet

De jeg kjenner som har fått barn etter de ble 40 år har stortrivdes med det. Men siden fertiliteten går ned så bør dere ikke vente for lenge om dere vil ha barn sammen.

Jeg tenker at det viktigste her er hvor godt du og han går sammen, hvor sikre dere er på hverandre og hvor godt dere kommuniserer sammen.

Er dere sikre på hverandre og forholdet og begge har like sterkt ønske om et felles barn, da tenker jeg at ikke noe bør stoppe dere i det.

Anonymkode: 93f8c...e51

Skrevet

Det må dere nesten føle på selv hva dere ønsker og føler er riktig for dere. Jeg er 38år nå og skal ikke ha noen flere barn, jeg var helt ferdig med barn når mitt andre barn ble født når jeg var 22år gammel. Jeg ble sammen med en ny mann i underkant av to etter jeg fikk siste barn og han var heller ikke klar for flere barn. For oss så holdt det med mine og dine barn, vi trengte ikke ett felles barn for å være sammen. Etter ellve år sammen brast det, og ble enda sikkrere på at jeg ikke skal ha flere barn. Nå er mine barn snart voksne, jeg vil heller ha mye tid og enerrgi til barnebarn kommer. Jeg vil ikke da være sliten etter å ha småbarn selv. Nå har begge mine to unger en sykdom, så det har vært endel runder på sykehus og behandling. Dette er nok kanskje også en grunn til at jeg er ferdig med barn. Det tar ekstra på å ha klippekort på legevakt og sykehus i perioder, selv om de nå igrunn er friskere enn de fleste, men jeg vet det plutselig kan endre seg igjen. Det ligger i bakhodet, men litt lettere når vi nå vet hva det er, de får raskt behandling og bedrer seg raskt noe de ikke gjorde når legene famlet i blinde for å finne ut hva det var. 

Anonymkode: aa9bb...efa

Skrevet

Jeg er 44 og ønsker meg barn. Ser ut som at det ikke går, at det er for sent. Så vil dere ha barn sammen kan dere ikke vente. 

Anonymkode: dc785...df8

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ble bestemor da jeg var 42. Min jevngamle venninne fikk baby samtidig. Jeg synes det er sprøtt å få barn så sent. Skikkelig rart.  Det må da være slitsomt? 

Anonymkode: aa27a...9d2

Det er da ikke mer slitsomt enn for andre?

Jeg fikk barn da jeg var 21 og 41 og om noe så er jeg mer avslappet nå. Man er ikke helt utdanka om man er i førtiårene altså. 

Jeg er nå 48 og kunne ikke hatt det bedre, jeg elsker å være småbarnsmor. 

Men om jeg hadde våget å satse på barn i et nytt forhold i min alder, det er jeg mer usikker på. 

Anonymkode: 870c7...99d

Skrevet

Dropp det. Du er for gammel og det er ikke nødvendigvis positivt for de barna dere har.  Dere bør ha fokus på å ivareta barnas behov når dere er i et nytt forhold med de omveltninger det får for barna som skal bli kjent med hverandre og en ny steforelder. Begriper ikke at man på død og liv må få barn i et hvert forhold.

Skrevet

Jeg ville nok ikke gjort det, tror dere gjør best i å fokusere på de barna dere alt har. De er i en alder hvor de fremdeles trenger oppfølging. 

Jeg synes likevel ikke at du er for gammel.

Skrevet

Jeg er 41 og fikk nettopp sistemann. Kjempekoselig! Eldste går på VGs. Hvis dere vil ha barn, er det antakelig nå eller aldri og det kan også værefor sent, for fruktbarheten synker dramatisk rundt 40 år.

Anonymkode: 67e49...6be

Skrevet

Jeg er 41. Har baby. Slitsomt. Men jeg syns også det var slitsomt å bli mamma som 25 åring. Babyer er SLITSOMT. Det er ikke gøy.

Anonymkode: 88301...d84

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Jeg er 41. Har baby. Slitsomt. Men jeg syns også det var slitsomt å bli mamma som 25 åring. Babyer er SLITSOMT. Det er ikke gøy.

Anonymkode: 88301...d84

Det er jo ikke en oppfatning som deles av de fleste, heldigvis. Slitsomt ja, men kjære deg, skal man gå gjennom livet uten å anstrenge seg litt ekstra noen ganger?

For meg er babytiden gøy, fantastisk, slitsom, givende og vidunderlig. Det var den da jeg var 20 og det var den da jeg var 40 . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Det er jo ikke en oppfatning som deles av de fleste, heldigvis. Slitsomt ja, men kjære deg, skal man gå gjennom livet uten å anstrenge seg litt ekstra noen ganger?

For meg er babytiden gøy, fantastisk, slitsom, givende og vidunderlig. Det var den da jeg var 20 og det var den da jeg var 40 . 

Tror de aller fleste synes babytiden er ganske slitsom og ikke så veldig morsom altså. Selv om det sosialt akseptable er å si at man nyyyyter tiden og babyen 24/7 så er nok realiteten noe annet. For all del. Kos også. Vi får jo barn. Men skulle ønske flere kunne åpne opp om hvor sjukt slitsomt den babytiden kan være.  

Anonymkode: da485...e94

Skrevet

Jeg er 37, har tre barn mellom 9 og 14. Kunne ikke drømt om å starte på nytt med små nå, og i hvert fall ikke om 4-5 år. 

Men vi er forskjellige, og livet formes av de valgene vi tar. Prøv i vei. Er jo ikke sikkert du blir gravid, men hvis dere er klare for barn så vent nå i hvert fall ikke👍🏻

Anonymkode: 51db8...b73

Skrevet
On 12/15/2020 at 7:21 PM, Anonym bruker said:

Jeg er 41 år, kjæresten noen år yngre. Vi har vært sammen i et år. Vi har begge to barn fra før på 11 og 13 år. Jeg hadde avfunnet meg med at det ikke ble flere barn på meg pga alder og at jeg ikke fant en jeg ville ha barn med. Så traff jeg han som er kjæresten min nå. Vi har det veldig bra sammen og ønsker oss en fremtid sammen, han kunne også gjerne tenkt seg et barn til. Jeg er litt frem og tilbake, ikke fordi jeg ikke vil men pga min alder. Siden vi ikke har vært sammen så lenge, så ser jeg for meg at vi må vente en god stund til...og da kjenner jeg veldig på at klokka tikker. Jeg ser ikke for meg å bli mor så langt opp i 40 årene igrunn..så føler liksom at løpet er kjørt. Noen som har tanker rundt dette?

On 12/15/2020 at 7:21 PM, Anonym bruker said:

Jeg traff mannen i mitt liv når jeg var 39, og hadde da en sønn på 18, nå er jeg 48 og venter den siste barnet. de 2 andre er nå 7 og 4

Anonymkode: cc629...04f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...