Gå til innhold

Ta med en ny kjæreste på julefeiring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det innenfor. Forholdet har vart 6 måneder og vertskapet har møtt vedkommende to ganger. Paret er i starten av 30-årene. Ingen barn. Feiringen er hos søster til den som har fått ny kjæreste.

Anonymkode: 2f42d...366

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis kjæresten er komfortabel med det er det vel bare hyggelig?

Skrevet

I disse tider vil jeg si nei. 

Anonymkode: 550ad...c34

Skrevet

Koselig det vel? ☺️

Anonymkode: 257b8...149

Skrevet

Der syns jeg du kan, det er vel bare hyggelig

Anonymkode: 2ae31...39d

Skrevet

Til vanlig ville jeg synes det var veldig hyggelig at et kjærestepar ønsket å feire sammen så tidlig i forholdet :) Men ettersom situasjonen er annerledes nå, kan det være ikke alle synes det er like koselig med gjester de ikke kjenner. Hadde hørt med de andre som skal være der. Jobber f.eks. denne kjæresten i en utsatt jobb med tanke på covid-19 og det er mye smitte i området kan det jo være noen som synes det er ubehagelig at kjæresten er med på julefeiringen. Spesielt kanskje om der er noen der i risikogruppen. Det er jo litt dumt å ta med en ny kjæresten om noen av de andre er skeptisk og unngår vedkommende. Da blir det jo ikke en hyggelig intro og et dårlig førsteinntrykk kan sitte igjen hos begge parter. 

Anonymkode: 8bd7f...ee5

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Er det innenfor. Forholdet har vart 6 måneder og vertskapet har møtt vedkommende to ganger. Paret er i starten av 30-årene. Ingen barn. Feiringen er hos søster til den som har fått ny kjæreste.

Anonymkode: 2f42d...366

Det kommer vel helt an på om denne personen er invitert.

man tar jo ikke med seg gjester som ikke er spesifikt invitert......

Anonymkode: 166f7...4ba

Skrevet

Jeg ville ha sagt ja, helt klart i alle år fram til nå. Nå er vi i en såpass spesiell situasjon at jeg hadde tenkt litt annerledes. Mer som anonym ee5 beskriver: Hvordan er situasjonen med de andre gjestene, hvor mange blir dere hvis han blir med, hva jobber han med og hvordan er det med smittefare? Kan han potensielt velte lasset når det gjelder antall gjester og fordi han kommer må tante Gerda på 74 sitte alene hjemme? Eller kan det hende at tante Gerda er redd for å bli smittet og derfor velger å sitte hjemme alene hvis han kommer?

Skrevet

Det må du jo nesten spørre vertskapet om. Jeg har sagt nei til at min søsters nye kjæreste kan komme til oss, ettersom han er fra en annen husstand og vi da ikke vil få plass til å følge anbefalingene om avstand.

Anonymkode: 2a99c...fb6

Skrevet

Altfor lite informasjon til å kunne svare ordentlig.

Hvor mange blir dere totalt, hvor stor plass har dere, har kjæresten andre nære å feire med? +++

Anonymkode: 788ff...a50

Skrevet

Selvsagt kan han feire med dere om dere overholder smittevern og antall gjester :) 

Anonymkode: 8ff49...ec8

Skrevet

Det er det vel opp til vertskapet å svare ja eller nei til. Jeg hadde nok lett sagt nei til alle utenom familien i år, uansett om antallet er sånn at det er innenfor reglene. Men så er vi ganske strenge på hvem vi omgås av hensyn til de eldre i familien. 

Anonymkode: 89ad4...be8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...