Gå til innhold

Ellie eller Eline?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Eline, såklart. Jeg kjenner en hund som heter Ellie.

Eli, er det jo ikke så mange som heter lenger, tror jeg heller hadde gått for det.

Anonymkode: b3ff6...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som er trans, hun kaller seg for Ellie. Men selv ville jeg valgt Eline, hvis du må ha et av de navnene. 

Anonymkode: e3e0a...d54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Eline, såklart. Jeg kjenner en hund som heter Ellie.

Eli, er det jo ikke så mange som heter lenger, tror jeg heller hadde gått for det.

Anonymkode: b3ff6...15c

Enig.

Anonymkode: 7c16b...810

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Eline, såklart. Jeg kjenner en hund som heter Ellie.

Eli, er det jo ikke så mange som heter lenger, tror jeg heller hadde gått for det.

Anonymkode: b3ff6...15c

Jeg kjenner en hund som heter Egil, en som heter Judith og en som heter Gunnar. Jeg kjenner en katt som heter Sara og et marsvin som heter Herbert. Det er dyr med menneskenavn, akkurat som hunden Ellie som du kjenner. 

Så det er jo ikke et argument mot navnet?

Jeg syns navnet er kjempefint og mye sjeldnere enn Eline som det finnes minst en av i hvert kull fra barnehage til vgs. 

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

 

Anonymkode: 52c6b...48a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Eline som det finnes minst en av i hvert kull fra barnehage til vgs

Det her varierer veldig fra sted toll sted. Vet ikke om noen på skolen barna mine går på som heter Eline,  Ellie (med forskjellige skrivemåter) er det derimot flere som heter.

HI, velg det dere syns det finest eller alle best, det som passer barnet best når det kommer

Anonymkode: 4600d...141

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elli eller Elly dersom du skal uttale det med stum e. Ellie med uttalt e, synes jeg ikke er fint. Eline er ok, men Elli er finere.

Anonymkode: 16f53...b3f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To veldig fine navn! Eline er pent og tidløst, koselig, kjent for alle og skrivemåte er rett frem (trenger aldri å staves). Ellie er vakkert og med fin klang, og mer internasjonalt. Tror jeg ville valgt Ellie, da det treffer flere av mine egne «krav», men begge er nydelige! Kan ikke bli feil! :)

Dyrenavn-kommentarer håper jeg alle ignorerer med mindre man vurderer Labben, Tassen eller Gråpus.

Anonymkode: 42af5...9fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...