Gå til innhold

Hvordan få seg jobb i dag????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er SÅ mange som søker på samme jobbene. Kommer jeg til intervju blir jeg slått på målstreken. Hvordan finne jobber som ikke lyses ut? Som jeg ville fått om jeg kjente noen som kjente noen osv, du skjønner... 

Er ikke SÅ stort her jeg bor, men søker på alt siden bedriften gikk konkurs pga korona. Er arbeidsledig, ikke bare permittert. Vaskejobb, butikk på dagtid, kjøpesenter o.l. Alt utenom barnehage og sykehjem egentlig.

Anonymkode: 416e6...2ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer på det samme.. Jeg sitter her med master og har søkt jobber i flere år. Har såvidt fått et par vikariater i butikk eller telefonsalg. Har sikkert søkt på flere hundre jobber, men enten er jeg overkvalifisert eller så mangler jeg erfaring. 

Og jeg er norsk, med norskt navn. Ser det er så mange som mener man ikke får jobb dersom man ikke er etnisk norsk, men er søren meg ikke lett for oss andre heller... 

Anonymkode: 80fef...977

Skrevet

Vikarbyrå?

Da mannen min ble permittert fikk han noen engasjement via vikarbyrå, og ene stedet han jobbet fikk han tilbud om fast jobb...

Vil tro mange velger å bruke vikarbyrå i disse tider?

Ellers er vel matbutikker og posten de som har ansatt mest folk siste halvåret.

Anonymkode: 7f7a6...e14

Skrevet

Samme situasjon som deg. Ønsker alt bare ikke barnehage, skole eller sykehjem. Tror man bare må søke og søke til det plutselig åpner seg noe. Om du ikke får en jobb du har søkt så si til de at du gjerne jobber som vikar. Få en fot innafor :) 

Anonymkode: b2230...011

Skrevet

Søk på en typisk mannejobb? Virker som det er mye ledig der?

Anonymkode: ff757...e26

Skrevet

Hadde vi gjort som Sverige hadde du ikke vært arbeidsledig idag.

Jeg bare nevner det.

Anonymkode: 58d65...d45

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Hadde vi gjort som Sverige hadde du ikke vært arbeidsledig idag.

Jeg bare nevner det.

Anonymkode: 58d65...d45

Tullball. Sverige sliter med effektene av corona de også. Eller tenker du at f.eks reiselivsbransjen gjør det som normalt der borte?

https://arbetsformedlingen.se/om-oss/press/pressmeddelanden?id=21D8B1F326BAF120&pageIndex=4&year=2020&uniqueIdentifier=Riket

Anonymkode: 815a2...33f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Lurer på det samme.. Jeg sitter her med master og har søkt jobber i flere år. Har såvidt fått et par vikariater i butikk eller telefonsalg. Har sikkert søkt på flere hundre jobber, men enten er jeg overkvalifisert eller så mangler jeg erfaring. 

Og jeg er norsk, med norskt navn. Ser det er så mange som mener man ikke får jobb dersom man ikke er etnisk norsk, men er søren meg ikke lett for oss andre heller... 

Anonymkode: 80fef...977

Dette vet jeg ikke, men jeg kan tenke meg at om du har master på et område det ikke er så stor etterspørsel etter kan drt bli et problem. Da har du en høy utdanning som i en del tilfeller fører til høye lønnsutgifter, uten at det du har master i er relevant for jobben. En del arbeidsgivere vil nok også kunne tenke at du ikke er så interessert i akkurat den jobben hvis du har master i moe helt annet. Faren er stor for at du finner deg en jobb du har mer lyst på og dermed forsvinner igjen ganske fort.

Anonymkode: d9900...e98

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Samme situasjon som deg. Ønsker alt bare ikke barnehage, skole eller sykehjem. Tror man bare må søke og søke til det plutselig åpner seg noe. Om du ikke får en jobb du har søkt så si til de at du gjerne jobber som vikar. Få en fot innafor :) 

Da ønsker du jo ikke alt 🤦‍♀️ 

Anonymkode: 62d06...285

Skrevet

Har jeg skrevet at jeg ønsker alt? Har skrevet minus 3 arbeidssteder. Tre arbeidssteder hvor jeg håper kun de som brenner for jobben får jobbe. Eldre og barn er de som fortjener mest de ansatte som virkelig brenner for jobben sin, de som ønsker og har kapasitet til å gi det gode tilbudet de fortjener.

Så før du slenger ut av deg drit i en tråd bare for å slenge drit, så må du lære deg å lese det du svarer på først ;) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er SÅ mange som søker på samme jobbene. Kommer jeg til intervju blir jeg slått på målstreken. Hvordan finne jobber som ikke lyses ut? Som jeg ville fått om jeg kjente noen som kjente noen osv, du skjønner... 

Er ikke SÅ stort her jeg bor, men søker på alt siden bedriften gikk konkurs pga korona. Er arbeidsledig, ikke bare permittert. Vaskejobb, butikk på dagtid, kjøpesenter o.l. Alt utenom barnehage og sykehjem egentlig.

Anonymkode: 416e6...2ca

Oppsøke bedrifter direkte, skrive åpne søknader pluss følge opp med telefon. Bruk nettverket ditt, ikke vær redd for å spørre om tips til steder de trenger noen. 

Jeg har fått jobb flere ganger ved å kontakte bedrifter som ikke hadde utlyst stillinger. Men kun mail funker ikke, må ringe i tillegg. Kan jo ikke få mer enn nei. 

Lykke til. 

Ville også vurdert etterutdanning på kveldstid hvis du tror det kan hjelpe

Anonymkode: b9012...b09

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du er nærmest garantert jobb om du søker barnehage, skole, sykehjem. Så da er du ikke spesielt interessert i jobb. 

Anonymkode: 3bd78...cc7

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du er nærmest garantert jobb om du søker barnehage, skole, sykehjem. Så da er du ikke spesielt interessert i jobb. 

Anonymkode: 3bd78...cc7

Jeg har noen fysiske utfordringer som jeg ikke skal gå inn på her inne. Syntes du det er riktig at jeg skal ta en jobb på sykehjemmet med alle de løft det innebærer og potensielt bli sykemeldt en måned inn i arbeidsforholdet? God arbeidsmoral syntes du? DU vet ingenting om hvor interessert JEG er i jobb. 

Skrevet

Det er vel ikke mer tunge løft på skole enn i butikk? 

Vi kan jo ikke vite at du har fysiske utfordringer, når du ikke nevner det. 

Anonymkode: b9012...b09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...