Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #1 Skrevet 15. desember 2020 Er det noen som kan berolige meg litt med tanke på rotfylling når man har tannlegeskrekk? Jeg vet at jeg har 2-4 tenner som trenger dette nå, men jeg gruer meg slik at jeg nesten begynner å grine. Jeg vurderer å spare penger til å kunne fikse alt under narkose. Jeg er så lei av alle som forteller skrekkhistorier om dette, det hjelper ikke meg noe i det hele tatt. Anonymkode: 4d6cf...4cc
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #2 Skrevet 15. desember 2020 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Er det noen som kan berolige meg litt med tanke på rotfylling når man har tannlegeskrekk? Jeg vet at jeg har 2-4 tenner som trenger dette nå, men jeg gruer meg slik at jeg nesten begynner å grine. Jeg vurderer å spare penger til å kunne fikse alt under narkose. Jeg er så lei av alle som forteller skrekkhistorier om dette, det hjelper ikke meg noe i det hele tatt. Anonymkode: 4d6cf...4cc Rotfylling er ikke vondt. Får bedøvelse. Anonymkode: 1100d...d79
litekreativtbrukernavn Skrevet 15. desember 2020 #3 Skrevet 15. desember 2020 Hei. Jeg har tannlege skrekk. Sånn på ekte, ikke bare selvdiagnosert 🙂 Har hatt en fast tannlege som hjalp meg veldig med dette,og det gikk tålelig greit. Ved større behandlinger fikk jeg råhypnol i starten. Så kom en dag jeg måtte ha rotfylling, og jeg gruet meg ekstremt... Men vet du, jeg kan med hånden på hjertet si at jeg syntes rotfylling var lettere å håndtere en vanlig fylling. For meg var det faktisk behagelig at det ble lagt en gummi duk over munnen for da slapp jeg all mulig vann og grums ned i halsen. Jeg bare lå der, hadde med meg øreklokker med lydbok og tiden gikk ganske så fort syntes jeg. Min rotfylling gikk over 3 omganger. Første fikk jeg råhypnol, men de to siste sa jeg nei takk. Og det gikk veldig fint. Husker jeg tenkte etterpå hvorfor det er så mange skrekkhistorier om det, fordi jeg i allefall (mulig jeg var heldig men?) syntes det var ganske mye lettere å håndtere (og mindre vondt etter at bedøvelsen gikk ut) en vanlig "borring" i allefall.
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #4 Skrevet 15. desember 2020 Det som er ille med noen rotfyllinger er at det tar tid, og venter man for lenge ned å få det gjort kan det være så betent at bedøvelsen ikke virker skikkelig. Men som regel går det helt problemfritt altså. Du blir godt bedøvet og for tannlegen er dette hverdagsrutine så det går helt greit. Jeg har også tannlegeskrekk, og siste par årene har jeg trekt tre visdomstenner og rotfyllt en tann. Nervene på forhånd har vært det verste alle gangene... Men finn en tannlege som er god på å håndtere skrekk, det er veldig stor forskjell på det. Anonymkode: 5351f...bb9
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Jeg fikk Vivaldi av fastlegen. Skulle ta en, tok 2.5 🙈 Mptte tilbake 4 eller 5 ganger for å bli ferdig. Det kostet med litt over 8000 kr... men det gikk... Anonymkode: 13101...73f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #6 Skrevet 15. februar 2021 Tusen takk for alle tipsene, takket være dere så ba jeg om beroligende før inngrepet. Så jeg kom dit en time før og fikk en valium så 5 sprøyter bedøvelse under inngrepet, den første var værst men det gikk bra. Etter boringen så sovnet jeg nesten... Takk gud for valium 😂. Jeg heldig som slapp unna med et besøk. Jeg må få satt på noe på toppen men det vil den vanlige tannlegen ordne. Anonymkode: 4d6cf...4cc
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2021 #7 Skrevet 15. februar 2021 Eg var ikkje til tannlegen på over 20 år ,mange ødelagte tenner .var heilt sikker på at eg aldri kom til å gå til tannlege. Prøvde i mange år å ringe ,men blei så dårlig av tanken at eg klarte det ikkje. Ein dag bestemte eg meg ,no skal det skje. Ringte ,fekk time og satt fort i stolen.gjorde fleire rotfyllinger og det gjekk så fint .skjønne ikkje kva eg har venta på . Det lukta ikkje tannlege der heller .privat tannlege. Men dei få gongene eg har måttet følge barna til det gamle tannlege kontorer som gå meg tannlegeskrekk så blir eg så dårlig at det er rett før eg går i bakken av å bare være der. Men absolutt ingen problem å gå til dei private ,heilt fantaatiske og dyktige og ikkje den grusomme tannlege lukta. Lykke til, eg trur du blir positivt overraska . Anonymkode: 0bef8...5b5
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2021 #8 Skrevet 16. februar 2021 Jeg har rotfylt. Kjente ingenting! Anonymkode: 40b04...d4b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå