Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Inspirert av en annen tråd her... Har du eller partneren din ADHD? Hvordan virker det inn på foreldrerollen? Har barnet også ADHD? Får dere noe ekstra oppfølging, og går det ellers greit i hverdagen? Anonymkode: b2f76...77b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Mannen i huset har ADHD, ingen problem å være forelder for det. Ressurssterk, jobber og står på. Men må ha medisinen sin. Litt distre, og tuller mye, men full av kjærlighet og en utrolig god pappa. Han som tar leksehjelpen her i huset. Litt verre å ha som partner, mye av det "kjedelige" som faller på meg. Anonymkode: 5218d...64f
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Mannen min har ADHD. Er en kjempeflott pappa, spontan, gjør mye morsomt, tuller mye, er omsorgsfull, jobber mye og gir barna mye lærdom. Men han er også distre, har mange baller i luften, er alltid på farten, rastløs, sliter med å organisere hverdagen. Han har også et eksplosivt temperament, men med årene har han lært seg mestringsteknikker så det går ikke ut over ungene (han "tar seg sammen" og vet når han må trekke seg unna). Begge barna har samme diagnose. Det går egentlig helt fint, jeg opplever ikke hverdagslivet som strevsomt. Som foreldre utfyller vi hverandre ganske perfekt, jeg har bl.a ekstremt stor tålmodighet så jeg tar meg av mye knyttet til barna og f.eks atferd. Jeg tar meg også av alt av organisering av hverdagen, følger opp fritidsinteresser, skole, instanser rundt barna, planlegging, lekser, måltider, osv. Det passer fint for meg fordi jeg liker å ha oversikt Selv om det er jeg som møter opp på møter og husker på nisselue til nissefest, så diskuteres alt med mannen og jeg minner han på at minste i dag har gått Lucia eller største har tatt med julegaver hjem så han kan gi de respons på det. Ellers er det konstant full rulle hjemme, aldri noen som sitter i ro eller stillhet. Det er derfor jeg sitter våken nå, for å ha litt stillhet når alle har lagt seg Ingen ekstra oppføring og null avlastning, men vi føler heller ikke behov for det. Vi foreldre er gode på å gi hverandre pauser og la den andre trekke seg tilbake ved behov for litt ro. Må legge til at jeg ikke ser at ADHD er noen hinder for å være forelder. Jeg er helt sikker på at mannen min hadde vært en god alenepappa også. Anonymkode: bfda7...168
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Mannen min har ADHD. Er en kjempeflott pappa, spontan, gjør mye morsomt, tuller mye, er omsorgsfull, jobber mye og gir barna mye lærdom. Men han er også distre, har mange baller i luften, er alltid på farten, rastløs, sliter med å organisere hverdagen. Han har også et eksplosivt temperament, men med årene har han lært seg mestringsteknikker så det går ikke ut over ungene (han "tar seg sammen" og vet når han må trekke seg unna). Begge barna har samme diagnose. Det går egentlig helt fint, jeg opplever ikke hverdagslivet som strevsomt. Som foreldre utfyller vi hverandre ganske perfekt, jeg har bl.a ekstremt stor tålmodighet så jeg tar meg av mye knyttet til barna og f.eks atferd. Jeg tar meg også av alt av organisering av hverdagen, følger opp fritidsinteresser, skole, instanser rundt barna, planlegging, lekser, måltider, osv. Det passer fint for meg fordi jeg liker å ha oversikt Selv om det er jeg som møter opp på møter og husker på nisselue til nissefest, så diskuteres alt med mannen og jeg minner han på at minste i dag har gått Lucia eller største har tatt med julegaver hjem så han kan gi de respons på det. Ellers er det konstant full rulle hjemme, aldri noen som sitter i ro eller stillhet. Det er derfor jeg sitter våken nå, for å ha litt stillhet når alle har lagt seg Ingen ekstra oppføring og null avlastning, men vi føler heller ikke behov for det. Vi foreldre er gode på å gi hverandre pauser og la den andre trekke seg tilbake ved behov for litt ro. Må legge til at jeg ikke ser at ADHD er noen hinder for å være forelder. Jeg er helt sikker på at mannen min hadde vært en god alenepappa også. Anonymkode: bfda7...168 Dette beskriver heimen vår også. Helt likt 😊 Vi har tre barn. Et av dem har arvet ADHD etter far. Anonymkode: 8a94f...9ab
Anonym bruker Skrevet 15. desember 2020 #5 Skrevet 15. desember 2020 Dette er nok inviduelt. Far til mine barn har ADHD og er ingen god far. Bare når han er sammen med andre og skal vise hvor god far han er. Men folk er forskjellige. Han var ingen god mann å bo med heller. Anonymkode: 14006...3c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå