Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 En venn av meg ville plutselig ha noen dager pause...(!) Ikke skrive med hverandre engang. Vi har normalt sett mye kontakt, og jeg har ikke fått beskjed om at noe er gærent. Jeg tenker det er helt innafor å ikke svare på meldinger med en gang - kanskje kan det gå en dag eller to også, hvis man er litt lei, har mye å gjøre osv. Men syns det er veldig rart å faktisk si rett ut at man ikke ønsker kontakt på noen dager? Har aldri opplevd det før, og syns ærlig talt det var både rart, teit og forvirrende.. Noen tanker? Anonymkode: 0d24f...1c7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 For det første synes jeg man SKAL svare på meldinger med en gang. Det er en uting at ikke folk gjør det, hater det, og det er respektløst. Men det er rart at noen vil ha pause fra deg. Kanskje du må gå i deg selv... Anonymkode: 171f2...557
Musemor med tre søte små Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Det er snart jul. Ville har tenkt at hun har nok med julestria å gjøre og vil bli ferdig med den slik at når dere snakkes etterpå har hun god tid til venner. Ikke enig med AA 557, det er frivillig å svare på meldinger, INGEN er forpliktet til å svare, og det er ikke frekt å ikke svare med engang. Dersom man absolutt MÅ svare med en gang er det mer en stressfaktor enn hyggelig melding mellom venner.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Jeg kan forstå henne. Jeg svarer konsekvent _ikke_ umiddelbart på meldinger fra ei jeg kjenner. Som regel svarer jeg kort så sent på kveld som mulig. Svarer jeg raskt setter hun i gang en samtale som aldri blir ferdig og til slutt ringer hun. Som regel åpner jeg ikke meldingene fra henne før sent. Hun ser på meg som sin beste og nærmeste venninne, men det er dessverre ikke gjensidig. Jeg blir helt kvalt, og hun er ekstremt invaderende. Jeg har alltid telefonen min i «ikke forstyrr»-modus slik at alle som ikke står som favoritter går rett til telefonsvarer. Når hun har ringt sender jeg melding med «Så du hadde ringt, veldig opptatt nå ... etc». Hun får ikke min «my story» på snap, og jeg skjuler også alle oppdateringene mine på Facebook. Hun kommenterer på ALT. Jeg kan dessverre ikke ghoste henne da hun bor rett i nærheten av meg. Anonymkode: db650...d5a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Hvis dere vanligvis har kontakt hver dag forstår jeg godt behovet for pause. Anonymkode: a5c82...c80
Plutselig_gravid Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (47 minutter siden): For det første synes jeg man SKAL svare på meldinger med en gang. Det er en uting at ikke folk gjør det, hater det, og det er respektløst. Men det er rart at noen vil ha pause fra deg. Kanskje du må gå i deg selv... Anonymkode: 171f2...557 Og jeg synes det er respektløst å forvente svar umiddelbart. Jeg går gjerne gjennom sms/messenger på kvelden hvis jeg har tid. Mobilen har jeg ikke tilgjengelig på jobb og om ettermiddagen er jeg stort sett opptatt med viktigere ting, som for eksempel barna mine. Om noe haster veldig kan man ringe.
Pobie Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): For det første synes jeg man SKAL svare på meldinger med en gang. Det er en uting at ikke folk gjør det, hater det, og det er respektløst. Men det er rart at noen vil ha pause fra deg. Kanskje du må gå i deg selv... Anonymkode: 171f2...557 Hele vitsen med meldinger er jo å kunne legge igjen en beskjed som mottaker kan lese og svare på senere. Hvis du trenger svar umiddelbart ringer du. Ja, det er litt spesielt å si rett ut at man trenger en pause fra en venninne, men hvis hun er som personen over kanskje hun føler veldig press på å svare og prate og trenger å oppgi en grunn for å ikke gjøre det noen dager.
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Takk for svar. Det er ingen problem for meg at det går tid før jeg får svar. Enten det gjelder denne vennen eller andre. Og jeg svarer heller ikke selv med en gang alltid, kan gå fra timer til dager, som sagt. Er det noe viktig så ringer jo folk! Det samme gjør jeg selv. Det jeg syns er rart her, er behovet for å si fra at "nå tar vi pause noen dager". Som om det ikke bare kunne gjennomføres uten å annonsere det på forhånd? Hvis jeg har lyst å sende en melding til vedkommende, så kan jeg jo plutselig ikke det da. Det kan jo være et spontant behov, enten det er noe gøy eller trist som man bare ønsker å dele. Uten nødvendigvis å få en umiddelbar respons!? Tror ikke dette handler om at jeg kveler vedkommende. Det er like mye gjensidig i såfall - normalt sett. Men jeg går jo selvsagt i meg selv uansett, prøver å finne ut hvorvidt jeg har sagt eller gjort noe som kan ha utløst det, eller om jeg er for påtrengende. Klarer for øvrig ikke å finne noen årsak der... Jaja, ikke verdens undergang dette. Har som sagt bare ikke opplevd det før, og syntes det var merkelig.. -Ts- Anonymkode: 0d24f...1c7
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 Høres rart ut. Jeg har ei venninne som jeg trenger pause fra av til. Hun er veldig intens. Men jeg sier ikke at jeg må ha pause. Kan svare at jeg har mye å gjøre så vi snakkes senere Anonymkode: 62cd9...0e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå