Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #1 Skrevet 14. desember 2020 Har ei datter på 14 år som har vært syk i flere dager. Om testen kommer tilbake negativ i dag, må hun til legen i morgen for og sjekkes nærmere. Jeg skal på jobb, men har jo ikke sykt barn dager lenger. Så hva gjør man da? Anonymkode: bc9ae...de0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #2 Skrevet 14. desember 2020 Snakk med sjefen. Velferdspermisjon, kanskje? Eller ta ut fri? Anonymkode: ad989...01b
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Skjønner ikke helt problemstillingen, kan ikke en 14 åring være alene hjemme? Anonymkode: 95e50...c9e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Skjønner ikke helt problemstillingen, kan ikke en 14 åring være alene hjemme? Anonymkode: 95e50...c9e Mor vil vel gjerne være med til legen. Det er ikke enkelt for en ungdom å både få forklart hva som er galt, og ikke minst få med seg hva legen sier. Skjønner du mer nå? Hi, jeg hadde snakket med arbeidsgiver, det er vel i sånne situasjoner man kan søke velferdspermisjon, med eller uten lønn. God bedring til datter ❤️ Anonymkode: 0689a...822
Plutselig_gravid Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 (endret) Det prøver jeg å løse ved at jeg får legetime veldig tidlig eller veldig sent. Bruker avspasering på å følge til lege, drar på jobb før/etterpå. Har også vært med min datter til lege via mobil på høyttaler 😁 Endret 14. desember 2020 av Plutselig_gravid
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Velferdspermisjon. Med eller uten lønn, det er opp til arbeidsgiver, for du har ikke krav på lønn. Av og til trengs mamma selv om ungen er over 12 år, og de fleste arbeidsgivere skjønner det. Da 17-åringen min fikk kyssesyken og ble veldig veldig syk for et par år siden tok jeg et par dager fri fra jobb altså, jeg turte ikke la han være alene. Var med han til lege, og han var så hoven i halsen at legen ba meg holde han uten oppsyn for det hendte de måtte legges inn først og fremst for intravenøs væske men også fordi de ble så trange i halsen at de ikke fikk puste. Han var så syk, aldri verden om jeg hadde gått fra han for å gå på jobb... Anonymkode: e1079...ced
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Skjønner ikke helt problemstillingen, kan ikke en 14 åring være alene hjemme? Anonymkode: 95e50...c9e Hun skal til legen og kommer seg ikke dit på egenhånd... Hi Anonymkode: bc9ae...de0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Anonym bruker skrev (1 time siden): Hun skal til legen og kommer seg ikke dit på egenhånd... Hi Anonymkode: bc9ae...de0 Ta fri eller bruk avspasering Anonymkode: 0f61b...72a
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #9 Skrevet 14. desember 2020 På jobben min får vi fri til å ta med barn til lege. Jeg pleier forsøke å få time sent på dagen og kombinerer med hjemmekontor, på den måten ender jeg ofte opp med å jobbe full arbeidsdag på tross av legebesøk. 17-åringen min har vært en gang alene hos legen, ellers har jeg alltid fulgt både ham og lillesøsteren. De ønsker å ha meg med og det er praktisk pga transport til legekontoret. Jeg håper det går bra med datteren din. Anonymkode: dfd5b...2ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå