Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #1 Skrevet 13. desember 2020 Hvor mye ute er dere med babyen deres? Ikke ute som i frisk luft, men ute å treffer andre? Får alle holde babyen eller tar dere forhåndsregler? Hvor mange personer møter den nyfødte ? Anonymkode: 1e0d1...146
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2020 #2 Skrevet 13. desember 2020 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Hvor mye ute er dere med babyen deres? Ikke ute som i frisk luft, men ute å treffer andre? Får alle holde babyen eller tar dere forhåndsregler? Hvor mange personer møter den nyfødte ? Anonymkode: 1e0d1...146 Har ikke vært ute for å møte en eneste person. Vi har hatt besøk av nær familie, får et par venner på besøk denne uken men holder oss stort sett hjemme. Nær familie får holde henne. Hun er 6 uker. Anonymkode: 19a5c...2b0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #3 Skrevet 14. desember 2020 Kjørte de reglene jeg ville gjort i ikke-korona-tid mtp baby med at alle må være friske, og fulgte ellers anbefalinger mtp korona. Så det begrenset seg jo ut fra det, men så lenge jeg traff dem i utgangspunktet fikk de holde som de ville. Korona virker heldigvis å være svært lite farlig for babyer ut fra tallene til nå. Dvs det som er risiko for baby er det som "alltid" vil være farlig for baby, som RS, rhino, rota, osv. Så jeg var og er mer bekymret for det, og kjørte "du holder ikke min baby med mindre du er frisk". Anonymkode: dbf1e...5c0
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #4 Skrevet 14. desember 2020 Det er jo faktisk en meters avstand som gjelder, så ingen andre enn de i husstanden skal holde babyen. Anonymkode: 0ead0...eee
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #5 Skrevet 14. desember 2020 Kun de aller nærmeste får holde om de er friske og rene hender. Ellers kjører vi samme prinsipp som vi har gjort med de to andre. Se, men ikke røre. Er ikke mye ute så er jo begrenset. Anonymkode: 012e7...d6e
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #6 Skrevet 14. desember 2020 Baby en måned. Er kun hjemme og kun familien får holde. Likevel masse smitte med tre storesøsken i ulike barnehager og klasser. Anonymkode: 1f8c8...cdc
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #7 Skrevet 14. desember 2020 19 hours ago, Anonym bruker said: Hvor mye ute er dere med babyen deres? Ikke ute som i frisk luft, men ute å treffer andre? Får alle holde babyen eller tar dere forhåndsregler? Hvor mange personer møter den nyfødte ? Anonymkode: 1e0d1...146 ute hver dag, treffer venninne og går turer, vi har også vert på babysang og barseltreff, man må leve selv med Korona. min er snart 7 uker og venninne min sin er snart 9 uker Anonymkode: c2dfe...9e8
Anonym bruker Skrevet 14. desember 2020 #8 Skrevet 14. desember 2020 Minstemann her var 2 mnd gammel da Norge ble stengt ned i mars. Da isolerte vi oss så mye vi kunne. Mannen hadde hjemmekontor mens jeg var i permisjon. På butikken gikk bare en av oss, og babyen ble ikke med inn. Ingen fikk holde barnet, og alle hadde forståelse for det selv om de gjerne ønsket å kose litt med babyen. Besteforeldre møtte vi ute med avstand. Jeg gikk litt trilleturer med noen få venninner og bestemor, men med god avstand. Anonymkode: 61f5d...002
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå